Dopiero co rozstrzygnięto konkurs na projekt kładki Berdychowskiej nad Wartą i Cybiną, która ma połączyć Chwaliszewo, Ostrów Tumski i Berdychowo: komisja konkursowa zapoznała się aż z 22 zgłoszonymi pracami, zainteresowanie obiektem było więc spore. Także radni Rady Osiedla Stare Miasto z uznaniem odebrali kształt zwycięskiej koncepcji.
Z nadzieją o niej myślą spacerowicze i rowerzyści uparcie korzystający z nadwarciańskich terenów i dotychczasowego etapu Wartostrady. Wszakże, jak podają Poznańskie Inwestycje Miejskie, „na powstaniu kładki skorzystają zarówno piesi, jak i rowerzyści, dla których ta przeprawa będzie uzupełnieniem infrastruktury rowerowej po obu stronach Warty”. Ale… projekt nie uwzględnia szczegółów połączenia kładki z Wartostradą!
- Projekt podoba mi się, jest tu bardzo potrzebny – zaznacza Tomasz Dworek, radny RO Stare Miasto. - Jednak ma poważną wadę: nie uwzględniono w nim połączenia z infrastrukturą pieszo-rowerową!
Pewnym rozwiązaniem mogłoby być wykorzystanie pochylni dla wózków dziecięcych i inwalidzkich oraz nowiutkich schodów nad Wartą w rejonie parku Stare Koryto, oddalonych o około stu metrów od miejsca, gdzie będzie postawiona kładka. W ubiegłym roku padło już pytanie o sens ich budowy, gdy w pobliżu miała powstać kładka, z której – jak można było zakładać, tak jak z innych poznańskich mostów powinny być wyprowadzone zejścia nad rzekę. Ale teraz okazało się, że schody i pochylnia, nawet oddalone od kładki, będą potrzebne, wobec braku zejścia i zjazdu z niej – trzeba będzie tylko pomyśleć nad organizacją ruchu.
- Kładka i Wartostrada służą temu samemu celowi i muszą być łączyć organizację ruchu pieszego i rowerowego – mówi Tomasz Dworek. - Pomijając to, że lekka, zgrabna kładka, a solidne schody i pochylnia, to jakby dwa światy projektowe, można jakoś zaplanować ich funkcjonalne zgranie. Ale to będzie dotyczyło tylko jednego brzegu Warty: na drugim, linia Wartostrady będzie i tak izolowana od kładki. Trzeba więc wymyślić jakieś rozwiązanie, jeszcze zanim ruszy budowa kładki Berdychowskiej.
W ubiegłym roku Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta miasta, zapewnił, że „w programie funkcjonalno–użytkowym dla Wartostrady, na odcinku przy Parku w Starym Korycie w kierunku ul. Czartoria, uwzględnione zostały zarówno schody z pochylnią na dolną trasę, jak również planowana kładka Berdychowska. Przyjęte w nim rozwiązania będą przyjazne dla korzystających ze ścieżki pieszo–rowerowej”.
Budowa kładki ma ruszyć w drugiej połowie przyszłego roku, miasto zarezerwowało na nią 30 mln złotych, a obiekt ma być oddany do użytku w połowie 2021 roku.
POLECAMY:
Najlepsze zdjęcia z MPK Poznań. To nas śmieszy i dziwi!
Modowe stylizacje poznaniaków zadziwiają!
Uczniowie piszą, a nauczyciele płaczą! HITY KLASÓWEK
PolAndRock (Woodstock) 2018: Zdjęcia publiczności
Wszystko o Lechu Poznań [NEWSY, TRANSFERY]
Quizy gwarowe, które pokochaliście [SPRAWDŹ SIĘ]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?