- Mam tego dość. W sumie straciłem 30 złotych. Ale tu nie chodzi o te pieniądze, tylko o fakt niekompetencji urzędników - podkreśla lokator. - Nie każdy mieszkaniec prowadzi tak skrupulatnie rachunki, sprawdza i porównuje pisma. Co, jeśli inni też są tak nabijani w butelkę? - pyta.
Marian Palacz wraz z żoną wprowadził się do mieszkania przy Grobli (do kamienicy po rewitalizacji), w lutym 2006 roku. W protokole odbioru zaznaczone jest zużycie wody z liczników. Jednak w dokumentach, jakie otrzymał od zarządcy kilka miesięcy później, w rubryce o początkowym stanie liczników, widnieje zero.
Czytaj także: Poznań: Są miejskie lokale do remontu
Czytaj także: Poznań: Duże mieszkania za wielkie pieniądze
Czytaj także: Przetarg: Brak chętnych na mieszkania w zrewitalizowanym budynku
Czytaj także: Wszystko na sprzedaż, w tym także MPGM
- To tylko jeden z błędów. Przez cztery lata prosiłem o rozliczenie, ale robiąc korektę, wciąż powielano ten sam błąd - skarży się lokator, który słał pisma zarówno do Zarządu Komunalnych Zasobów Lokalowych, jak i do zarządców: wcześniej firmy EM-DE, a obecnie do Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Mieszkaniowej. My też chcieliśmy podążyć śladem siedmiu złotych, ale nie udało się ich odnaleźć.
- Dokumenty dotyczące rozliczeń tej posesji przekazane zostały do MPGM - poinformowała nas jedna z administratorek w firmie EM-DE. A w MPGM rachunki prowadzone są od takiego stanu... jaki został przekazany od poprzedniego zarządcy.
- Co, jeśli inni lokatorzy także są tak nabijani w butelkę - pyta Marian Palacz
- Naprawdę jest z tym bałagan. Ogrzewanie rozliczono nam po roku, choć nie działały liczniki. Wtedy wychodziło ponad 180 złotych, a teraz nieco ponad 80 zł. Skąd się wzięło? - pyta lokator. - W starym mieszkaniu nie mieliśmy takich zmartwień. Regulowaliśmy wszystko według pism. Jak człowiek zapłacił złotówkę więcej, to dozorca chodził i przypominał, żeby następnym razem odliczyć.
A teraz jest kłopot, bo firma, która rozliczała mieszkańców domu przy Grobli, splajtowała.
- Był problem ze znalezieniem innej, która zajmie się rozliczeniami - tłumaczy Maria Wellenger, rzecznik MPGM. - Mamy już taką. Rozliczenie będzie wykonane do końca maja. Wtedy też będą ustalone stawki zaliczek. Nastąpi także całkowite rozliczenie ciepłej i zimnej wody. Mam nadzieję, że dzięki temu uda się wyjaśnić sprawę tego lokatora.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?