Poznań Główny: Powstanie nowy peron na dworcu PKP. Budowa...

    Poznań Główny: Powstanie nowy peron na dworcu PKP. Budowa pochłonie ok. 100 mln zł

    Zdjęcie autora materiału

    Norbert Kowalski

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Nowy peron powstanie tuż za peronem 3, od strony centrum handlowego Avenida.

    Nowy peron powstanie tuż za peronem 3, od strony centrum handlowego Avenida. ©Adrian Wykrota

    W Poznaniu powstanie dodatkowy peron na dworcu głównym. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na jego wybudowanie. Prace mają się rozpocząć w przyszłym roku i pochłoną ok. 100 mln zł.
    Nowy peron powstanie tuż za peronem 3, od strony centrum handlowego Avenida.

    Nowy peron powstanie tuż za peronem 3, od strony centrum handlowego Avenida. ©Adrian Wykrota

    Obecnie na poznańskim dworcu kolejowym znajduje się sześć peronów. O konieczności budowy kolejnego mówi się już jednak od dłuższego czasu. Tym bardziej, że w przeszłości było już siedem peronów, lecz jeden z nich oddano do dyspozycji miastu, dzięki czemu wybudowano przedłużenie trasy PST. To ograniczyło jednak przepustowość dworca, a także szanse na dalszy rozwój dworca. Dlatego też kolejarze wybudują dodatkowy peron.

    Czytaj też: Poznań: Miała być kładka z dworca do peronów, a nadal nie ma nic. Miasto pozwie do sądu PKP?

    – Nowy peron powstanie tuż za peronem 3, od strony centrum handlowego Avenida. Ponadto do nowego peronu zostanie wydłużony także tunel podziemny – mówił nam niedawno Zbigniew Wolny, rzecznik prasowy poznańskiego oddziału PKP Polskich Linii Kolejowych.

    Budowa nowego peronu wiąże się również z przedłużeniem obecnego tunelu podziemnego. Będzie on jednak przedłużony nie tylko do przyszłego peronu, ale również do dworca PKS tak, by podróżni wysiadając z pociągu mogli bezproblemowo przejść na teren dworca autobusowego. Prace budowlane mają się rozpocząć w 2019 roku i potrwać ok. czterech lat.

    Nowy peron ma być dwukrawędziowy i przystosowany do wszystkich rodzajów pociągów oraz potrzeb osób niepełnosprawnych. Ma mieć ok. 400 metrów długości. Jego powstanie ma przede wszystkim poprawić obecną przepustowość na poznańskim dworcu.

    – To bardzo ważna inwestycja dla rozwoju dworca. Dwie dodatkowe krawędzie, przy których będą mogły zatrzymywać się pociągi, przy obecnej liczbie połączeń, to bardzo duży zastrzyk dla przepustowości – nie ma wątpliwości Zbigniew Wolny.

    Czytaj też: Dworzec w Poznaniu: Były wielkie obietnice i plany, ale stary dworzec kolejowy wciąż bez zmian. Teraz wróci pomysł sprzed lat

    Poprawa przepustowości jest niezbędna, żeby wcielić w życie projekt poznańskiej kolei metropolitalnej. Przypomnijmy, że kolej metropolitalna to projekt, który ma połączyć Poznań z najważniejszymi miejscowościami oddalonymi od niego o kilkadziesiąt kilometrów w dziewięciu różnych kierunkach.

    W godzinach szczytu pociągi miałyby odjeżdżać z poznańskiego dworca głównego co 30 minut. Z kolei w pozostałych porach pociągi wyruszałyby z Poznania co godzinę. W skład Poznańskiej Kolei Metropolitalnej wejdzie dziewięć linii. Na pierwszych czterech trasach z Poznania do Wągrowca, Jarocina, Grodziska Wielkopolskiego i Nowego Tomyśla pociągi kursują zgodnie z docelowym rozkładem już od czerwca. Z kolei na początku września do kolei metropolitalnej dołączył także Swarzędz.

    POLECAMY:




    Komentarze (4)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tunel

    ff.1 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    "by podróżni wysiadając z pociągu mogli bezproblemowo przejść na teren dworca autobusowego"
    bo przecież większość podróżnych przyjeżdża pociągiem do Poznania właśnie po to, by się przesiąść na PKS...rozwiń całość

    "by podróżni wysiadając z pociągu mogli bezproblemowo przejść na teren dworca autobusowego"
    bo przecież większość podróżnych przyjeżdża pociągiem do Poznania właśnie po to, by się przesiąść na PKS (i na odwrót), to oczywiste... Nie lepiej umożliwić przejście na perony bezpośrednio z Avenidy, a nie tylko z PKS?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    O nie

    Stachu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    O nie kolego, żeby dojść na dworzec i perony powinieneś najpierw zrobić spacer po galerii handlowej. To takie udogodnienie dla podróżnych.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zenek

    Dzidzio (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Zburzyć, zaorać i postawić na nowo!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dokładnie

    Gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Ten cały nowy "dworzec" to kompromitacja w samym centrum miasta. Wstydzę się jak mam tam kogoś odebrać.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo