800 mkw reklam zniknęło z przestrzeni Poznania
- Żyjemy w bardziej uporządkowanym mieście - przekonuje Piotr Libicki, plastyk miejski. - Namawiamy do zmian prywatnych właścicieli kamienic, firmy reklamowe, a także takie podmioty jak Stowarzyszenie Kupców Ogrody do zmiany otoczenia. To się powoli udaje.
Na Ogrodach z pawilonów handlowych zniknęły wielkie krzykliwe szyldy, zastąpiły je mniejsze, często mniej kolorowe.
- Klienci nadal jednak wiedzą, jak trafić - przekonuje Maciej Wudarski, wiceprezydent Poznania.
Kupcy dali się przekonać plastykowi miasta, którego wydział przygotował schematy wg. których szyldy mogą być wieszane. Koncepcję nowych lokalizacji szyldów wykonała architekt Alicja Bogalecka-Pabisiak z UMP.
- Wykorzystaliśmy fakt, że kupcom kończyła się umowa dzierżawy i postawiliśmy nowe warunki, właśnie związane z estetyką - tłumaczy Piotr Libicki.
Tomasz Zieliński, prezes stowarzyszenia kupców mówi, że ze zmian jest zadowolony.
- Trochę dotknęło nas to po kieszeni, ale efekt jest i ten kierunek powinien być kontynuowany w całym mieście - mówi prezes stowarzyszenia.
Inne miejsca, gdzie ostatnio zniknęły tablice reklamowe to między innymi: szkoły przy ulicy Strzeleckiej, rejon ulic Bałtyckiej i Gdyńskiej, Dmowskiego i Hetmańskiej, Pułaskiego i Księcia Mieszka, oraz ogrodzenie Ogrodu Jordanowskiego nr 2 przy ul. Bukowskiej. Jak zmieniły się miejsca po usunięciu reklam, możecie zobaczyć w galerii:
Urzędnicy zapowiadają dalszą ofensywę na tym polu.
- Rozpoczynamy mini cykl związany z estetyką przestrzeni. Zmiany przy pętli Ogrody to początek - zapowiada Maciej Wudarski. Nie chce jednak zdradzić kolejnych lokalizacji i zakresu zmian.
Mocnym i skutecznym narzędziem do walki z chaosem reklamowym jest obowiązująca ustawa krajobrazowa. W tej chwili na jej podstawie urzędnicy tworzą prawo lokalne. Będzie ono ściśle regulować temat nośników reklamowych oraz ogrodzeń na obszarze miasta Poznania. Wprowadzi także opłatę reklamową.
- Założenia do uchwały przedstawimy na przełomie września i października. Potem rozpocznie się etap konsultacji z różnymi środowiskami oraz mieszkańcami. Mamy nadzieję, że nowe prawo wejdzie w życie w połowie przyszłego roku - mówi Sobczak, dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta.
Chloe Grace Moretz skrytykowała plakat promujący "Red Shoes & the 7 Dwarfs" za dyskryminację osób otyłych:
źródło: Cover Video/x-news.pl.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?