Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Nerwowe oczekiwanie na rachunki za gaz

JAN
Tysiące  poznaniaków już od ponad miesiąca czeka na rachunki z gazowni
Tysiące poznaniaków już od ponad miesiąca czeka na rachunki z gazowni Fot. Paweł Miecznik
Poznańska gazownia ma ponad miesięczne opóźnienie w wystawianiu rachunków za gaz. Tłumaczy to awarią systemu komputerowego odpowiedzialnego za naliczanie faktur.

Tysiące poznaniaków już od ponad miesiąca czeka na rachunki z gazowni. O opóźnieniach z ich wysyłaniem pisaliśmy na początku miesiąca. Od tego czasu zmieniło się niewiele.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Poznań: Rachunki za gaz przyjdą później

- Nadal nie dostałam rachunku - mówi Maria Wenclewska z Junikowa, która dwa tygodnie temu interweniowała w tej sprawie w naszej redakcji. - Z tego co wiem, rachunki dotarły do kilku moich sąsiadów. Mam nadzieje, że w najbliższych dniach znajdę go w skrzynce. Dzisiaj go jeszcze nie było.

Nie tylko opóźnienia w wystawianiu rachunków irytują poznaniaków. W biurze obsługi klientów przy ulicy Grobla pojawia się również sporo ludzi, którzy nie zgadzają się z wysokością tak zwanych rachunków prognozowanych (wielkość zużycia gazu za kolejne miesiące wylicza komputer na podstawie średniej z poprzedniego roku).

- Te szacunkowe rozliczenia przychodzą o wiele zawyżone - powiedziała nam wczoraj Barbara Matusz, która przyszła do Biura Obsługi Klienta z reklamacją . - Muszę wydawać pieniądze "na zapas", a spokojnie mogłabym płacić rachunki regularnie, jak to było dotąd. Cała procedura jest skomplikowana i starsi ludzie gubią się dostając nagle kilka faktur, zwłaszcza jeśli przychodzą one z opóźnieniem, jak w tym miesiącu.

Gazownia dopuszcza wprawdzie możliwość regulowania rachunku raz na miesiąc, jednak odczyt musi być zrobiony przez samego klienta i wyższy o 2 zł jest comiesięczny abonament.

Z Maciej Neumannem z Gazowni Poznańskiej rozmawia Andrzej Janas

Dlaczego klienci poznańskiej gazowni już od przeszło miesiąca czekają na rachunki?

Maciej Neumann: 15 lipca nastąpiła zmiana taryf. Firma która obsługuje nasz system rachunkowy z powodu awarii nie zdążyła na czas wprowadzić nowych danych. System udało się naprawić 5 sierpnia i od tego czasu zaczęliśmy drukować i wysyłać rachunki.

Jednak do wielu poznaniaków do tej pory rachunki jeszcze nie dotarły.

Maciej Neumann: Rachunków do wystawienia jest kilkadziesiąt tysięcy. Najpierw trzeba je wydrukować, później wysłać pocztą, to musi trochę potrwać.

Trochę, to według pana, kilka dni, czy kilka tygodni?

Maciej Neumann: Chcemy się z tym uporać najpóźniej do końca sierpnia. Mogę tylko w imieniu gazowni przeprosić naszych klientów za zwłokę

Nasi czytelnicy obawiają się, że za spóźnienie gazowni przyjdzie im płacić karne odsetki.

Maciej Neumann: W żadnym wypadku. Na rachunku będzie data jego wystawienia, a nie data odczytu licznika. Klient będzie miał dwa tygodnie na jego uregulowanie.

Rozmawiał: Andrzej Janas

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski