Poznań: Nowa zajezdnia częściowo pod dachem

Bartosz Trzebiatowski
Na budowie rośnie nowa zajezdnia tramwajowa Piotr Wagner
Bardzo szybko rośnie nowa zajezdnia tramwajowa MPK na Franowie, która będzie najnowocześniejsza w Polsce. - Prace są zaawansowane w 35 procentach - mówi Iwona Gajdzińska, rzecznik poznańskiego MPK. Obecnie trwa montaż dachu na hali głównej.

- Mamy trochę problemów w związku z mrozami, które przeszkadzają nam wykonywać prace ziemne - mówi Marcin Wiśniewski z firmy ZUE SA Kraków (lider konsorcjum, które wygrało przetarg).

CZYTAJ TAKŻE:
Budowa trasy na Franowo: Byliśmy w tunelu! [ZDJĘCIA i FILM]
Poznań: Na ulicy Czechosłowackiej powstanie tunel!
Poznań: Chartowo z Piaśnicką do przebudowy [MAPA]
Poznań: Węzeł Antoninek będzie gotowy w kwietniu [ZDJĘCIA]

Ale aura nie przeszkadza w montażu dachu na hali głównej (postojowej), która ma powstać jako pierwszy obiekt zajezdni. Dach jeszcze nie jest skończony, na razie ułożono jego pierwszą warstwę, a jeszcze będzie trzeba zamontować ocieplenie, później natomiast ściany boczne.

Nie ma wątpliwości, że nowa zajezdnia będzie imponującym obiektem, który zajmie aż 17 hektarów. To więcej niż powierzchnia wszystkich dotychczas istniejących w Poznaniu zajezdni tramwajowych. Dla porównania, garażowania MPK przy ulicy Głogowskiej, która teraz obsługuje największą liczbę tramwajów, zajmuje obszar tylko 2,9 hektara.

Na Franowie docelowo będzie stacjonować 150 pociągów tramwajowych (na Głogowskiej ledwo się mieszczą 63 składy wagonów).
Imponująca jest też długość torów, które zostaną położone na terenie zajezdni. Będzie ich około 14 kilometrów, a w całym Poznaniu tramwaje jeżdżą po 135 km torowisk.

- Będzie tam także bardzo duża liczba rozjazdów, bo aż 89. Ich produkcja trwa pełną parą. I to w dwóch zakładach. Ponadto staramy się wykonywać to, co można w obecnych warunkach pogodowych. Czyli na przykład dowozimy różne, niezbędne materiały na budowę, jak belki pod tory czy kruszywo. A przy tego typu przedsięwzięciu chodzi o naprawdę spore ilości - dodaje M. Wiśniewski.

Wartość inwestycji MPK wynosi 208,8 miliona złotych, a nowa zajezdnia ma być gotowa w 2013 roku.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
cia

A stara zajezdnia (zabytkowa) przy ul.Gajowej niszczeje. Nowy właściciej nawet nie dokonał zabezpieczeń niszczejacych zabytków a mial to wpisane w umowie.

P
Posener

Bo ktoś zapomniał napisać, że część wagonów z zajezdni Głogowska parkuje na Hetmańskiej i na pętlach Górczyn i Sobieskiego..

L
Liczący

Jeśli na Głogowskiej na prawie 3ha mieści sie (powiedzmy już w zaokrągleniu) 60 składy wagonów, to dlaczego na 17 ha będzie tylko 150? przecież gdyby nawet potroić "garaż" z Głogowskiej to (w zaokrągleniu): 3x60=180 a 180 to i tak więcej niż 150. Więc na co aż 17ha???

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3