Poznań: Nowa zajezdnia częściowo pod dachem

Bartosz Trzebiatowski
Na budowie rośnie nowa zajezdnia tramwajowa
Na budowie rośnie nowa zajezdnia tramwajowa Piotr Wagner
Udostępnij:
Bardzo szybko rośnie nowa zajezdnia tramwajowa MPK na Franowie, która będzie najnowocześniejsza w Polsce. - Prace są zaawansowane w 35 procentach - mówi Iwona Gajdzińska, rzecznik poznańskiego MPK. Obecnie trwa montaż dachu na hali głównej.

- Mamy trochę problemów w związku z mrozami, które przeszkadzają nam wykonywać prace ziemne - mówi Marcin Wiśniewski z firmy ZUE SA Kraków (lider konsorcjum, które wygrało przetarg).

CZYTAJ TAKŻE:
Budowa trasy na Franowo: Byliśmy w tunelu! [ZDJĘCIA i FILM]
Poznań: Na ulicy Czechosłowackiej powstanie tunel!
Poznań: Chartowo z Piaśnicką do przebudowy [MAPA]
Poznań: Węzeł Antoninek będzie gotowy w kwietniu [ZDJĘCIA]

Ale aura nie przeszkadza w montażu dachu na hali głównej (postojowej), która ma powstać jako pierwszy obiekt zajezdni. Dach jeszcze nie jest skończony, na razie ułożono jego pierwszą warstwę, a jeszcze będzie trzeba zamontować ocieplenie, później natomiast ściany boczne.

Nie ma wątpliwości, że nowa zajezdnia będzie imponującym obiektem, który zajmie aż 17 hektarów. To więcej niż powierzchnia wszystkich dotychczas istniejących w Poznaniu zajezdni tramwajowych. Dla porównania, garażowania MPK przy ulicy Głogowskiej, która teraz obsługuje największą liczbę tramwajów, zajmuje obszar tylko 2,9 hektara.

Na Franowie docelowo będzie stacjonować 150 pociągów tramwajowych (na Głogowskiej ledwo się mieszczą 63 składy wagonów).
Imponująca jest też długość torów, które zostaną położone na terenie zajezdni. Będzie ich około 14 kilometrów, a w całym Poznaniu tramwaje jeżdżą po 135 km torowisk.

- Będzie tam także bardzo duża liczba rozjazdów, bo aż 89. Ich produkcja trwa pełną parą. I to w dwóch zakładach. Ponadto staramy się wykonywać to, co można w obecnych warunkach pogodowych. Czyli na przykład dowozimy różne, niezbędne materiały na budowę, jak belki pod tory czy kruszywo. A przy tego typu przedsięwzięciu chodzi o naprawdę spore ilości - dodaje M. Wiśniewski.

Wartość inwestycji MPK wynosi 208,8 miliona złotych, a nowa zajezdnia ma być gotowa w 2013 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

c
cia
A stara zajezdnia (zabytkowa) przy ul.Gajowej niszczeje. Nowy właściciej nawet nie dokonał zabezpieczeń niszczejacych zabytków a mial to wpisane w umowie.
P
Posener
Bo ktoś zapomniał napisać, że część wagonów z zajezdni Głogowska parkuje na Hetmańskiej i na pętlach Górczyn i Sobieskiego..
L
Liczący
Jeśli na Głogowskiej na prawie 3ha mieści sie (powiedzmy już w zaokrągleniu) 60 składy wagonów, to dlaczego na 17 ha będzie tylko 150? przecież gdyby nawet potroić "garaż" z Głogowskiej to (w zaokrągleniu): 3x60=180 a 180 to i tak więcej niż 150. Więc na co aż 17ha???
Przejdź na stronę główną Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie