Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Kompromis i eksperyment drogowy na ul. Piłsudskiego

Marcin Idczak
Zgodnie z propozycją na ul. Piłsudskiego mają być progi zwalniające i ograniczenie prędkości
Zgodnie z propozycją na ul. Piłsudskiego mają być progi zwalniające i ograniczenie prędkości Marcin Idczak
Specjalne progi spowalniające mają zostać zamontowane na dwupasmowej jezdni. Jeśli to rozwiązanie się sprawdzi, to będzie stosowane w innych częściach miasta.

Na ul. Piłsudskiego zostanie wprowadzone nowatorskie rozwiązanie komunikacyjne. Jeśli się sprawdzi, może być stosowane na innych poznańskich ulicach. Jeśli nie, to w przyszłym roku pojawi się tam sygnalizacja świetlna na powstającym skrzyżowaniu z trasą rowerową i nowym przejściem dla pieszych.

Proponowane zmiany na ul. Piłsudskiego były w czwartek tematem rozmów Macieja Wudarskiego, zastępcy prezydenta Poznania, z radnymi i lokalnymi samorządowcami z Rataj. W zeszłym tygodniu napisaliśmy w „Głosie”, że miasto planuje wprowadzić spore zmiany w organizacji ruchu na tej jednej z głównych arterii komunikacyjnych Poznania. Propozycja wzbudziła kontrowersje.

Mieszkańcy Rataj mówili, że są niedoinformowani, jeśli chodzi o propozycje drogowców. Lokalni samorządowcy dodawali, że gdyby ich na bieżąco powiadamiać o planach związanych z budową trasy LoveRower Rataje (ma biec przez znaczną część Nowego Miasta), to mogliby wygospodarować pieniądze na budowę sygnalizacji świetlnej. Z drugiej strony przedstawiciele władz miasta wyjaśniali, że starali się o wszystkim informować zainteresowanych.

- Jednak naszym celem nie jest ustalenie, co, kto i kiedy powiedział, ale wypracowanie rozwiązania, które będzie można wcielić w życie i które będzie wpływało na bezpieczeństwo użytkowników ul. Piłsudskiego - stwierdza Marek Sternalski, miejski radny Platformy i mieszkaniec Rataj.

Maciej Wudarski wyjaśnia, że optymalnym rozwiązaniem jest teraz założenie specjalnych, wyspowych progów spowalniających o wymiarach 2 na 1,8 metra. Zaznacza też, że takie stosuje się w wielu miastach Europy Zachodniej, gdyż z uwagi na swoje rozmiary nie powodują one utrudnień przy jeździe autobusów komunikacji publicznej. To tzw. poduszki berlińskie.
Do tego - jak pisaliśmy w zeszłym tygodniu - proponuje się ograniczenie dopuszczalnej prędkości do 30 km/h. - Koszt takich poduszek dojdzie do 60 tysięcy złotych. Natomiast nowa sygnalizacja świetlna to inwestycja za około 250 tysięcy złotych - wyjaśnia Maciej Wudarski.

- Gdyby nam wcześniej o tym powiedziano, to samorządy Rataje i Żegrze mogłyby się złożyć na te światła i już w tym roku zostałyby one zamontowane - stwierdza Szymon Ossowski z rady osiedla Żegrze.

Niestety, w tym roku tych pieniędzy już nie ma. Jako że trasa rowerowa przecinająca ul. Piłsudskiego jest bardzo zaawansowana w budowie, to postanowiono pójść na kompromis.

- Ze swojej strony mogę obiecać, że jeśli do końca roku okaże się, że progi i ograniczenie prędkości się nie sprawdzą, to zostaną one zlikwidowane i będzie sygnalizacja świetlna - zapowiada zastępca prezydenta Poznania.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Poznań: Kompromis i eksperyment drogowy na ul. Piłsudskiego - Głos Wielkopolski

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski