Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Płytkie fundamenty hamują budowę tunelu PST [ZDJĘCIA, FILM]

Robert Domżał
Dopóki fundamenty pod budynkiem Dworca Zachodniego nie zostaną wzmocnione, o budowie tunelu nie ma co myśleć
Dopóki fundamenty pod budynkiem Dworca Zachodniego nie zostaną wzmocnione, o budowie tunelu nie ma co myśleć Fot. Robert Domżał
Wydłużenie linii Poznańskiego Szybkiego Tramwaju idzie wolniej, niżby chcieli tego budowlańcy. Od kilku tygodni postępu prac na wysokości budynku Dworca Zachodniego nie widać.

Dzieje się tak, ponieważ przy wykonywaniu wykopu pod nowe, szersze schody do tunelu okazało się, że budynek z lat 20. poprzedniego wieku ma tak płytkie fundamenty, że grozi zawaleniem. Jak mówią przedstawiciele inwestora, czyli spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012 gmach opierał się na konstrukcji tunelu prowadzącego z Dworca Zachodniego do holu Dworca Głównego.

PRZECZYTAJ TAKŻE:
Poznań: Wydłużenie PST będzie droższe o 25 mln zł
Poznań: Umowa na wydłużenie PST podpisana

Dopóki fundamenty nie zostaną wzmocnione, dalsze prace nie są możliwe. Tymi dodatkowymi robotami miało być wykonanie wykopu pod szersze niż dotąd schody i tunel prowadzący w kierunku przystanku PST. Wykop ten ma mieć sześć metrów głębokości. Dlatego przy budynku Dworca Zachodniego koniecznie trzeba wwiercić pale o głębokości od sześciu do dziesięciu metrów.

Nieco dalej (gdzie będzie tunel i przystanek PST) pale będą miały do dwunastu metrów głębokości. Ale żeby tak się stało, trzeba wyłonić wykonawcę.

- Ponieważ są to prace dodatkowe, których nie było w pierwotnym zamówieniu, trzeba teraz wybrać wykonawcę i ustalić warunki kontraktu. Negocjacje trwają - mówi Marcin Bulski ze spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012.

W czasie Euro teren, na którym nie będzie można prowadzić prac budowlanych, ma być uporządkowany, a częściowo rozebrana ściana Dworca Zachodniego zostanie zasłonięta planszą reklamową.

Niepełnosprawni podróżni oraz matki z dziećmi i wózkami, wysiadając z pociągów na peronie piątym, chcąc wyjść na ulicę Głogowską będą musieli skorzystać z przejścia w poziomie torów. Wykonawca nowej linii PST musi takie przejście dopiero przygotować. Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwać ma pracownik kolei. Przed Euro nie doczekamy się też zapowiadanego przez kolejarzy czyszczenia holu Dworca Głównego.

- Ogłosiliśmy przetarg, ale nie zgłosiła się żadna firma. Kompleksowego czyszczenia więc nie będzie. Hol sprzątany jest codziennie - mówi Tomasz Nowak, zastępca dyrektora oddziału zarządzania rejonem dworców PKP SA.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski