Niecały rok - tyle trwała budowa nowego terminalu pasażerskiego, która pochłonęła aż 96 mln zł. Ze starym budynkiem łączy go hala główna ze stanowiskami odprawy. W nowym terminalu znajdzie się strefa przylotów, która obsłuży prawie 2 tys. pasażerów na godzinę. I to tu, na ok. 18 tys. m kw., wysiądą ci, którzy przylecą do Poznania na mecze Euro 2012.
- Dotychczasowy terminal był po prostu za ciasny. Rozbudowa portu otwiera przed nami nowe możliwości. Wszystko po to, by do 2034 r. zwiększyć przepustowość lotniska z obecnych 1,5 mln pasażerów do nawet 3 mln - mówił Mariusz Wiatrowski, prezes zarządu Portu Lotniczego Poznań- Ławica.
Jednak o rozbudowanym lotnisku zebrani na Ławicy goście mówili głównie w kontekście zbliżającego się turnieju Euro 2012. Piotr Florek, wojewoda wielkopolski nie miał wątpliwości: - Nowy port lotniczy, to, podobnie jak nowy dworzec, niepowtarzalna okazja do wypromowania Poznania i Wielkopolski.
- Pan Marszałek mówił, że nudzą go już kolejne uroczystości związane z otwarciem coraz to nowych obiektów w Poznaniu - nawiązywał do słów marszałka Marka Woźniaka prezydent Poznania Ryszard Grobelny. - Obyśmy więc mieli takich powodów do znudzenia jak najwięcej. Rozbudowana Ławica to podwójna radość, bo ta inwestycja była bardzo długo opóźniona i długo też nie wiedzieliśmy, jakie będą jej losy.
Nowy terminal poznańskiego lotniska, obok którego znalazło się miejsce dla 560 samochodów, to jednak nie koniec prac budowlanych na Ławicy. Na pierwszej i drugiej kondygnacji nowego budynku mają się znaleźć jeszcze biura. Wciąż nie ma też nowej strefy kontroli bezpieczeństwa. Koniec prac - w 2013 roku. Wtedy stary terminal będzie strefą odlotów wraz z powierzchniami komercyjnymi.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?