Za dwa lata powinna rozpocząć się budowa linii tramwajowej na Naramowice. Jednak już teraz miasto zaczyna wprowadzać dodatkowe udogodnienia komunikacyjne dla mieszkańców tej części Poznania.
- Uruchomiliśmy już linię autobusową 47, która normalnie funkcjonowała od września do czerwca - mówi Tomasz Łapszewicz, kierownik działu organizacji przewozów i inżynierii transportu Zarządu Transportu Miejskiego. I dodaje, że z początkiem września zacznie funkcjonować linia 44. Pojazdy mają kursować naprzemiennie z autobusami linii 46.
Pasażerów będą wozić do przystanku szybkiego tramwaju przy ulicy Krupińskiego. Częstotliwość odjazdów z przystanków ustalono co 30 minut. Pojazdy mają jeździć w godzinach szczytów komunikacyjnych.
Do PST będzie można dotrzeć nie tylko autobusem, ale również rowerami. - Zmienione zostaną lokalizacje trzech stacji Poznańskiego Roweru Miejskiego - zapowiada Wojciech Makowski, oficer rowerowy. Nowe mają być utworzone przy ulicy Łużyckiej (przy przystanku Łokietka I) oraz skrzyżowaniu Naramowickiej i Boranta. Tam wypożyczone jednoślady będzie można oddać przy trasie Pestki przy ulicy Kurpińskiego.
Budowa nowej linii tramwajowej powinna rozpocząć się w 2018 roku
Miasto będzie także chciało ułatwić poruszanie się rowerami poprzez uzupełnienie trasy, pomiędzy ulicami Murawa i Abrahama. - Prowadzimy rozmowy, które powinny przynieść korzyści kierowcom - wyjaśnia Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.
Mowa o powiększeniu pasa do lewoskrętu na skrzyżowaniu Naramowickiej i Lechickiej. Dzięki temu powinny zmniejszyć się korki. I jak wyjaśnia Radosław Ciesielski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich, pojazdy kierujące się w ul. Lechicką nie powinny wówczas blokować jezdni tym, którzy kierują się do centrum.
Gerard Masłowski, który w Poznańskich Inwestycjach Miejskich zajmuje się budową tramwaju na Naramowice, mówi, że przygotowywane są dokumenty, które mają być podstawą do uzyskania decyzji środowiskowej. Po jej otrzymaniu można tworzyć szczegółowy projekt.
W pierwszym etapie trasa zostanie poprowadzona z pętli na Wilczaku w rejon przejazdu kolejowego na Naramowicach. Później ma być przedłużona do Małych Garbar (Estkowskiego).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?