Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań Główny: Ruszy budowa peronu 3a i rozbudowa przejścia podziemnego na dworcu PKP

BLD
Wojewoda wydał decyzję w sprawie budowy nowego peronu 3a wraz z rozbudową przejścia podziemnego na terenie stacji kolejowej Poznań Główny.
Wojewoda wydał decyzję w sprawie budowy nowego peronu 3a wraz z rozbudową przejścia podziemnego na terenie stacji kolejowej Poznań Główny. Łukasz Gdak
Wojewoda wydał decyzję w sprawie budowy nowego peronu 3a wraz z rozbudową przejścia podziemnego na terenie stacji kolejowej Poznań Główny.

O budowie nowego peronu mówiło się od dawna. Poznański dworzec jest drugi po Warszawie pod względem liczby pasażerów i jego infrastruktura jest za mało wydajna. Jak mówili już ponad rok temu kolejarze, stało się to szczególnie zauważalne po oddaniu na rzecz miasta peronu 7, gdzie obecnie zatrzymuje się tramwaj.

W listopadzie 2017 r. wojewoda Zbigniew Hoffmann wydał decyzję o ustaleniu celu publicznego dla nowego peronu. Decyzja była potrzebna do ubiegania się o pozwolenie na budowę (również u wojewody). Przedstawiciele urzędu wojewódzkiego tłumaczyli wtedy, że „realizacja inwestycji pozwoli zminimalizować błędy powstałe przy okazji lokalizacji nowego budynku dworca kolejowego PKP i stanowi kamień milowy w realizacji postulatów wypracowanych przez zespół wojewody wielkopolskiego ds.poznańskiego węzła kolejowego".

ZOBACZ TAKŻE: Cudzoziemiec zranił nożem na dworcu dwie osoby

W czwartek Zbigniew Hoffmann podpisał decyzję o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na budowę nowego peronu nazywanego roboczo peronem 3a wraz z rozbudową przejścia podziemnego na terenie stacji kolejowej Poznań Główny. Wojewoda podjął decyzję po rozpatrzeniu wniosków inwestora - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja obejmuje budowę dwukrawędziowego peronu 3a o długości krawędzi peronowej 416 m (od strony toru nr 14) i 417 m (od strony toru nr 16), rozbudowę przejścia podziemnego, budowę nowoprojektowanego toru nr 16 o długości 775 m wraz z dostosowaniem toru nr 14 oraz głowicy północnej i południowo-wschodniej do nowego układu peronu, budowę schodów ruchomych oraz windy, rozbudowę sieci sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki, sieci trakcyjnej, odwodnienia, telekomunikacji. Inwestor będzie mógł rozpocząć roboty budowlane, gdy decyzja stanie się ostateczna.

- Głównym celem budowy nowego peronu wraz z rozbudową przejścia podziemnego na terenie stacji kolejowej Poznań Główny jest poprawa bezpieczeństwa pasażerów kolei, poprawa parametrów eksploatacyjnych, zwiększenie komfortu dla pasażerów kolei oraz przystosowanie infrastruktury dla osób z niepełnosprawnościami – komentuje wojewoda. – Mam świadomość, że oczekiwania społeczne w sprawie zmian w obrębie poznańskiego węzła kolejowego są ogromne. Dla mnie kluczowe jest, aby odpowiednie decyzje administracyjne wydawać możliwie szybko, co powinno wpływać na rozpoczęcie realizacji inwestycji – dodaje.

ZOBACZ TAKŻE:

Mieszkańcy, których dzielnic najczęściej padają ofiarą złodziei? Gdzie najczęściej okradane są sklepy? Sprawdziliśmy, które dzielnice są pod tym kątem najbardziej niebezpieczne (dane za rok 2017). Przejdź do kolejnego zdjęcia --->Wakacyjne żniwa dla złodziei. Jak się zabezpieczyć?Źródło: Dzień Dobry TVN

Gdzie w Poznaniu kradną? Zobacz ranking złodziejskich dzieln...

Remont Dworca Zachodniego w Poznaniu:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski