Poznań: Przebudowa Dąbrowskiego budzi kontrowersje. Wiele...

    Poznań: Przebudowa Dąbrowskiego budzi kontrowersje. Wiele uwag mieszkańców

    Marcin Idczak

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Tak może wyglądać kolejny odnowiony fragment ulicy Dąbrowskiego. Do 17 kwietnia można zgłaszać swoje uwagi dotyczące przygotowanej przez miasto konc

    Tak może wyglądać kolejny odnowiony fragment ulicy Dąbrowskiego. Do 17 kwietnia można zgłaszać swoje uwagi dotyczące przygotowanej przez miasto koncepcji. ©UMP

    Ogromne kontrowersje wśród mieszkańców Jeżyc budzi koncepcja modernizacji kolejnego odcinka ul. Dąbrowskiego.
    Tak może wyglądać kolejny odnowiony fragment ulicy Dąbrowskiego. Do 17 kwietnia można zgłaszać swoje uwagi dotyczące przygotowanej przez miasto konc

    Tak może wyglądać kolejny odnowiony fragment ulicy Dąbrowskiego. Do 17 kwietnia można zgłaszać swoje uwagi dotyczące przygotowanej przez miasto koncepcji. ©UMP

    Do niedzieli (17 kwietnia) potrwają konsultacje w sprawie przebudowy kolejnej części ul. Dąbrowskiego. - Ich termin został przedłużony na prośbę lokalnej rady osiedla - wyjaśnia Agnieszka Smogulecka z Zarządu Transportu Miejskiego.

    Tym razem ta jedna z głównych ulic Poznania zmienić się ma na odcinku od skrzyżowania z Żeromskiego (Przybyszewskiego) po Rynek Jeżycki (ul. Prusa).

    Przedstawiona przez władze miasta koncepcja zakłada wydzielenie torowiska, które powinno być wyniesione o 2 do 3 centymetrów ponad jezdnię.

    Jak zapowiada Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania będą mogły po nim poruszać się także autobusy (nocne lub zastępcze w razie awarii tramwajów). - Ma pełnić także rolę tzw. drogi życia dla służb ratunkowy - zapowiedział zastępca prezydenta. Z uwagi na konieczność zachowania miejsc postojowych zrezygnowano z tworzenia osobnej drogi dla rowerów. Na jezdni mają być tylko wymalowane znaki sugerujące trasę poruszania się jednośladów.

    Prędkość będzie ograniczona do 30 km/h. Przy skrzyżowaniach stworzone zostaną garby, które mają spowodować, że kierowcy zwolnią. - Nie rozumiem po co takie rozwiązanie jak ograniczenie prędkości. Przecież i tak nie da się szybciej tą częścią ulicy jechać - mówi Mariusz Juskowiak, jeden z mieszkańców. - I najważniejsze, czy tramwaje też będą musiały jechać maksymalnie 30 km/h? - pyta retorycznie.

    Natomiast z takiego rozwiązania zadowoleni są Anna i Michał Jakubowscy, którzy mieszkają w okolicach skrzyżowania z ul. Staszica. - Gdy jeszcze kursowały tutaj tramwaje, to one wstrzymywały szybszą jazdę samochodów. Jeśli torowisko będzie wydzielone, to auta będą mogły pędzić po Dąbrowskiego - stwierdza małżeństwo.
    1 »

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (15)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Debilstwo roweroekooszołomów

    PoznaniakPZ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Przecież progi i zwężenie ulicy to tylko większe korki i więcej spalin! Trzeba robić wszystko by ruch był szybko i płynny! Rowerki won na chodnik przejścia zrobić podziemne a na ulicy po dwa pasy...rozwiń całość

    Przecież progi i zwężenie ulicy to tylko większe korki i więcej spalin! Trzeba robić wszystko by ruch był szybko i płynny! Rowerki won na chodnik przejścia zrobić podziemne a na ulicy po dwa pasy ruchu! zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Lepsze wrogiem dobrego

    kier1 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

    Jedyne co należy zrobić na Dąbrowskiego to wyremontować jezdnie, chodniki, oświetlenie itp. czyli całą infrastrukturę. Nie należy wprowadzać żadnych rewolucji do zasad jazdy tą drogą, bo te po...rozwiń całość

    Jedyne co należy zrobić na Dąbrowskiego to wyremontować jezdnie, chodniki, oświetlenie itp. czyli całą infrastrukturę. Nie należy wprowadzać żadnych rewolucji do zasad jazdy tą drogą, bo te po prostu się nie przyjmą. Przez dziesięciolecia przywykliśmy do stylu jazdy po Dąbrowskiego i nie chcemy tu zmian tylko napraw.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Geniusze z miasta

    Kierowca pieszy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    A przed garbami będą się tworzyć kałuże bo u nas nikt nie potrafi wyegzekwować nawierzchni równej.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    fachowcy

    pasażer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

    Z wizualizacji wynika, że torowisko będzie otoczone kostką. To lepsze niż asfalt – bo nasi "fachowcy" tak kładą asfalt wokół torowisk, że pęknięcia pojawiają się już tydzień po oddaniu do użytku....rozwiń całość

    Z wizualizacji wynika, że torowisko będzie otoczone kostką. To lepsze niż asfalt – bo nasi "fachowcy" tak kładą asfalt wokół torowisk, że pęknięcia pojawiają się już tydzień po oddaniu do użytku. Najlepszą "wizytówką" asfaltowania jest odcinek od Mostu Teatralnego do Okrąglaka. Nówka-sztuka, z półmetrowymi dziurami :-/
    A nie da rady zrobić betonowania (jak na wjeździe tramwajowym z Dworca Głównego na Głogowską)?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    historycznie ulica Dąbrowskiego nazywała się GroseBerlinerStrase i była "wielka"

    adekwatną nazwą po zmianach (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    wydaje się być nazwa - ulica Grajdołowa.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie słuchać

    adam (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 6

    Poznaniaków nie słuchać tylko wydawać im polecenia. Tak jak w pruskim wojsku.
    Poznaniak zawsze będzie chciał żeby było tak ja jest" Bo Pani za mojego dziadka tak bylo Panie z za babki "

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie słuchać

    adam (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

    Poznaniaków nie słuchać tylko wydawać im polecenia. Tak jak w pruskim wojsku.
    Poznaniak zawsze będzie chciał żeby było tak ja jest" Bo Pani za mojego dziadka tak bylo Panie z za babki "

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...

    Wanda Kunze R,Jeżycki stragan 5 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 7

    Nie słuchać laików mieszkańców oni tu mają gówno do gadania,a wymądrzać się mogą w swoich chatach.Budować i bejmów nie żałować.Im szybciej tym lepiej i będzie piękniej.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3


    przekupa

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    jeden z dwóch pasów dla samochodów należy przekazać rowerzystom

    a po jednym pasie dla samochodów puścić ruch wahadłowy dwukierunkowy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 3

    Garby i ograniczenia prędkości staną się zbędne.
    Plac Wolności będzie można obsiać trawą i wypasać euronacjonalne owce i barany.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    W kwartale ulic:Szamotulska, Świt, Brzask, Międzychodzka

    pomylenie pojęć (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

    też obowiązuje 30 km/h, a kto może to pędzi jak szalony. Nigdy tu nie widziałem dyscyplinujących policjantów czy osławionej drużyny Piweckiego, dyscyplinujących szalonych kierowców. Garbów i kija...rozwiń całość

    też obowiązuje 30 km/h, a kto może to pędzi jak szalony. Nigdy tu nie widziałem dyscyplinujących policjantów czy osławionej drużyny Piweckiego, dyscyplinujących szalonych kierowców. Garbów i kija do garbów też brak. Jak z dyscyplinowaniem rowerzystów, beznadziaja i anarchia!!!!zwiń

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY