Poznań: Jak to jest być kierowcą MPK? Konkurs!

Katarzyna Fertsch
Pasażerowie nie patrzą, że wsiadają do autobusu pospiesznego i później mają pretensje, że nie staje na każdym przystanku
Pasażerowie nie patrzą, że wsiadają do autobusu pospiesznego i później mają pretensje, że nie staje na każdym przystanku archiwum
Najgorsze jest wstawanie bladym świtem. Zwłaszcza zimą. Ale i później pojawiają się trudności: czasem jakiś kierowca zastawi przystanek, innym razem pasażer nakrzyczy, bo... ma zły dzień. Bywa, że kierowca "oberwie", bo jedzie zmienioną trasą, albo dlatego, że nie zatrzymał się na przystanku, choć nie musiał. Ratuje ich jedno: naprawdę lubią to, co robią. Inaczej już dawno znaleźliby dla siebie spokojniejsze zajęcie. 21 najlepszych z nich powalczy o tytuł najlepszego kierowcy roku MPK.

Największą bolączką autobusów MPK są korki. Bo, w przeciwieństwie do tramwajów, rzadko udaje im się je ominąć.
- Pasażerowie często mają do nas o to pretensje. A przecież my też wolelibyśmy jeździć punktualnie - mówi Wojciech Klarzyński, kierowca MPK.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Poznań: Centrum miasta bez tramwajów [MAPKA]

Szoferzy żartują, że już samo nastawienie pasażerów mówi wiele o ich pracy. Bo jeśli dotrzemy na dworzec, gdy nasz pociąg już odjechał, to mówimy: spóźniłem się na pociąg. Ale gdy odjedzie nam autobus, to mówimy, że nam uciekł. Tak już się utarło.

- Zdarza się, że pasażerowie mają do mnie pretensje, że nie stanąłem na przystanku. Ale wsiadając nie spojrzeli, że prowadzę autobus linii L, który nie zatrzymuje się na wszystkich postojach - śmieje się Rafał Gospodarczyk, kierowca MPK.

Prawdziwym utrapieniem szoferów autobusów bywają, niestety, również... inni kierowcy. Zostawiają auta pod sklepami czy w zatoczkach autobusowych i włączają awaryjne.

- Nazywamy je światłami "zaraz wracam" - mówi Łukasz Szczypień, również kierowca MPK. - Jeśli już muszą stanąć w zatoczce, niech to choć będzie na jej początku lub końcu, żebyśmy się zmieścili. Ale oni parkują na samym środku. A od pasażerów dostaje się nam, że tak daleko od chodnika stajemy.

ZOBACZ TEŻ:
Poznań Motor Show od piątku [ZDJĘCIA]

Nieco łatwiej za kółkiem autobusu miejskiego mają kobiety. Niezadowoleni pasażerowie nie krzyczą mniej, ale za to... krócej. Bo gdy tylko zobaczą, że za kierownicą siedzi kobieta - przestają.

- Jesteśmy też, częściej niż koledzy, wypuszczane z zatoczek przez innych kierowców - dodaje Izabela Słomkowska.
Ale większość z nich swojej pracy nie zamieniłaby na żadną inną.

- Mógłbym przecież jeździć autokarem wycieczkowym albo ciężarówką. Ale naprawdę trudno jest mi sobie wyobrazić, że mógłbym robić coś innego - kończy Wojciech Klarzyński.

Konkurs na kierowcę roku
W poniedziałek rozpoczyna się kolejna edycja konkursu na kierowcę roku MPK.
Do tego etapu rywalizacji zakwalifikowało się 21 osób, w tym jedna pani. Najpierw zmierzą się podczas testów teoretycznych, by w maju rywalizować na Torze Poznań w wielkim finale. Bezcenne będą głosy pasażerów. A nagrody czekają zarówno na pierwszych, jak i drugich.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
a

okropna robota nie doceniana i slabo platna godziny o ktorych trzeba wwstawac i konczyc prace masakra nie wspomne juz o upalach w lato i sniegu w zimie i tak dymac do 67 porazka

Dodaj ogłoszenie