Poznań: Płytkie fundamenty hamują budowę tunelu PST [ZDJĘCIA, FILM]

Robert Domżał
Dopóki fundamenty pod budynkiem Dworca Zachodniego nie zostaną wzmocnione, o budowie tunelu nie ma co myśleć Fot. Robert Domżał
Wydłużenie linii Poznańskiego Szybkiego Tramwaju idzie wolniej, niżby chcieli tego budowlańcy. Od kilku tygodni postępu prac na wysokości budynku Dworca Zachodniego nie widać.

Dzieje się tak, ponieważ przy wykonywaniu wykopu pod nowe, szersze schody do tunelu okazało się, że budynek z lat 20. poprzedniego wieku ma tak płytkie fundamenty, że grozi zawaleniem. Jak mówią przedstawiciele inwestora, czyli spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012 gmach opierał się na konstrukcji tunelu prowadzącego z Dworca Zachodniego do holu Dworca Głównego.

PRZECZYTAJ TAKŻE:
Poznań: Wydłużenie PST będzie droższe o 25 mln zł
Poznań: Umowa na wydłużenie PST podpisana

Dopóki fundamenty nie zostaną wzmocnione, dalsze prace nie są możliwe. Tymi dodatkowymi robotami miało być wykonanie wykopu pod szersze niż dotąd schody i tunel prowadzący w kierunku przystanku PST. Wykop ten ma mieć sześć metrów głębokości. Dlatego przy budynku Dworca Zachodniego koniecznie trzeba wwiercić pale o głębokości od sześciu do dziesięciu metrów.

Nieco dalej (gdzie będzie tunel i przystanek PST) pale będą miały do dwunastu metrów głębokości. Ale żeby tak się stało, trzeba wyłonić wykonawcę.

- Ponieważ są to prace dodatkowe, których nie było w pierwotnym zamówieniu, trzeba teraz wybrać wykonawcę i ustalić warunki kontraktu. Negocjacje trwają - mówi Marcin Bulski ze spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012.

W czasie Euro teren, na którym nie będzie można prowadzić prac budowlanych, ma być uporządkowany, a częściowo rozebrana ściana Dworca Zachodniego zostanie zasłonięta planszą reklamową.

Niepełnosprawni podróżni oraz matki z dziećmi i wózkami, wysiadając z pociągów na peronie piątym, chcąc wyjść na ulicę Głogowską będą musieli skorzystać z przejścia w poziomie torów. Wykonawca nowej linii PST musi takie przejście dopiero przygotować. Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwać ma pracownik kolei. Przed Euro nie doczekamy się też zapowiadanego przez kolejarzy czyszczenia holu Dworca Głównego.

- Ogłosiliśmy przetarg, ale nie zgłosiła się żadna firma. Kompleksowego czyszczenia więc nie będzie. Hol sprzątany jest codziennie - mówi Tomasz Nowak, zastępca dyrektora oddziału zarządzania rejonem dworców PKP SA.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
aniolek

co to jest za sprzatanie holu gdzie i tak widac brud poniewaz jest myte bez srodkow czystoci i bez zadnego zapachu a i nie raz od pani ktora obsluguje ta maszyne do mycia poczulem won alkoholu kto takich ludzi zatrudnia przypomnijmy sobie jak przed euro hol byl zamykany niby do sprzatania to o godz drugiej juz tam nikogo niebylo i musialem koczowac na pocig na dworcu zachodnim gdzie mozna powiedziec jest to schronisko dla bezdomnych rowniez inni pasezerowie sie buntowali to skandal !!!!!!!!

f
fghfghfg

Prościej by było dworzec zachodni po prostu wyburzyć ??
Taniej byłoby postawić tam jakąś lżejszą konstrukcję.

g
grzechh

sluszna uwaga, bo inaczej ciezko byloby zauwazyc w tym chaosie

w
wypierdek mamuta

Poza wycofanymi parowozami i lampami karbidowymi, reszta jak zwykle bez zmian.
Mogli chocaż wychodki pozostawić jak nie mają lepszych!

Dodaj ogłoszenie