ZTM nie przyjmuje osobiście zgłaszających się interesantów w punktach obsługi klienta i w biurach obsługiklienta ZTM – w dobie epidemii koronawirusa po prostu nie ma takiej możliwości, wobec wprowadzonego nakazu pozostania w domach osób, które nie załatwiają określonych, bardzo ważnych spraw. Wszystkie sprawy za to prowadzi za pośrednictwem internetu – poczty elektronicznej.
- Na tyle, na ile to możliwe, podejmujemy starania, by zapewnić obsługę zdalną poprzez kontakt telefoniczny i za pośrednictwem poczty elektronicznej – informuje ZTM. - Prosimy o zrozumienie, jeśli czas oczekiwania na połączenie lub czas udzielenia odpowiedzi się wydłuży. Odniesiemy się do wszystkich spraw, najszybciej jak to będzie możliwe, uwzględniając wyjątkowość okoliczności, w której wszyscy funkcjonujemy.
W praktyce sprawy, które normalnie kierowane są do biur, czy punktów obsługi klienta, można od poniedziałku do piątku zgłaszać telefonicznie od godz. 10.00 do 17.00, pod numerami 61 8346-126 i 61 8346-136. Informacji można zasięgnąć w godzinach od 7.30 do 15.00 pod numerem 61 8346-163. Wszelkiego rodzaju wnioski, skargi i odwołania trzeba kierować na adres poczty elektronicznej: [email protected], albo wykorzystując indywidualne konta w systemie PEKA.
E-mail jest obecnie najczęściej wybieraną formą kontaktu. Zgłaszając tak wniosek o zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet, uzyskamy potwierdzenie przyjęcia przez ZTM korespondencji i ostrzeżenie, że niestety, wobec dużej liczby wpływającej korespondencji, na odpowiedź można czekać – nawet do 30 dni.
Z kolei na adres [email protected] można przesłać dokumenty potwierdzające przysługujące uprawnienia do przejazdów ulgowych na liniach organizowanych przez ZTM.
- W celu zapisania bądź przedłużenia uprawnienia do zwolnień i ulg w opłatach za przejazdy na liniach ZTM, należy przesłać na adres poczty elektronicznej skan (zdjęcie) oryginału dokumentów lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem potwierdzających prawo do przejazdów ulgowych – informuje ZTM. - Uprawnienie zostanie zapisane w systemie PEKA, ale należy pamiętać, że po uruchomieniu bezpośredniej obsługi klienta, każdy kto skorzystał z tego tymczasowego trybu zapisania ulgi, jest zobowiązany do jednorazowej wizyty w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM w celu elektronicznego przeniesienia potwierdzenia uprawnienia na kartę PEKA.
ZTM prosi także o korzystanie z platformy ePUAP, a przy zakupie biletów - z biletomatów stacjonarnych, Internetu (www.peka.poznan.pl) oraz aplikacji mobilnych.
Internet nie wyparł jednak tradycyjnej poczty: tam, gdzie istnieje nakaz prawny, ZTM stosuje korespondencję tradycyjną, za pośrednictwem Poczty Polskiej. W ten sposób reguluje się sprawy wezwań do zapłaty, wezwania o dostarczenie niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji oryginałów biletów oraz korespondencji związanej z weryfikacją ulgi, uprawniającej do zakupu Biletu Metropolitalnego. Zarząd wysyła każdego dnia około 30-40 takich pism.
Sprawdź też:
- Oszuści i naciągacze poszukiwani przez wielkopolską policję. Rozpoznajesz ich?
- 12 zawodów mężczyzn, które najbardziej odstraszają kobiety
- Tych produktów nigdy nie zamrażaj!
- 15 najlepszych dowcipów o Poznaniu i poznaniakach
- Te imiona nosi najmniej osób w Polsce!
- Nauczyciel płakał, jak poprawiał [ZDJĘCIA Z KLASÓWEK]

W jakim kierunku powinna się zmieniać UE?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?