W grudniu 2018 r. pętla Wilczak została zamknięta. Zgodnie z procedurą, teren został zabezpieczony, a następnie rozpoczęła się wycinka drzew na terenie pętli. Na początku roku rozpoczęła się rozbiórka torów i sieci trakcyjnej. W ostatnich dniach zakończyły się w tym miejscu zasadnicze prace budowlane, które w poniedziałek umożliwiły rozpoczęcie przejazdów testowych dla taboru tramwajowego MPK.
- Zakończyły się już prace związane z budową torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej na pętli Wilczak. Ukończono również montaż elementów systemu sterowania oraz odwodnienia. Przejazdy testowe mają potwierdzić, iż infrastruktura torowo-sieciowa została przygotowana w odpowiedni sposób i pętla będzie mogła zostać oddana do użytku zgodnie z założonym harmonogramem - informuje spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Na wybudowanych peronach pojawiają się obecnie nowe wiaty przystankowe, które uzupełnione zostaną elementami małej architektury i systemu identyfikacji miejskiej. Ciągi komunikacyjne w obrębie pętli zostały wyposażone w rozwiązania, które ułatwią poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami wzrokowymi i ruchowymi. Wyremontowana zostanie także nawierzchnia ul. Przełajowej, na odcinku pokrywającym się z przebudową torowiska.
Przypomnijmy, że prace wykonywane na pętli Wilczak są częścią pierwszego etapu większej inwestycji - budowy trasy tramwajowej na Naramowice. Zakończenie całej inwestycji, dzięki której powstanie nowy układ komunikacyjny - nowe torowisko o długości 3,3 km oraz niemal 7,5 km dróg, łącznie z drogami dojazdowymi i skrzyżowaniami, zaplanowano na 2021 rok. Jej wartość to ok. 380 mln zł.
Zobacz też:
Sprawdź też:
Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?