reklama

Poznań: Nie będzie przejść naziemnych na przebudowanym rondzie Kaponiera

Marcin IdczakZaktualizowano 
Po przebudowie Kaponiery będzie można korzystać jedynie z przejść podziemnych
Po przebudowie Kaponiery będzie można korzystać jedynie z przejść podziemnych Adrian Wykrota
Na Kaponierze nadal będziemy korzystać tylko z przejść podziemnych.

Zakończyły się konsultacje w sprawie organizacji ruchu na rondzie Kaponiera, która ma obowiązywać po zakończeniu przebudowy. Teraz są one analizowane przez drogowców.

Konsultacje przeprowadzono, gdyż odpowiedzialni za komunikację w mieście stwierdzili, że przygotowane przez poprzednie władze Poznania rozwiązania spowodują tamowanie ruchu. Jak wyjaśnia Tadeusz Nawalaniec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich, po tych samych pasach miały jeździć samochody i jednoślady. To z pewnością by spowolniało przejazd przez rondo.

- Lepszym rozwiązaniem jest rozdzielenie tras dla aut i rowerów - wyjaśnia Tadeusz Nawalaniec.

Podczas konsultacji miejscy społecznicy postulowali, żeby stworzyć naziemne przejścia dla pieszych. Według Włodzimierza Nowaka, jednego z propagatorów rozwiązania, dzięki temu szybciej będzie można pieszo pokonać rondo. Dodatkowo na świecie jest trend, by odchodzić od tuneli pod ulicami. Społecznicy twierdzą, że to bardzo proste i tanie do wprowadzenia zmiany.

Z tym nie zgadza się Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania. Według niego takie rozwiązanie to nie tylko wymalowanie pasów i ewentualnie ustawienie sygnalizatorów.

Stworzenie naziemnych przejść dla pieszych wymaga wypracowania nowych koncepcji organizacji ruchu, kolejnych przetargów, konsultacji, zmian w projektach budowlanych. To jest zarówno kosztowne, jak też i czasochłonne.

Na samym rondzie pozostało już niewiele do zrobienia. Trzeba jeszcze wykonać małą część prac konstrukcyjnych pomiędzy Kaponierą a mostem Uniwersyteckim. Prace prowadzone są głównie poniżej poziomu jezdni. To dlatego, że nowy węzeł przesiadkowy będzie znacznie większy od przejść podziemnych, które istniały przed laty. Łącznie całość ma znajdować się na trzech poziomach.

Rondo ma być gotowe w sierpniu tego roku, a oddane do użytku we wrześniu.

Zima 30-lecia w Polsce, zasypie nas śnieg

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 16

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

p
pop

I co tu chwalić ?. Przecież zarówno projekt , jak i koszta wykonawcze to żenada. Nie było przyzwolenia , aby ograniczyć widoczność przestrzeni w centrum do minimum , gdyż wzniosłe windy są jak budki wartownicze i tylko szlabanów brak ....

"Esta" - po Twoim wpisie

może znajdzie się więcej głupich i porąbanych?
I w pijanym widzie coś zobaczą np. na jakiś zdjęciach lub w dzienniku budowy?

E
Esta

Porąbany na całego. A gdzie ty widziałeś Beato lany w niskich temperaturach ? Chyba w pijanym widzie.

j
jo

Dyskusja na temat rozwiązań ruchu na węźle odbywa się na etapie założeń projektowych.To co pokazano obecnie świadczy o ogromnym braku wiedzy wladz dot.realizacji inwestycji.Mój apel do rządzących to kończcie tą robotę i oszczędzcie dalszego wstydu nam mieszkańcą tego miasta.

a
ale

"Grupa idiotów nie może narzucać swoich "wizji" reszcie zdrowych na umyśle.",
to święte , ewangeliczne słowa.
Lekarze twierdzą, że nie ma ludzi zdrowych.
Są tylko nie przebadani.
Dlatego ciągle trzeba podsuwać im nowych fiirerów.
Organizować i łączyć w Schutzstaffel - "sztafety ochronne".
Współcześnie nieładnie nazywane Komitetami Otumanionych Durniów.

M
Mario

Decyzja na poziomie lotu na marsa.Co do terminu to na Marsa polecimy jeszcze przed otwarciem Kaponiery za połowę ceny remontu tej dziury w ziemi.

G
Gość

"Inwestycja" trwa już wystarczająco długo,
żeby beton wylewany w niskich temperaturach zaczął się kruszyć.
Jak na estakadzie katowickiej.

P
Poznaniak z Łazrza

Grupa idiotów nie może narzucać swoich "wizji" reszcie zdrowych na umyśle. Jeśli miały by być przejścia na poziomie jezdni to po co remontowano by to przez tyle lat i za ta kasę? Łatwiej i taniej było zasypać dziurę i wylać asfalt.

G
Gość

aby stadko "żarliwych" chudych "baranków" z móżdżkami chłonnymi jak aksamit "radośnie" kwiczało za tłustych misiów odsuwanych od korytka.
Prawdziwy majstersztyk w sztuce otumaniania.
I niepowetowane szkody, które odczują przede wszystkim "baranki".

n
normalny pieszy

Mam już dosyć aktywności "społeczników": pieszych, rowerzystów i tych w UM na Placu Kolegiackim. Kaponiera powinna być już dawno oddana do użytku. Będą schody ruchome, windy, schody betonowe, a tu pasów im się zachciało kiedy inwestycja prawie na ukończeniu.

p
pomidor

na rescie ktos zaczol pracowac bo to nie datychczasowe wladze tylko pokoj na wilczaku a zarzadzi edrog miejskich obsadzony przez nie poznaniakow i na dodatek trojka technikow kolejowych z fredry plus urodzony dyrektor teraz platny doktor z ostrowa nijaki kuczynski pracujacy jako ochrona tylka gogusia to poprzednia wersje ruchu wymyslili bo dotad siegaly ich umiejetnosci kolejowe i urodzonego pseldo dyrektora patrz dworzec p k p

m
maciej

W związku z istotnymi szkodami jakie wyrządzają miastu działania tzw. "społeczników", postuluję upublicznienie aktualizowanej listy takich osób.
Lista powinna zawierać : imię i nazwisko , adres, numer telefonu i tematykę jaką zajmuje się dany społecznik. I obowiązkowo aktualne psychiatrczyne badania lekarskie

S
Snajper

Ze przebudowana Kaponiera zrobi wrażenie. Bo jak będzie to samo co było tylko z ruchomymi schodami i nowymi płytkami to sie chyba tam z żalu upiję.

G
Gość

Przy założeniu, że środkiem transportowym jest winda lub ruchome schody napędzane energią elektryczną.
Sprawność energetyczna urządzeń transportowych ok.60 %,
a osobników przemieszczających się w górę i w dół ok. 3 mln. w ciągu roku.
Jak nie trudno przewidzieć w zadłużonej kasie miejskiej może zabraknąć forsy na przewozy w pionie.
Ale na kredę do wymalowania pasów naziemnych po ofiarnej zbiórce forsa z pewnością się znajdzie.

j
jul

Chorobliwie tworzenie przejść dla pieszych przy istniejących bezpiecznych przejściach podziemnych to idiotyzm i pokazywanie jak populizm przemawia przez spolecznikow.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3