Dworzec ze szkła, stali i betonu z dwupoziomowym parkingiem nad peronami 1, 2, 3 - oto, co chce do Euro wybudować PKP i węgierska spółka Trigranit. Jeśli miasto nie spełni żądań, będzie miało obecny dworzec. W drugim etapie budowy Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego, w roku 2013 inwestor chce zbudować galerię handlową i hotel oraz odrestaurować dworzec w kształcie z początku XX wieku. Zdaniem PKP, inni dokładają i pieniędzy, i starań, by dworce powstały. A jeśli Poznań pieniędzy (chodzi o kilka mln zł) nie dołoży?
- Będziemy podziwiać subtelny urok obecnego Dworca Głównego PKP i mówić: "Poznaniu nic się nie stało" - ironizują przedstawiciele PKP. - Tyle misji publicznej, ile publicznych pieniędzy - dodają. Twierdzą, że inwestorowi budowa musi się opłacić.
Kolejarze, choć zaatakowali urzędników, muszą jeszcze pozyskać decyzję lokalizacyjną i pozwolenie na budowę.
- Decyzje wydamy jak najszybciej, ale dokumenty muszą być złożone. Dotąd tego nie uczyniono - mówi Tomasz Stube, rzecznik wojewody wielkopolskiego. Decyzję środowiskową, którą wydaje RDOŚ mogli już mieć, ale musieli uzupełnić złożoną dokumentację.
Harmonogram budowy dworca
23 marca 2011
uroczysta inauguracja budowy dworca w Dniu Przyjaźni Polsko-Węgierskiej
maj 2011
rozpoczęcie prac budowlanych
czerwiec 2011
wmurowanie kamienia węgielnego
30 maja 2012
otwarcie dworca kolejowego PKP dla podróżnych
druga połowa roku 2013
zakończenie budowy całego Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego
imprezy towarzyszące
- wystawa w hallu Dworca Głównego PKP
- koncert węgierskiego saksofonisty Michaly Drescha - Scena Na Piętrze (23 marca)
- zwiedzanie West End City Center w Budapeszcie
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?