Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań planuje kolejne parkingi Park&Ride – zobacz lokalizacje

Zenon Kubiak
Zenon Kubiak
Tak miałby wyglądać wielopoziomowy parking przy pętli na Miłostowie.
Tak miałby wyglądać wielopoziomowy parking przy pętli na Miłostowie. Urząd Miasta Poznania
Przy przystanku PST Szymanowskiego powstaje pierwszy w Poznaniu parking typu Park&Ride (parkuj i jedź). Miasto stara się już o dotacje kolejnych pięciu. W planach są też trzy parkingi wielopoziomowe przy pętlach tramwajowych.

Parkingi Park&Ride mają zachęcić mieszkańców podpoznańskich gmin, którzy codziennie dojeżdżają do Poznania do pracy, aby zostawiali na nich swoje samochody i do centrum jeździli komunikacją miejską.

Pierwszy parking już powstaje przy przystanku PST Szymanowskiego. Inwestycja stanowi uzupełnienie węzła komunikacyjnego "Os. Sobieskiego", w ramach którego funkcjonuje pętla poznańskiego szybkiego tramwaju PST i autobusów miejskich. Roboty realizowane są od połowy czerwca, a oddanie do użytkowania przewidziane jest na koniec 2017 r.

Parking przy Szymanowskiego to pilotażowy obiekt, a miasto stara się już o dotację na kolejne lokalizacje: przy stacjach PKP Karolin, Strzeszyn i Podolany (stacja ma być odbudowana), oraz przy rondzie Starołęka i przy ul. św. Michała.

Ostatni etap projektu budowy parkingów P&R to obiekty wielopoziomowe na pętlach tramwajowych Górczyn, Miłostowo i Starołęka. Wraz z nimi powstałyby także zintegrowane węzły przesiadkowe.

Miasto prowadziło już konsultacje na temat planowanych projektów. Najwięcej emocji wywołały obawy związane z wpływem planowanych inwestycji na istniejące w przestrzeni węzłów Górczyn i Starołęka lokale handlowe i usługowe, jak również kwestia proponowanego wprowadzenia ruchu jednokierunkowego na ul. Wandy, w rejonie pętli tramwajowej Miłostowo.

Część uwag właścicieli lokali handlowych będzie uwzględniona, jednak jak zauważył Maciej Wudarski to spowoduje czasowe wstrzymanie prac projektowych nad tym rejonem. Chodzi o zmiany pierwotnie zakładanych funkcji dworca komunikacyjnego tak by pełni on także funkcję obiektu handlowo-usługowego. Przebudowana miałaby też być ul. Wandy. Na węźle Starołęka kluczowe są też kwestie rozbudowy węzła kolejowego i możliwego toru dla kolei aglomeracyjnej oraz kolei dużych prędkości, z tym wiązałaby się także budowa bezkolizyjnego przejazdu dla samochodów prawdopodobnie wiaduktu.

Kontynuowane będą natomiast starania o uzyskanie dofinansowania ze środków UE dla budowy węzła przesiadkowego Górczyn oraz parkingu P&R Miłostowo.

Droższe parkowanie metodą na korki w centrach miast? Zobacz wideo:

źródło: TVN24/x-news.pl.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski