reklama

Poznań: Mieszkańcy os. Piastowskiego nie chcą parkingu

Beata MARCIŃCZYK
Mieszkańcy os. Piastowskiego nie chca wielopoziomowego parkingu
Mieszkańcy os. Piastowskiego nie chca wielopoziomowego parkingu Waldemar Wylegalski
Na Ratajach rozważano budowę parkingów wielopoziomowych, co miałoby rozwiązać problem braku miejsc dla samochodów. Miały powstać we współpracy z inwestorami zewnętrznymi, na terenach, gdzie inne parkingi już funkcjonują, lub na gruncie Spółdzielni Mieszkaniowej Osiedle Młodych.

Mimo że nowe parkingi miały rozwiązać problemy mieszkańców, mieszkańcy powiedzieli "nie". Z 11 lokalizacji zostały cztery, w tym na os. Piastowskim. Teraz mieszkańcy twierdzą jednak, że inwestycja przyniesie straty i lepiej osiedle całkiem zamknąć dla aut z obcą rejestracją, niż budować parking.

CZYTAJ TEŻ:
Wystawa pomysłów na Park Rataje
Wielopoziomowe parkingi kością niezgody
Podczas EURO przyjezdni zostawią auta na obrzeżach miasta...

- Pod oknami wyrośnie nam wielopoziomowy parking z marketem. To pomysł operatorów sieci handlowych na wejście na teren spółdzielni mieszkaniowych - twierdzi pan Wiktor. - Zarząd ochoczo przystał na propozycję inwestora, łudząc się, że rozwiąże problemy mieszkańców z parkowaniem. To nierealne, bo ten parking będzie strzeżony i miejsce na nim będzie kosztować więcej niż na istniejących parkingach.

Zarząd spółdzielni nie zgadza się, że wielka sieć handlowa znalazła sposób na wdarcie się na jej teren. Przekonuje, że na zamieszczone w prasie ogłoszenie zareagował zaledwie jeden zainteresowany. Po negocjacjach uzgodniono, że parter budynku przeznaczony będzie na usługi i handel.

- Parkingiem zarządzać będzie operator wybrany przez spółdzielnię - tłumaczy prezes Tadeusz Stachowski.- Przewidywana liczba miejsc parkingowych zwiększy się średnio dwukrotnie. Cena miejsca nie powinna przekroczyć 180 zł brutto za miesiąc. Dzisiaj to 120-150 zł. A należy pamiętać, że auta będą chronione przed deszczem.

Mieszkańcy zarzucają zarządowi krótkowzroczność, bo przecież sklep przyciągnie klientów także spoza osiedla.
- Market będzie generował ruch pojazdów, nie mówiąc już o całodobowym hałasie - twierdzi spółdzielca.

Prezes zarzut odpiera twierdząc, że parkingi staną 27 do 35 metrów od bloków, a dojazd odbywać się będzie z dróg ogólnomiejskich a nie osiedlowych. Parking dla klientów sklepu odgradzać od bloku będzie bryła parkingu.

- Market "wykończy" małe punkty handlowe, z których spółdzielnia czerpała niemałe zyski - mówią mieszkańcy.

CZYTAJ TEŻ:
Konin: Władze miasta chcą wprowadzić płatną strefę parkowania
Poznań: W parkach staną kosze do gry

- Te małe punkty, prowadzące przeważnie działalność inną niż "markety" - bo są to np. kwiaciarnie, odzież używana, dorabianie kluczy, fryzjer, solarium, czyszczenie pierza, zegarmistrz, jubiler - przy odpowiedniej reklamie prawdopodobnie będą mogły nawet zwiększyć liczbę klientów, bo będzie ich więcej napływać w okolice marketu - ripostuje T. Stachowski.

- Należy ograniczyć parkowanie na osiedlu "przybyszów", którzy pozostawiają tu swoje pojazdy, udając się do pracy i na zakupy - podkreśla pan Wiktor. - Trzeba przeprowadzić rzetelną analizę potrzeb i poszukać dodatkowych miejsc. Osiedla były budowane rozrzutnie, bo tereny pod nie prawie nic nie kosztowały. Zarząd poszedł po najmniejszej linii oporu skuszony wizją dodatkowych miejsc parkingowych, nie zdając sobie sprawy z konsekwencji.

- Ograniczenie wjazdu jest niewykonalne, nierealne i niezgodne z prawem - argumentuje prezes.- Ulice dojazdowe oraz większość dróg wewnątrz osiedla są administrowane przez Zarząd Dróg Miejskich.
Dodaje, że parkingi na Piastowskim już poszerzano. Teraz pozostała budowa parkingu naziemnego.

Najnowsze informacje z Wielkopolski wprost na Twoją skrzynkę - zapisz się do newslettera

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
kierowiec

Żadnego uprzywilejowania samochodów, tym bardziej, że np. mieszkańcy też mogą jeździć samochodami z obcymi rejestracjami. Jeśli ograniczać parkowanie, to dla wszystkich, albo ograniczać je czasowo - nie dłużej, niż np. 4 godziny.
Ponadto parkingi wielopoziomowe powinny powstać, nawet jeśli jeden z poziomów by należał do handlu, przy czym poziomów na parkowanie można zrobić dużo więcej (np. 1 poziom na handel i 7 poziomów na parkowanie + radykalne ograniczenie ilości miejsc do parkowania na ulicy, a te co pozostały - ograniczenie czasowe - max 4 godz. lub możliwość parkowania tylko w wyznaczonych godzinach np. 6:00 - 22:00, żeby w nocy nie hałasować mieszkańcom.

z
zgadnij kto?!

łapówki i jeszcze raz łapówki.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3