Poznań: Jak będzie powstawał tramwaj na Naramowice?

    Poznań: Jak będzie powstawał tramwaj na Naramowice?

    Marcin Idczak

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Etapy budowy tramwaju na Naramowice - kliknij, aby zobaczyć całość.
    1/3
    przejdź do galerii

    Etapy budowy tramwaju na Naramowice - kliknij, aby zobaczyć całość. ©UMP

    Za dwa lata ma rozpocząć się budowa nowej linii tramwajowej w Poznaniu. W trzech etapach ma powstać połączenie na Naramowice.
    To był jeden ze sztandarowych punktów kampanii wyborczej Jacka Jaśkowiaka - stworzenie szybkiego połączenia z nowymi osiedlami na północy Poznania. W poniedziałek wraz ze swoim zastępcą Maciej Wudarskim ogłosił szczegóły planów powstania trasy tramwajowej na Naramowice.

    Ma ona być budowana w trzech etapach. Pierwszy z nich, to stworzenie połączenia od pętli na Wilczaku w rejon przejazdu kolejowego na Naramowicach. – Tam będzie znajdował przystanek ,,czołowy”, czyli specjalny przeznaczony dla tramwajów dwukierunkowych – zapowiada Jacek Jaśkowiak prezydent Poznania.

    Zostanie wybudowany zamiast pętli. Dojeżdżające do niego tramwaje mają na rozjedzie wjeżdżać na drugi tor i kontynuować jazdę w stronę Wilczaka.
    – Zależy nam na dobrym przygotowaniu tej inwestycji jeszcze na etapie przedprojektowym, tak by później, gdy ruszą prace budowlane, realizacja przebiegała szybko i sprawnie – dodaje prezydent miasta. Aktualnie finalizowane są przygotowania do przeprowadzenia przetargu na projekt dla pierwszego etapu inwestycji.

    Prace projektowe mają zakończyć się w 2017 roku i w kolejnym ruszy budowa. Władze miasta chcą, by była ona dofinansowania przez z unijnych funduszy. By móc rozpocząć starania o nie potrzebne są raporty o oddziaływaniu inwestycji na środowisko.

    W przypadku przecięcia linii kolejowej cała procedura by się znacznie wydłużyła. Wnioski do UE można składać do końca tego roku. – Dlatego inwestycję na północ o terenów PKP będzie kontynuować później, w trzecim etapie prac – wyjaśnia Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania. Jeszcze nie wiadomo gdzie będzie koniec trasy. Możliwe, że w okolicach kampusu UAM.

    – To jeden z, ale bardzo możliwy wariant zakończenia budowy – zaznacza Maciej Wudarski. W przypadku wszystkich komunalnych inwestycji jest jeden bardzo poważny problem, czyli skąd wziąć na nie pieniądze. – Maciej Wudarski wyjaśnia w miejskich planach wieloletnich inwestycji zabezpieczono kwotę 600 milionów złotych. Pieniądze mają być przeznaczona jako wkład własny. Podobnie ma być w przypadku drugiego etapu (od rejonu pętli na Wilczaku po ul. Małych Garbar). – W przypadku gdyby nie udało się nam zdobyć pieniędzy z UE na ten cel, to jesteśmy przygotowani na kontynuacje inwestycji ze środków własnych – zaznacza Jacek Jaśkowiak.
    1 »

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (8)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    inwestycja

    bolo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    proponuje wybrac firme BAJZOLA swietnie sobie radzi z remontem dabrowskiego


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    do bolo

    abc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    ok, z tym że tą firmę zatrudniła jeszcze ekipa Grobelasa

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    memo

    zenon (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 8

    przypominjmy sobie obietnice Jaskowiaka, tzw. prezydenta, z 2014 roku i kampanii. Przeciez ten tramwaj mial powstac zaraz po wyborach! Sam, jako fachowiec od wszystkiego i Wódarski, jako fachowiec...rozwiń całość

    przypominjmy sobie obietnice Jaskowiaka, tzw. prezydenta, z 2014 roku i kampanii. Przeciez ten tramwaj mial powstac zaraz po wyborach! Sam, jako fachowiec od wszystkiego i Wódarski, jako fachowiec od absolutnie wszystkiego, twierdzili, ze wystarczy odsunac Grobelnego i zapanuje szczesliwosc wszelka, w tym powstanie tramwaj na Naramowice. Ja to pamietam i Wam przypominam o tej parze mijajacych sie z prawda.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    do memo

    fachowiec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

    wybudowanie zwykłego domku jednorodzinnego to inwestycja na 2 lata, a ty byś walną linię tramwajową w pół roku geniuszu?
    Tacy geniusze decydowali właśnie w czasach Grobelesa - inwestycję na 5 lat...rozwiń całość

    wybudowanie zwykłego domku jednorodzinnego to inwestycja na 2 lata, a ty byś walną linię tramwajową w pół roku geniuszu?
    Tacy geniusze decydowali właśnie w czasach Grobelesa - inwestycję na 5 lat obiecywali zrobić w rok na euro 2012.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    geniusze

    sztab rg (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    memo to taki geniusz _ to panowie i pani ze sztabu rg ktory miescil sie na pl kolegiackim na ii pietrze. Oni potrafia wszystko a najbardziej pisac na forach hi hi

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    II etap jest zbędny

    Pyrek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 8

    Za 350 milionów można zbudować most na Warcie i połączyć ul. Armii Poznań (albo ul. Winogrady) z ul. Główną i w ten sposób chociaż w części odkorkowany by był most Chrobrego .

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kiełbasa wyborcza ?

    olo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 1

    Czy czasem za 2 lata nie będzie wyborów w Poznaniu ?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    iii

    iiii (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    i zaraz po nich jak jaskowiak wygra okaze sie ze nie ma $ na 2 etap przez najblizsze 20 lat

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY