Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Most Dworcowy będzie przebudowany. Piesi i rowerzyści dostaną więcej miejsca

Grzegorz Okoński
Most Dworcowy będzie przebudowany
Most Dworcowy będzie przebudowany Waldemar Wylegalski
Most Dworcowy będzie przebudowywany. Ekipy budowlane wejdą na jego północną nitkę, która będzie albo cała zmodernizowana, albo będzie na niej poszerzany chodnik, by dać niezależną przestrzeń dla pieszych i rowerzystów. Który z tych wariantów będzie realizowany, jeszcze nie wiadomo, a potencjalni wykonawcy projektu przebudowy mają skupić się na obu wersjach.

Inwestorem zastępczym w imieniu miasta jest spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie i to ona ogłosiła przetarg na wykonawcę projektu przebudowy. Podmioty, które będą chciały w nim wystartować, muszą złożyć oferty do 21 maja. Zwycięzca otrzyma na początku zadanie inwentaryzacji północnej (bliższej centrum miasta) nitki mostu, wraz z oceną stanu technicznego elementów nitki mostu.

Przetarg przewiduje przygotowanie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy chodnika na północnej części mostu Dworcowego, jak głosi dokumentacja: „polegającej na jego poszerzeniu w celu wytyczenia niezależnej przestrzeni dla pieszych i rowerów”, a także drugiego potencjalnego wariantu: „przebudowy całości mostu Dworcowego (północnego) w tym również poszerzenie konstrukcji w celu wytyczenia niezależnej przestrzeni dla pieszych i rowerów”.

Zobacz też: Poznański Rower Miejski: Nowa stacja w rejonie zajezdni tramwajowej na Starołęce

Wykonawca projektu musi uwzględnić m.in. rozbiórkę i budowę nowej kapy pod chodnik i ścieżkę rowerową, rozbiórkę nawierzchni jezdni, budowę nowego szczelnego systemu odwodnienia czy wykonanie nowej izolacji płyty pomostowej. Odnowiona nitka ma otrzymać dwuwarstwową bitumiczną nawierzchnię jezdni z elementami asfaltu twardolanego przy krawężniku. Projekt ma także objąć przebudowę schodów dla pieszych z ul. Dworcowej, wykonanie nowego oświetlenia zgodnie z warunkami i wytycznymi ZDM, jak również wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu (takich jak bariery, balustrady, osłony przeciwporażeniowe).

Projekt koncepcyjny wraz z uzyskanymi warunkami od miasta i PKP ma być gotowy w ciągu 150 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy, a kompletna dokumentacja projektowa wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę lub decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej – w ciągu 550 dni od podpisania umowy.

Poznańskie Inwestycje Miejskie informują, że północną nitkę obiektu tworzy ośmioprzęsłowa konstrukcja o długości blisko 200 metrów, w ciągu ul. Matyi, nad torami kolejowymi stacji Poznań Główny oraz ulicami Dworcową i Składową. Sam most składa się bowiem z dwóch niezależnych wiaduktów: budowa pierwszego rozpoczęła się w 1908 roku, podczas gdy drugi oddano do użytku w roku 1992.

Oglądając niektóre zdjęcia Poznania, można odnieść wrażenie, że zrobiono je bardzo dawno temu, chociaż od ich wykonania minęło zaledwie kilka lat. W końcu "chlebak" czy Posnania to stosunkowo niedawne inwestycje, ale trudno przypomnieć sobie, jak wyglądało miasto bez nich. Przekonacie się o tym w naszej galerii.Zobacz kolejne zdjęcie ---->

Jak Poznań zmienił się w ciągu ostatnich lat. Zobacz zdjęcia...

Sprawdź też:

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski