Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Nowy pomysł na promocję Euro 2012

Tomasz Nyczka
W Poznaniu promować turniej EURO 2012 mają m.in. płaszcze przeciwdeszczowe.
W Poznaniu promować turniej EURO 2012 mają m.in. płaszcze przeciwdeszczowe. fot. BIURO EURO POZNAŃ 2012
Kubki termiczne, osłony na lusterka samochodowe, torby, t-shirty, płaszcze przeciwdeszczowe, smycze na komórki. Takie darmowe gadżety mają wkrótce promować Poznań jako miasto-organizatora Euro 2012.

Gadżety opierać się będą na logo Poznania jako gospodarza Euro, a nie na słynnej niebieskiej gwiazdce. Choć i ten motyw udało się w nich przemycić.

Czytaj także:
Poznań: Piłkarska gra miejska promocją Euro 2012
Poznań: Skromny budżet na promocję Euro

- Do wykorzystania logo turnieju Euro 2012 nie mamy oczywiście prawa. Ale promujemy się tzw. logo kompozytowym z piłką ułożoną z mniejszych kolorowych gwiazdek. Wśród nich znalazła się i ta niebieska, charakterystyczna dla Poznania. UEFA wyraziła na to zgodę - mówi Michał Prymas, dyrektor Biura Euro Poznań 2012 UMP.

Każdy z projektów został prześwietlony przez UEFA.

- Wszystko po to, by sprawdzić, czy nie są konkurencyjne wobec produktów będących własnością komercyjnych partnerów UEFA - mówi M. Prymas.

I przekonuje, że gadżety stworzone przez miasto są oryginalne, designerskie i nowoczesne. A ich koncepcja spójna.

- Chcieliśmy, aby projekty były niestandardowe i wyróżniały Poznań. Weźmy choćby pomysł z nakładkami na lusterka samochodowe z logo Poznania jako gospodarza Euro 2012. Lusterka niemieckich aut są właśnie okryte takimi nakładkami z barwami klubów i świetnie się to sprawdza - mówi.

Zobacz także:
Warta Poznań szykuje się do kolejnego meczu
Wielkie korki w Poznaniu

Miasto przygotowało aż trzy rodzaje artykułów promocyjnych. Koszulki i torby rozdawane będą mieszkańcom. Kubki i wtyczki USB trafią do współpracujących z Poznaniem firm. A ekskluzywne gadżety, jak skórzane torby na laptopy, przeznaczone będą dla VIP-ów. Trafią do odwiedzających Poznań ministrów i oficjeli. Takich jak szef UEFA, Michel Platini.

A jak urzędnicy zamierzają chronić się przed podróbkami?

- Te gadżety nie będą miały hologramów. Ale jeśli ktoś zacznie produkować podróbki naszych projektów, to na pewno podejmiemy kroki prawne - przekonuje M. Prymas.

Agata Drogowska, poznańska artystka pomysły na gadżety ocenia krytycznie. - Te projekty to raczej wyposażenie uczestnika Euro lub jego samochodu. Potrzebujemy jakiejś prostej maskotki, która byłaby bezpieczna i łatwa do schowania w torbie i plecaku - mówi.

I dodaje: - To zresztą bolączka Poznania od dawna. Brakuje tu choćby ładnie i nowocześnie zaprojektowanych koziołków, w różnych formach. Przecież Poznań jest przez nie rozpoznawalny. Teraz mogłyby nawet kopać piłkę, ale niech to będzie z gustem! A taki pomysł, wraz z logo Euro, można powielać na czapkach, czy koszulkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski