Koncert, którego wykonawcami byli soliści: gitarzysta Łukasz Kuropaczewski i pianista Aleksander Dębicz oraz Orkiestra Świętego Marcina kierowana przez Piotra Deptucha, otworzyła spokojna, trochę nostalgiczna „Idylla Zygfryda” Ryszarda Wagnera. Zaraz potem usłyszeliśmy niezwykle energetyczny Koncert D dur na gitarę i smyczki Antonio Vivaldiego, a potem pełen także dynamiki Koncert fortepianowy d-moll Jana Sebastiana Bacha wzbogacony improwizacją Aleksandra Dębicza.
Oklaskiwano także Fantazję na temat „Aqua e vinho’ Egberto Gismontiego, która w wersji na gitarę fortepian i orkiestrę zabrzmiała niezwykle interesująco.
Najbardziej oczekiwanym utworem wieczoru był napisany przez Aleksandra Dębicza specjalnie z okazji Akademii Gitary „Pasa Catedral”. Inspiracją do jego stworzenia stał się pożar paryskiej katedry Notre Dame.
„Pasa Catedral” to kompozycja niezwykle klimatyczna, a zarazem to znakomita muzyka ilustracyjna. Jej charakterystyczny motyw jest łatwy do zapamiętania. Podobać mogły się nie tylko partie fortepianowe i gitarowe, ale również obojowe wykonywane przez Łukasza Krzemińskiego. Utwór ten w ramach festiwalu został wykonany także w Gnieźnie i w Kołobrzegu. Teraz trzeba zaprezentować go gdzie indziej.
Oczywiście jak zawsze przy okazji koncertu inauguracyjnego nie obyło się bez bisu. Tym razem zabrzmiał jeden z największych gitarowych przebojów - „Asturia” Isaaca Albeniza w opracowaniu na gitarę, fortepian i orkiestrę.
Sprawdź też:
Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?