Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Poprawiają komunikację na Naramowicach

Marcin Idczak
Powiększenie pasa do lewoskrętu na skrzyżowaniu Naramowickiej i Lechickiej powinno zmniejszyć korki
Powiększenie pasa do lewoskrętu na skrzyżowaniu Naramowickiej i Lechickiej powinno zmniejszyć korki Grzegorz Dembiński
Miasto rozpoczyna zmiany komunikacyjne w rejonie Naramowic. Chce poprawić dojazdy, zanim zostanie wybudowana linia tramwajowa.

Za dwa lata powinna rozpocząć się budowa linii tramwajowej na Naramowice. Jednak już teraz miasto zaczyna wprowadzać dodatkowe udogodnienia komunikacyjne dla mieszkańców tej części Poznania.

- Uruchomiliśmy już linię autobusową 47, która normalnie funkcjonowała od września do czerwca - mówi Tomasz Łapszewicz, kierownik działu organizacji przewozów i inżynierii transportu Zarządu Transportu Miejskiego. I dodaje, że z początkiem września zacznie funkcjonować linia 44. Pojazdy mają kursować naprzemiennie z autobusami linii 46.

Pasażerów będą wozić do przystanku szybkiego tramwaju przy ulicy Krupińskiego. Częstotliwość odjazdów z przystanków ustalono co 30 minut. Pojazdy mają jeździć w godzinach szczytów komunikacyjnych.

Do PST będzie można dotrzeć nie tylko autobusem, ale również rowerami. - Zmienione zostaną lokalizacje trzech stacji Poznańskiego Roweru Miejskiego - zapowiada Wojciech Makowski, oficer rowerowy. Nowe mają być utworzone przy ulicy Łużyckiej (przy przystanku Łokietka I) oraz skrzyżowaniu Naramowickiej i Boranta. Tam wypożyczone jednoślady będzie można oddać przy trasie Pestki przy ulicy Kurpińskiego.

Budowa nowej linii tramwajowej powinna rozpocząć się w 2018 roku

Miasto będzie także chciało ułatwić poruszanie się rowerami poprzez uzupełnienie trasy, pomiędzy ulicami Murawa i Abrahama. - Prowadzimy rozmowy, które powinny przynieść korzyści kierowcom - wyjaśnia Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Mowa o powiększeniu pasa do lewoskrętu na skrzyżowaniu Naramowickiej i Lechickiej. Dzięki temu powinny zmniejszyć się korki. I jak wyjaśnia Radosław Ciesielski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich, pojazdy kierujące się w ul. Lechicką nie powinny wówczas blokować jezdni tym, którzy kierują się do centrum.

Gerard Masłowski, który w Poznańskich Inwestycjach Miejskich zajmuje się budową tramwaju na Naramowice, mówi, że przygotowywane są dokumenty, które mają być podstawą do uzyskania decyzji środowiskowej. Po jej otrzymaniu można tworzyć szczegółowy projekt.

W pierwszym etapie trasa zostanie poprowadzona z pętli na Wilczaku w rejon przejazdu kolejowego na Naramowicach. Później ma być przedłużona do Małych Garbar (Estkowskiego).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski