Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Na dworcu kolejowym nie złożysz reklamacji

Robert Domżał
W holu nowego dworca kolejowego stoją już nowe automaty. Sprzedają bilety na pociągi spółki Przewozy Regionalne. W ciągu najbliższych godzin będzie w nich można kupić bilety na połączenia PKP IC
W holu nowego dworca kolejowego stoją już nowe automaty. Sprzedają bilety na pociągi spółki Przewozy Regionalne. W ciągu najbliższych godzin będzie w nich można kupić bilety na połączenia PKP IC Robert Domżał
W holu nowego dworca Poznań Główny pojawiły się nowe biletomaty. Na razie sprzedają bilety na pociągi spółki Przewozy Regionalne. Wkrótce dostępne mają w nich być w nich bilety na połączenia PKP Intercity.

Jeszcze nie zaczęły w pełni działać, a już podróżni mieli z nimi problemy.

Sobotni wieczór. Dochodzi godz.22:00. Tradycyjne kasy spółki Przewozy Regionalne są już zamknięte. Ostatnia czynna kasa opisana jest jako kasa PKP IC. Podróżny postanawia kupić bilet w automacie. Wybiera trasę jaką chce pokonać pociągiem. Wrzuca monety i nieruchomieje.

- Zamiast biletu na monitorze pojawia się napis:"Transakcja anulowana". Jak to anulowana? Przecież ja jej nie unieważniałem - mówi Krzysztof Rocki podróżny.

Kiedy zajrzał do "kieszonki" automatu, do której powinny spaść pieniądze za nie wydrukowany bilet jego zdumienie przerodziło się w złość. Pieniędzy tam nie było. Po kolejnej chwili zobaczył, że monety wyświetlane na monitorze są przekreślone.

- Próbowałem znaleźć i na nowym i na starym dworcu kogoś, kto by mi powiedział, co mogę zrobić w tej sytuacji, jak reklamować bilet - mówi Krzysztof Rocki.

Nie był to jedyny podróżny, który w weekend próbował złożyć reklamację. Kolejny pasażer chciał oddać źle sprzedany mu bilet i kupić właściwy. W punkcie informacji na starym Dworcu Głównym dowiedział się, że może złożyć informacje dopiero w poniedziałek w godzinach pracy kierowniczki kas. Pani pracująca w punkcie informacji proponowała, by wpisał się do książki zażaleń.Kiedy pytał czy jest to równoznaczne ze złożeniem reklamacji usłyszał, że nie. Zrezygnował więc z wpisu.

Co jednak ma zrobić podróżny który w weekend będzie miał podobne problemy na dworcu kolejowym?

Więcej we wtorkowym wydaniu Głosu Wielkopolskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski