Dwie z sześciu wind otrzymały akceptację Urzędu Dozoru Technicznego. Cztery kolejne nie spełniają jeszcze wymogów. Jakich?
- W jednej brakuje szybki - opowiada Andrzej Nowakowski, szef spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012, która odpowiada za budowę trasy. - Szczerze mówiąc, bardzo mnie dziwi podejście wykonawcy do odbiorów. Przecież naliczam mu 45 tys. zł dziennie kary za niedotrzymanie terminu umowy, a on nie może uporać się z wstawieniem szybki do windy.
Kary naliczane są od połowy czerwca. Najpierw nowa trasa na Franowo nie mogła otrzymać pozytywnej opinii strażaków (mieli około 50 uwag). Gdy się w końcu udało, wszystko miało pójść jak po maśle. Okazało się jednak, że i inspektor nadzoru budowlanego ma zastrzeżenia.
- Poprosiliśmy też o zamontowanie dodatkowego włącznika prądu - dodaje Andrzej Nowakowski. - Nie było go w projekcie, ale w razie pożaru dzięki niemu będzie można uruchomić wentylatory.
Urzędnicy liczą, że do końca tygodnia wykonawca upora się z dodatkowymi zadaniami. Wtedy na początku tygodnia inspektor mógłby wydać pozwolenie na użytkowanie (ma czas do czwartku). Później MPK chce jeszcze przeszkolić motorniczych z jazdy tunelem.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?