W październiku rozpoczyna się ich pierwsza akcja "Senior w kawiarni". - Z naszych obserwacji wynika, że trzy czwarte swojego czasu spędzają zamknięci w mieszkaniach. Trzeba ich stamtąd wyciągnąć - przekonuje Jarosław Cichoracki, prezes Fundacji dla Seniora.
CZYTAJ TEŻ:
Kalisz:Seniorzy skończyli studia
Renta za mieszkanie - już tak
Nad Rusałką staną ławeczki dla spacerowiczów
"Senior w Kawiarni" oznacza kawę za złotówkę dla poznaniaków powyżej 60. roku życia, którą mogliby wypić w kilku kawiarniach.
- Na przykład u Kandulskiego, Gruszeckiego albo w Zielonej Werandzie - wylicza Teresa Cichoracka, wiceprezes fundacji, a prywatnie mama pana Jarosława. Kupony na kawę za złotówkę seniorzy będą mogli odbierać w domach pomocy społecznej. - To już pierwszy powód, dla którego senior będzie musiał wyjść z domu. Drugim będzie wyjście na kawę - tłumaczy Teresa Cichoracka.
Akcja, która odbędzie się w październiku, ma mieć także walor integracyjny. - Wyobrażam sobie, że jedna seniorka zadzwoni do drugiej, której nie widziała od pięciu lat i stwierdzi, że to doskonały powód, żeby się spotkać - mówi pani Teresa.
To nie jedyny pomysł fundacji na polepszenie życia osobom starszym. Kolejnym byłyby szkolenia komputerowe.
- Nawet pani sobie nie zdaje sprawy, jak starsze osoby garną się do komputerów i do internetu - mówią Cichoraccy.
Fundacja znalazła już firmę, która chciałaby takie szkolenia, w małych dziesięcioosobowych grupach, przeprowadzić. Problemem jest jednak brak sponsorów.
- Na razie odbijamy się od drzwi. Wszyscy mówią, że mamy świetne pomysły i że to, co chcemy robić jest bardzo potrzebne, ale nikt nie chce przeznaczyć na to pieniędzy - martwi się Jarosław Cichoracki.
Nawet mimo objęcia jednej z ich akcji patronatem przez Annę Komorowską, u której byli na spotkaniu w pałacu prezydenckim. Co to za akcja? - Ogólnopolska kampania informacyjna zwracająca uwagę na potrzeby i problemy osób starszych w naszym kraju - tłumaczy Teresa Chichoracka.
W październiku rozpocznie się konkurs na opracowanie strategii kampanii wśród studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Wygrany projekt będzie pokazywany na billboardach w całej Polsce. Kampania informacyjna ma być przeprowadzana co roku. Zawsze wśród studentów innych uczelni.
- W przyszłym roku zorganizujemy konkurs w najlepszej uczelni medycznej, a później na najlepszej politechnice - opowiada Jarosław Cichoracki. - Wszystko po to, aby wśród rodzącej się tam elity już teraz zwrócić uwagę na problemy osób starszych - dodaje.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?