O ile w przypadku trasy z Wrocławskiej do Kórnickiej odległość jest stosunkowo uzasadniona, o tyle linia 99 liczy sobie zaledwie trzy przystanki, a tramwaje pokonują ją w ciągu maksymalnie 3 minut. Trasa tej linii liczy niecałe... 600 metrów. Ją także obsługuje dwóch motorniczych.
Zarówno pasażerowie, jak i pokątni obserwatorzy zastanawiają się - po co komu tak krótka linia tramwajowa? - Linia została uruchomiona w celu zapewnienia pasażerom możliwości dojazdu tramwajem z węzła AWF do centrum Poznania w momencie koniecznego demontażu łuku torowego na placu Wiosny Ludów oraz prac naprawczych – informuje Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy ZTM Poznań.
Zobacz także:
Bardzo krótka linia z dość sporym przygotowaniem
Specjalnie na potrzeby linii zdemontowano barierki na wysokości budynku 3 Liceum Ogólnokształcącego przy Strzeleckiej, gdzie wyznaczono przystanek. Dodatkowo na przystanku nie ma możliwości zmiany pantografu, ponieważ tramwaj mija punkt do którego w sieci trakcyjnej jest prąd, co wymagało wprowadzenia niestandardowej w MPK jazdy z pantografem “pod włos”.
Prawdopodobnie ze względów bezpieczeństwa przystanek AWF przesunięto bliżej Strzeleckiej, o czym w pierwszych dniach pasażerowie nie wiedzieli, oczekując na platformie przystankowej. Motorniczy na tej jednej krótkiej linii w ciągu 5-godzinnej zmiany wykonują po 50 kursów. Według nich bardziej przemyślanym rozwiązaniem byłaby linia wahadłowa kursująca naokoło - przez rondo Rataje i Kórnicką.
Najkrótsza linia tramwajowa i dwóch motorniczych
Jak podkreśla rzecznik, linia jest obsługiwana przez dwóch motorniczych, aby zachować jak najwyższą częstotliwość kursowania.
- W przypadku obsługi wozu przez jednego motorniczego, zmiana kierunku dokonywana zarówno na przystanku AWF, jak i na przystanku pl. Wiosny Ludów po każdym kursie, zajmowałaby zdecydowanie więcej czasu – informuje.
Kwestią otwartą pozostaje konieczność i kosztowność takiego rozwiązania. Pasażerów w pojeździe jest stosunkowo niewiele, co przyznaje także rzecznik ZTM. - O kosztach będzie można powiedzieć po zakończeniu funkcjonowania linii - kończy Trzebiatowski.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?