Poznań: Pasażer nie zapłaci kary za błąd biletomatu?

Bogna Kisiel
Radni Poznania jednogłośnie poparli pomysł Szymona Szynkowskiego i zwrócili się do prezydenta o taką zmianę przepisów, by pasażerowie nie musieli płacić kary za błędnie wydrukowany bilet przez biletomat lub w przypadku, gdy biletomat nie działa.

Szymon Szynkowski vel Sęk zgromadził bilety błędnie wydrukowane.

Czytaj o biletach zgromadzonych przez radnego Szynkowskiego.

- To wielka kompromitacja ZTM - uważa radny. I za przykład dał rozwiązania stosowane przez ZDM w przypadku nieczynnych parkomatów. Kierowca może zgłosić awarię telefonicznie i nie zostanie ukarany mandatem, że nie zapłacił kary. Dlatego pasażer nie powinien ponosić odpowiedzialność za przejazd bez biletu z przyczyn od niego niezależnych, czyli za wadliwe bilety i niesprawne biletomaty.

Szymon Szynkowski zaproponował zmianę przepisów, a wszyscy radni go poparli. Rada Miasta przyjęła stanowisko w tej sprawie. Zwróciła się do prezydenta, by w tego rodzaju przypadkach, pasażerowi anulować karę.

Ponadto radni postulują wprowadzenie systemu, umożliwiającego telefoniczne informowanie o awarii biletomatów na wzór tego, który funkcjonuje w Strefie Płatnego Parkowania. Stanowisko rady nie jest dla prezydenta zobowiązujące.

Czytaj nasz komentarz: Gest pod publiczkę.

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
ToSt
Cokolwiek by zrobili to ceny biletów i tak są za wysokie i to tym trzeba się zająć, Pan radny szuka wymówki że coś robi w sprawie biletów a tak naprawdę ceny rosną. Wszystkie dywagacje nie mają sensu dopóki sytuacja z cenami się nie zmieni na rzecz pasażerów.
P
Poznaniak
Dzięki, no niestety kanarzy nie byli skłonni do żadnych rozmów i wyjaśnień, nawet nie zapisali żadnych uwag podróżnego na mandacie(a jest taka możliwość), ale w takim razie nie pozostaje mi nic innego jak napisanie odwołania i wyjaśnienia całej sprawy, bo rozumiem, że powinienem iść do najbliższego punktu i taki bilet zakupić, ale rozmowa kwalifikacyjna na mnie by nie poczekała, ale mniejsza ze mną , jestem młody póki co zdrowy, a co z osobami chorymi, też miałyby iść ponad kilometr do biletomatu w zimnie.
e
emeryt
NIE dzialaja tylko te prywatne tak samo jak porkomaty 30

TRZYDZIESCI procent biletomat i parkomaow jest prywatnych
M
Monika
Pomoże. A następnym razem kłóć się, bo kanarzy mają pliki biletów i w twoim przypadku mogłeś taki bilet od nich nabyć.
P
Przyjezdna
Często przyjeżdżam do Poznania do szkoły, w niedzielę ciężko o działający biletomat na przystankach jak i w autobusach i tramwajach!
Kiedyś miałam przypadek że biletomat w 74 wydał niezadrukowany bilet. Brak tuszu?
Ostatnio z kolei bardzo często miałam sytuację że biletomaty (te na przystankach jak i w tramwajach i w autobusach) połykały mi pieniądze i nie oddawały lub poprostu w trakcie drukowania pojawiał się napis że automat nie działa a pieniądze nie wypadały. Najwięcej zostawiłam 10zł w automacie. Nigdy więcej nie kupiłam potem w automatach tylko w kioskach.
P
Poznaniak
Dokładnie taką sytuacje miałem w poniedziałek, gdy nieczynny był biletomat na jednym z przystanków, a żeby kupić bilet musiałbym udać się do nabliższego oddalonego o około kilometr(niestety tyle czasu nie posiadałem) i po zapytaniu czy ma ktoś może do odsprzedania bilet wsiadłem do tramwaju i po 3 minutach już miałem wystawiony mandat za jazde za brak biletu,( jechałem tylko dwa przystanki)..
Odwołanie coś pomoże w takim razie?
Dodaj ogłoszenie