Poznań: Hala PST za miesiąc będzie pod szklanym dachem [ZDJĘCIA]

Robert Domżał
nowego odcinka Poznańskiego Szybkiego Tramwaju
nowego odcinka Poznańskiego Szybkiego Tramwaju Fot. Robert Domżał
W przyszłym tygodniu rozpocznie się szklenie stalowej konstrukcji hali Poznańskiego Szybkiego Tramwaju znajdującej się przy Dworcu Zachodnim. Zobaczcie zdjęcia z tego etapu budowy!

Prace na budowie nowego odcinka Poznańskiego Szybkiego Tramwaju przebiegają na kilku poziomach. Już wkrótce najbardziej widoczne będzie szklenie stalowej konstrukcji hali znajdującej się przy peronie siódmym. Jeszcze w sobotę montowano na niej specjalną suwnicę. Stojąc właśnie na niej robotnicy będą zakładali szyby na nowym obiekcie.

- Szkło użyte do przykrycia hali peronowej będzie od zewnątrz z lekka lustrzane. Dzięki temu odbijać się w nim będzie budynek poczty - mówi Maciej Bulski, kierownik ze spółki Infrastruktura Euro 2012 Poznań, odpowiadający za projekt przedłużenia linii PST. Kiedy już hala zostanie obłożona szybami, robotnicy zaczną montować windy oraz ruchome schody. Wtedy też zacznie się układanie nawierzchni peronu.

Prace trwają również pod ziemią. W tunelu, do którego docelowo będą prowadziły ruchome schody, wykonano już wszystkie instalacje i trwa układanie posadzki. Powstaje też betonowa konstrukcja nowego tunelu łączącego peron tramwajowy z tunelem między dworcowym.

- Jak twierdzi Maciej Bulski wykonawca chce jak najszybciej zakończyć prace w rejonie Dworca Zachodniego między innymi dlatego, by udostępnić kolejarzom zajmowany od dawna tor i część peronu szóstego. Zniknie wtedy przejście z ulicy Głogowskiej na peron szósty w poziomie torów kolejowych.

Zbliża się grudniowa zmiana rozkładu jazdy pociągów. Wyjazd na ulicę Głogowską jest już w znacznym stopniu gotowy.
Po zakończeniu budowy zmieni się też wygląd ulicy Zachodniej. Zyska ona nową nawierzchnię. W miejsce "kocich łbów" pojawi się nawierzchnia asfaltowa. Wzdłuż ulicy posadzone zostaną też drzewa.

Budowniczowie PST z uwagą przyglądają się rozbiórce Kaponiery. Trwa właśnie wyburzanie słupów, które uniemożliwiały ułożenie kilkuset metrów linii PST. Ze względu na zły stan Mostu Uniwersyteckiego nie będzie można, jak pierwotnie planowano podpiąć sieci trakcyjnej pod most. Stanie więc pod nim kilka słupów. To na nich rozpięta zostanie trakcja. Nie jest to skomplikowane zadanie, ale z pewnością kolejne dodatkowe.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bydłoszewski
No kuźwa robercik nie POpisałeś sięz tymi fotami. Czerwony manitou ująłeś tylko 6 razy? Jak mogłeś tak źle POtraktować tak piękny POjazd. Przecież mogłeś ująć jeszcze każde koło z osobna, samo ramię czy choćby ze 2 razy zajrzeć do gruszkowatego zbiornika betonu. Przecież to takie fotogeniczne. Jak nic masz w przyszłym roku I miejsce w World Grand Press Foto. Za tyle POświęcenia tfusek jak nic to ci u makreli zalatwi. A żółtego CAT- a to POraktowałeś wręcz skandalicznie - tylko 4 razy? Jak mogłeś tak bedlaku uczynić wobec tak wspanialej maszyny? CZym ona Ci się naraziła - pewnie jaki mocher lub nie daj boże pisior ją prowadził a ty przecież nie możesz w dobrym świetle tych nieokrzesanych ćwoków POkazywać bo cię na zbity pysk wywalą ze słynnej redakcyji G-ie W-u
Dodaj ogłoszenie