Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań Plewiska: Pięć firm gotowych do wybudowania węzła Grunwaldzka, ale chcą więcej pieniędzy. Kto je wyłoży?

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
W ramach budowy zintegrowanego węzła Grunwaldzka ma powstać bezkolizyjny przejazd pod torami kolejowymi
W ramach budowy zintegrowanego węzła Grunwaldzka ma powstać bezkolizyjny przejazd pod torami kolejowymi Poznańskie Inwestycje Miejskie
Pięć firm jest zainteresowanych budową węzła Grunwaldzka na granicy Poznania i Plewisk. Problem w tym, że wszystkie życzą sobie za swoje usługi więcej niż wynosi budżet tej inwestycji, dzięki której ma powstać m. in. tunel. Najtańsza oferta przekracza go o prawie 3 miliony złotych.

Zintegrowany węzeł przesiadkowy Grunwaldzka ma powstać na granicy Poznania i Plewisk. To inwestycja finansowana przez Poznań, powiat poznański i gminę Komorniki. Na realizację tego zadania przewidziano 90 mln zł, w tym 66 mln zł dotacji unijnej, którą pozyskały samorządy.

W lipcu tego roku spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg na budowę zintegrowanego węzła Grunwaldzka. Swoje oferty złożyło pięć firm – Budimex, Tormel, Strabag, Trakcja, TORPOL. Najwięcej za swoje usługi zaproponowała spółka TORPOL, bo aż 104,5 mln zł, natomiast najmniej poznańska spółka Tormel – 92,7 mln zł.

Czy w tej sytuacji, gdy wszystkie oferty przekraczają zakładany budżet inwestycji, przetarg będzie unieważniony?

- Przetarg, który ma wyłonić wykonawcę budowy zintegrowanego węzła transportowego Grunwaldzka, nie został unieważniony. Trwa weryfikacja ofert, których otwarcia dokonano 27 sierpnia – mówi Jacek Łakomy z PIM.

Czytaj też: Na granicy Poznania i Plewisk powstanie węzeł przesiadkowy i bezkolizyjny przejazd pod torami kolejowymi, a także kładka nad Grunwaldzką

Firma, która wygra przetarg, będzie miała rok na opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie wszystkich pozwoleń. Główne prace budowlane powinny być przeprowadzone w 2022 r., a ich zakończenie planuje się na pierwszą połowę 2023 r.

Jednym z istotnych elementów tego przedsięwzięcia jest powstanie bezkolizyjnego przejazdu pod torami kolejowymi. W ramach tego przedsięwzięcia zostanie wybudowana także pętla autobusowa, którą przewidziano w pobliżu peronu PKP. W sąsiedztwie zaplanowano parking typu P&R oraz miejsca dla rowerów. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z kładki na ulicą Grunwaldzką w Poznaniu.

Sprawdź też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski