Aby uniknąć tragedii, funkcjonariusze zmienili sposób działania: rozdawali w piątek kierowcom zawieszki zapachowe przypominające, że gdy nie będziemy dawać pieniędzy, żebracy (także myjący szyby aut) znikną z ulic.
W Poznaniu trwa druga edycja kampanii "Żebractwo to wybór, nie konieczność". Ma ona uświadomić mieszkańcom, że dawanie pieniędzy nie jest skuteczną formą pomocy.
- Zwłaszcza że wielu proszących o pomoc ma środki do życia, a uzbierane pieniądze wydaje np. na alkohol - mówi Joanna Kę-cińska z poznańskiej policji, która rozdawała zawieszki przy zbiegu Hlonda i Bałtyckiej. Jak mówi, rodzice myjących szyby często nie wiedzą, że dzieci zarabiają w taki sposób.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?