Możliwe, że zamiast wielkiej fety będą rozprawy w sądzie. Najwyższa Izba Kontroli przekazała do prokuratury sprawę przebudowy Ronda Kaponiera. Kontrolerzy zwracają uwagę na fakt wciąż przesuwanych terminów zakończenia prac oraz niekontrolowany wzrost kosztów inwestycji. Te urosły z planowanych 150 do 359 mln zł.
Oto krótka historia przebudowy:
Początek remontu 1.03.2011 - tego dnia ogłoszono przetarg na wykonanie prac.
- 26 maja miało miejsce otwarcie ofert. Na ogłoszony przetarg wpłynęło pięć ofert.
- W sierpniu rozpoczęła się akcja informowania mieszkańców o utrudnieniach.
- 9 września na placu budowy pojawiają się robotnicy. Zaczyna się okres przebudowy.
Otwarcie na Euro 6.06.2012 - się pierwszy etap przebudowy. Na czas piłkarskich mistrzostw Europy tramwaje wróciły na trasy.
- Dwa dni wcześniej (4 czerwca) wykonawcy prac - czyli Hydrobudowa i PBG składają wniosek o upadłość. Z rynku znika także firma projektująca obiekt po modernizacji.
- 11 sierpnia zaczyna się drugi etap. Tramwaje przestają jeździć przez rondo. Okazuje się, że nie tylko rondo, ale także i pobliski most Uniwersytecki trzeba rozebrać i wybudować od nowa. Tym samym rosną koszty.
Rozbiórka mostu 7.03.2014 - rozpoczyna się rozbiórka mostu Uniwersyteckiego.
- 25 lipca do rejestru handlowego zostają wpisane Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Zwolnienia w PIM 22.04.2015 - Krzysztof Cesar i Kazimierz Skałecki szefowie PIM zostają zwolnieni.
- 15 lipca - Katarzyna Górecka ich następczyni też jest odwołana.
Zawiadomienie NIK 15.03.2016 - o możliwych nieprawidłowościach zostaje zawiadomiona prokuratura.
31 sierpnia (?) planowane zakończenie prac.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?