reklama

Poznań: Mniej pieniędzy na promocję. Na markę Poznań wystarczyło

Bogna Kisiel
W tym roku Poznań, podobnie jak inne wojewódzkie miasta, wyda na promocję mniej.
W tym roku Poznań, podobnie jak inne wojewódzkie miasta, wyda na promocję mniej.
Jeszcze w ubiegłym roku niektóre miasta poszalały, a to ze względu na Euro 2012. Teraz przyszedł czas na opamiętanie i zaciskanie pasa. Również Poznań wyda mniej pieniędzy na promocję.

W tym roku miasta wojewódzkie wydadzą na ten cel o 22 mln zł mniej niż rok temu - w sumie około 88 mln zł. Kielce aż o 80 proc. "ścięły" promocję. Jedynie Bydgoszcz zwiększyła i to znacznie kasę na swoją reklamę z 15,1 mln w 2012 r. do 18,1 mln w tym. Tak wynika z raportu, przygotowanego przez portal PRoto.pl.

Coraz mniej pieniędzy na promocję Poznania. Wydatki spadną z 20 do 5 mln złotych

Poznań najlepsze lata promocyjne ma już za sobą. Wystarczy przypomnieć, że w 2009 r. miasto przeznaczyło na promocję 20 mln zł, rok temu już tylko ok. 12 mln, a teraz musi wystarczyć 4,9 mln zł. Choć pierwotnie planowano 5,8 mln.

Łukasz Goździor, szef biura promocji Poznania przyznaje, że nie ma co marzyć o nowych projektach.

- Koncentrujemy się na tych, które realizujemy już od pewnego czasu - tłumaczy Łukasz Goździor.

I tak na Konsorcjum Marki Poznań przeznaczono 1,5 mln zł. 700 tys. zarezerwowano na Akademicki Poznań, 100 tys. na Festiwal Rzeźby Lodowej (te pieniądze nie wystarczą więc trzeba będzie znaleźć sponsora). Nadal miasto zamierza inwestować na projekty z dziedziny designe, na które zdobyło dotację unijną czy Poznań Film Commission, który ma przyciągnąć filmowców do stolicy Wielkopolski, by tutaj kręcili swoje filmy.

I choć SLD oraz PiS w uzasadnieniu wniosku o przeprowadzenie referendum w sprawie odwołania prezydenta określili te działania mianem "groteskowej promocji", to specjaliści od marketingu i PR oceniają je wysoko. PRoto.pl powołuje się na Roberta Stępowskiego, niezależnego eksperta, który chwali kampanię "Poznań daje pracę". A o działaniach promocyjnych Poznania mówi, że to jedyne miasto, "które w otwarty sposób buduje swoją markę wraz z najbardziej znanymi markami komercyjnymi pochodzącymi z tego miasta".

Z raportu PRoto.pl wynika, że Warszawa w tym roku przeznaczy na promocję 3,9 mln zł (w 2012 r. - 8 mln zł plus 30 mln na Strefę Kibica); Bydgoszcz - 18,1 (15,1 mln zł) z tego aż 12 mln na promocję poprzez sport; Wrocław - 5,3 mln zł (6,6 mln zł); Lublin - 7,58 mln zł (8,4 mln zł), Łódź - 8 mln zł (10,5 mln zł), Kielce - 1 mln zł (4,99 mln zł), a Rzeszów - 4,87 mln zł (5,67 mln zł) z tego aż 3 mln zł zamierza się wydać na promocję Portu Lotniczego Rzeszów Jasionka.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3