Codziennie setki poznaniaków obserwują co dzieje się na wielkim placu budowy, jakim jest centrum miasta i czy wszystko uda się zrobić na czas.
Termin zakończenia prac przy przedłużeniu trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju nie jest zagrożony. Trasa, która będzie miała 2 kilometry długości i będą po niej jeździć linie nr 12 i 14 ma być gotowa w grudniu. Będzie wydłużona na odcinku most Teatralny - Dworzec Zachodni.
CZYTAJ:
ULICA ROOSEVELTA W REMONCIE
- Zima nie wpłynęła na tempo robót. Obecnie największy problem to zgranie terminów z firmą Hydrobudowa, która prowadzi przebudowę ulicy Roosevelta w ramach projektu Kaponiera - wyjaśnia Maciej Bulski z Infrastruktury Euro Poznań 2012.
A dopasowanie harmonogramu robót pomiędzy Hydrobudową a Grupą ZUE z Krakowa (zajmuje się przedłużeniem"pestki") jest kluczowe. Przebudowa Roosevelta to bardzo skomplikowane przedsięwzięcie. Wzdłuż tej ulicy budowana jest nowa ściana oporowa (w niektórych miejscach ma nawet 23 m wysokości). Dzięki temu powstaną nowe pasy ruchu dla samochodów zarówno od strony MTP jak i torów kolejowych. Wszystko to wpływa również na prace związane z PST.
- W rejonie Kaponiery problem stanowi m.in. rozbiórka ciepłociągu. Nie można zacząć wcześniej niż zakończy się okres grzewczy. Dajemy sobie czas do sierpnia - zaznacza Paweł Rakiewicz z Hydrobudowy Polska.
Ważne jest również, by obie firmy - ZUE Kraków i Hydrobudowa - współpracowały przy budowie przystanku Kaponiera. Z ronda będzie zejście schodami na dolny poziom. Zamontowana zostanie także winda. Ciekawostką jest fakt, że projekt zakłada, by w przyszłości można było poprowadzić trasę tak, by tramwaj mógł wyjeżdżać także na ulicę Bukowską. Na trasie budowy nowego odcinka "pestki" w rejonie Kaponiery został całkowicie przebudowany układ torów kolejowych. Tory dla pociągów zniknęły z tzw. dziury toruńskiej.
A co się dzieje na peronie 7 na Dworcu Zachodnim, gdzie ma być ostatni przystanek trasy PST? Od połowy grudnia trwa przebudowa przejścia podziemnego pomiędzy Dworcem Głównym PKP a Zachodnim. Tunel trzeba było zamknąć, ale ma być dostępny przed Euro. Po przebudowie będzie on szerszy niż obecnie. Trzeba będzie w nim wykonać dojścia do przystanków na trasie PST.
- Na razie najmniej problemów jest przy budowie odcinka "pestki" przy moście Teatralnym. Na ten teren nie weszły jeszcze ekipy Hydrobudowy. Nastąpi to dopiero w drugim etapie projektu Kaponiera - dodaje Bogdan Bresch prezes poznańskiego oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji.
Koszt całkowity przedłużenia PST to ponad 115 mln zł. Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi prawie 43 mln zł.
Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?