- Firma realizująca inwestycję ma aż 15 miesięcy na przygotowanie projektu, więc nie powinno być problemów w trakcie przebudowy. Chcemy uspokoić ruch drogowy w centrum miasta i ułatwić poruszanie się po rondzie. Obecnie pasażerowie komunikacji miejskiej tracą wiele czasu na przesiadkach – mówi Mariusz Wiśniewski, wiceprezydent Poznania.
Na czym ma polegać przebudowa?
Na rondzie Rataje, wzdłuż ul. Krzywoustego (na odcinku od ul. Serafitek do ronda Rataje), na ul. Jana Pawła II (na odcinku od ul. Kórnickiej do ronda) oraz na ul. Zamenhofa (na odcinku od ul. Piłsudskiego do ronda) powstanie wydzielone, ciche torowisko tramwajowo-autobusowe. Zmieniona zostanie konstrukcja jezdni, powstaną też dodatkowe pasy ruchu. Istniejące przystanki zostaną wydłużone. Nowe perony będą obsługiwały zarówno tramwaje, jak i autobusy.
Wykonawca przebuduje i rozbuduje oświetlenie drogowe, monitoring wizyjny, kanalizację teletechniczną i sygnalizację świetlną. Zmodernizowany zostanie również dworzec autobusowy na Ratajach. W okolicy ronda powstaną nowe chodniki, ścieżki rowerowe i mała architektura. W ramach rekompensaty za konieczną do przeprowadzenia inwestycji wycinkę drzew zostaną wykonane nowe nasadzenia.
Koszt prac wyniesie ponad 138 mln złotych.
- Inwestycja jest trudna pod względem społecznym. Chcemy jak najszybciej, z odpowiednim wyprzedzeniem informować poznaniaków o zmianach i utrudnieniach podczas przebudowy. Założenie jest takie, żeby w trakcie prowadzenia prac na rondzie, były dostępne przejazdy dla komunikacji miejskiej we wszystkich kierunkach – zapowiada Jaromir Weigel, prezes Poznańskich Inwestycji Miejskich, prowadzących nadzór nad projektem.
Projekt wykona hiszpańskie konsorcjum Aldesa Construcciones. Oprócz ronda, przebudowa obejmie również przyległe do niego ulice oraz dworzec autobusowy.
- Cieszymy się, że możemy realizować tę inwestycję. Poznań to ważny węzeł komunikacyjny, ponieważ łączy duże europejskie miasta. Mamy dobre wspomnienia ze stolicą Wielkopolski. Nasza firma realizowała tutaj inne inwestycje, jak na przykład biurowiec Za Bramką - mówi Jose Maria Arguelles z Aldesa Construcciones.
Inwestycja zakończy się w drugiej połowie 2021 roku.
Zobacz zdjęcia ronda Rataje:
Zobacz też:
POLECAMY:
Rataje - najbardziej zielona i otwarta dzielnica Poznania. Zobacz wideo:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?