Przetarg został ogłoszony w czwartek. Według jego postanowień umowa dzierżawy ma być zawarta na 8 lat, a pierwsza transza autobusów ma się pojawić w październiku (będzie to 10 krótkich pojazdów). Reszta ma dotrzeć w grudniu.
Czytaj także:
Poznań: Buspasy na Bukowskiej poprawiły punktualność o 20 proc.
Flota autobusowa poznańskiego MPK jest uważana za najbardziej nowoczesną w kraju. W ciągu ostatnich kilku lat MPK kupiło 126 pojazdów spełniających najwyższe europejskie standardy. Nie brakuje jednak również wysłużonych pojazdów, które pochodzą z pierwszej wielkiej dostawy niskopodłogowych pojazdów z 1996 roku.
- Ta nowa forma unowocześniania taboru jest bardzo korzystna dla nas i naszych pasażerów - mówi Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK. - Musimy wycofać 32 Neoplany i MAN-y. Jak zapewnić nowe w ich miejsce, bez angażowania środków inwestycyjnych? Dzierżawa to wypróbowany już przez nas pomysł. Dzięki niemu zapewnimy 23 nowe autobusy krótkie, 12-metrowe oraz 2 przegubowe.
Poznań: Autobusy i tramwaje. Ile mają na licznikach? [GALERIA ZDJĘĆ]
Nowe pojazdy mają być niskopodłogowe, przyjazne dla niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi. Oprócz tego mają być wyposażone w system wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu. W środku nie zabraknie również klimatyzacji.
Nowością w autobusach ma być system pomiaru zużycia paliwa oraz oceny bezpieczeństwa jazdy. System będzie przekazywał kierowcy informację o zużyciu paliwa, wysokości obrotów silnika, gwałtownym przyśpieszaniu. To ma być sposób na kontrolę płynności jazdy i zużycia paliwa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?