Zarząd Dróg Miejskich zaproponował trzy podstawowe warianty zmian organizacji ruchu i wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania. W czasie dwóch spotkań z mieszkańcami budziły one duże zainteresowanie. Większość mieszkańców opowiadała się za wprowadzeniem wariantu z najmniejszym zakresem zmian, dotyczących przede wszystkim przekształcenia ulicy Jarochowskiego, uważanej za tranzytową przez dzielnicę, w ulicę z odcinkami jednokierunkowymi, i zmian w bezpośrednim sąsiedztwie Rynku Łazarskiego. Byli i tacy, którzy nie chcieli żadnych zmian, czy tacy, którzy opowiadali się za wariantem trzecim, czyli wprowadzeniem zmian w postaci ulic jednokierunkowych na prawie całym obszarze Łazarza.
Zobacz też: Tramwaj wjechał w budynek
Rada osiedla Św. Łazarz przygotowała Uchwałę dotyczącą „rekomendacji dla rozpoczęcia prac projektowych mających na celu uspokojenie ruchu oraz wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania w rejonie Osiedla Św. Łazarz”. Jak mówi Filip Olszak, przewodniczący Rady Osiedla, obecny dokument nie jest jeszcze ostateczny – już po ułożeniu zmodyfikowano go o nieobjęty dotąd konsultacjami rejon wytyczony ulicami Grunwaldzką, Bukowską i Przybyszewskiego, zatem finalną postać otrzyma zapewne na początku przyszłego tygodnia. Daje jednak obraz stanowiska mieszkańców, i jako taki będzie przesłany do ZDM-u.
Wybrano zatem wariant pierwszy wskazując na wprowadzane już projekty dotyczące ulicy Jarochowskiego i ulic przy Rynku. Warianty II i III, uwzględniające zwężenie ulicy Głogowskiej (niegdyś tętniącej życiem, dziś zagrożonej kolejną degradacją) zostały – jak to ujęła Rada – odrzucone przez zdecydowaną większość mieszkańców.
Czytaj więcej na następnej stronie >>>
Radni rekomendują spowolnienie ruchu i zwiększenie bezpieczeństwa poprzez budowę wyniesionych skrzyżowań na ulicach: K. Potockiej / Lodowej, K. Potockiej / Dmowskiego, Stablewskiego / Dmowskiego i ul. Kolejowej - według koncepcji przebudowy te ulicy. Do tego ronda miałyby pojawić się na skrzyżowaniach ul. K. Potockiej i Kolejowej (to ma zastopować kierowców pędzących na dwupasmowym odcinku ul. Kolejowej, i na skrzyżowaniu ul. Kolejowej z ul. Kanałową i ul. Graniczną. To ostatnie przyda się z uwagi na bliskość dwóch skrzyżowań i przyszły łącznik z Dolną Głogowską i tunelem na Wolne Tory.
Zmiany kierunków ruchu nie są rewolucyjne, ale nie zrezygnowano z nich. Obejmują na dolnym Łazarzu następujące odcinki ulic: Dmowskiego (jeden kierunek od Rynku Łazarskiego do ul. K. Potockiej), Lodowej (jeden kierunek od ul. K. Potockiej do Rynku Łazarskiego), Łukaszewicza (dwukierunkowa), Stablewskiego (jeden kierunek od ul. Łukaszewicza do ul. Głogowskiej), K. Potockiej (jeden kierunek od ul. Lodowej do ul. Łukaszewicza, następnie dwa kierunki), Małeckiego (jeden kierunek od ul. Strusia do Rynku Łazarskiego) i ul. Calliera, Graniczna, Mottego – tam miałby być wprowadzony ruch jednokierunkowy.
Górny Łazarz z kolei miałby mieć wprowadzone zmiany na ulicach Chociszewskiego (dwukierunkowa od ul. Kasprzaka do ul. Szymborskiej, ruch jednokierunkowy na odcinku od ul. Reymonta do wjazdu na posesje nr 44 i 46, w kierunku ul. Głogowskiej, nakaz skrętu w ul. Szymborskiej, z wyłączeniem autobusów MPK i mieszkańców), Ułańskiej (jeden kierunek od ul. Grunwaldzkiej do ul. Grottgera, dalej do ul. Wyspiańskiego dwa kierunki), i na ul. Niegolewskich (ruch jednokierunkowy).
Na Górnym Łazarzu wskazane jest wybudowanie sygnalizacji na skrzyżowaniu ulic Chociszewskiego i Kasprzaka.
POLECAMY:
Studniówki 2018 [ZDJĘCIA]
Stary Poznań na zdjęciach!
Sprawdź, czy jesteś bystry [QUIZ]
Wszystko o Lechu Poznań [NEWSY, TRANSFERY]
Quizy gwarowe, które pokochaliście [SPRAWDŹ SIĘ]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?