Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań Główny: Powstanie nowy peron na dworcu PKP. Budowa pochłonie ok. 100 mln zł

Redakcja
Nowy peron powstanie tuż za peronem 3, od strony centrum handlowego Avenida.
Nowy peron powstanie tuż za peronem 3, od strony centrum handlowego Avenida. Adrian Wykrota
W Poznaniu powstanie dodatkowy peron na dworcu głównym. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na jego wybudowanie. Prace mają się rozpocząć w przyszłym roku i pochłoną ok. 100 mln zł.

Obecnie na poznańskim dworcu kolejowym znajduje się sześć peronów. O konieczności budowy kolejnego mówi się już jednak od dłuższego czasu. Tym bardziej, że w przeszłości było już siedem peronów, lecz jeden z nich oddano do dyspozycji miastu, dzięki czemu wybudowano przedłużenie trasy PST. To ograniczyło jednak przepustowość dworca, a także szanse na dalszy rozwój dworca. Dlatego też kolejarze wybudują dodatkowy peron.

Czytaj też: Poznań: Miała być kładka z dworca do peronów, a nadal nie ma nic. Miasto pozwie do sądu PKP?

– Nowy peron powstanie tuż za peronem 3, od strony centrum handlowego Avenida. Ponadto do nowego peronu zostanie wydłużony także tunel podziemny – mówił nam niedawno Zbigniew Wolny, rzecznik prasowy poznańskiego oddziału PKP Polskich Linii Kolejowych.

Budowa nowego peronu wiąże się również z przedłużeniem obecnego tunelu podziemnego. Będzie on jednak przedłużony nie tylko do przyszłego peronu, ale również do dworca PKS tak, by podróżni wysiadając z pociągu mogli bezproblemowo przejść na teren dworca autobusowego. Prace budowlane mają się rozpocząć w 2019 roku i potrwać ok. czterech lat.

Nowy peron ma być dwukrawędziowy i przystosowany do wszystkich rodzajów pociągów oraz potrzeb osób niepełnosprawnych. Ma mieć ok. 400 metrów długości. Jego powstanie ma przede wszystkim poprawić obecną przepustowość na poznańskim dworcu.

– To bardzo ważna inwestycja dla rozwoju dworca. Dwie dodatkowe krawędzie, przy których będą mogły zatrzymywać się pociągi, przy obecnej liczbie połączeń, to bardzo duży zastrzyk dla przepustowości – nie ma wątpliwości Zbigniew Wolny.

Poprawa przepustowości jest niezbędna, żeby wcielić w życie projekt poznańskiej kolei metropolitalnej. Przypomnijmy, że kolej metropolitalna to projekt, który ma połączyć Poznań z najważniejszymi miejscowościami oddalonymi od niego o kilkadziesiąt kilometrów w dziewięciu różnych kierunkach.

W godzinach szczytu pociągi miałyby odjeżdżać z poznańskiego dworca głównego co 30 minut. Z kolei w pozostałych porach pociągi wyruszałyby z Poznania co godzinę. W skład Poznańskiej Kolei Metropolitalnej wejdzie dziewięć linii. Na pierwszych czterech trasach z Poznania do Wągrowca, Jarocina, Grodziska Wielkopolskiego i Nowego Tomyśla pociągi kursują zgodnie z docelowym rozkładem już od czerwca. Z kolei na początku września do kolei metropolitalnej dołączył także Swarzędz.

POLECAMY:

Najlepsze zdjęcia z MPK Poznań. To nas śmieszy i dziwi!

Modowe stylizacje poznaniaków zadziwiają!

Uczniowie piszą, a nauczyciele płaczą! HITY KLASÓWEK

Ile zarabia kierowca i motorniczy MPK Poznań?

100 najpopularniejszych nazwisk żeńskich

Quizy gwarowe, które pokochaliście [SPRAWDŹ SIĘ]

Ile zarabia się w Lidlu? Kogo szuka sieć?

Nowa pensja minimalna 2019 [ZOBACZ]

Oto najgorsze mieszkania do wynajęcia [FOTO]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Poznań Główny: Powstanie nowy peron na dworcu PKP. Budowa pochłonie ok. 100 mln zł - Głos Wielkopolski

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski