Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Przebudowa Roosevelta i trasy PST trwa [ZDJĘCIA]

Maciej Łosiak
Już widać jak potężny jest mur oporowy stawiany wzdłuż ulicy Roosevelta. Ostro to roboty wzięły się też ekipy budujące "pestkę" przy moście Teatralnym, gdzie prowadzone są prace ziemne.

Codziennie setki poznaniaków obserwują co dzieje się na wielkim placu budowy, jakim jest centrum miasta i czy wszystko uda się zrobić na czas.

Termin zakończenia prac przy przedłużeniu trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju nie jest zagrożony. Trasa, która będzie miała 2 kilometry długości i będą po niej jeździć linie nr 12 i 14 ma być gotowa w grudniu. Będzie wydłużona na odcinku most Teatralny - Dworzec Zachodni.

CZYTAJ:
ULICA ROOSEVELTA W REMONCIE

- Zima nie wpłynęła na tempo robót. Obecnie największy problem to zgranie terminów z firmą Hydrobudowa, która prowadzi przebudowę ulicy Roosevelta w ramach projektu Kaponiera - wyjaśnia Maciej Bulski z Infrastruktury Euro Poznań 2012.
A dopasowanie harmonogramu robót pomiędzy Hydrobudową a Grupą ZUE z Krakowa (zajmuje się przedłużeniem"pestki") jest kluczowe. Przebudowa Roosevelta to bardzo skomplikowane przedsięwzięcie. Wzdłuż tej ulicy budowana jest nowa ściana oporowa (w niektórych miejscach ma nawet 23 m wysokości). Dzięki temu powstaną nowe pasy ruchu dla samochodów zarówno od strony MTP jak i torów kolejowych. Wszystko to wpływa również na prace związane z PST.

- W rejonie Kaponiery problem stanowi m.in. rozbiórka ciepłociągu. Nie można zacząć wcześniej niż zakończy się okres grzewczy. Dajemy sobie czas do sierpnia - zaznacza Paweł Rakiewicz z Hydrobudowy Polska.
Ważne jest również, by obie firmy - ZUE Kraków i Hydrobudowa - współpracowały przy budowie przystanku Kaponiera. Z ronda będzie zejście schodami na dolny poziom. Zamontowana zostanie także winda. Ciekawostką jest fakt, że projekt zakłada, by w przyszłości można było poprowadzić trasę tak, by tramwaj mógł wyjeżdżać także na ulicę Bukowską. Na trasie budowy nowego odcinka "pestki" w rejonie Kaponiery został całkowicie przebudowany układ torów kolejowych. Tory dla pociągów zniknęły z tzw. dziury toruńskiej.

A co się dzieje na peronie 7 na Dworcu Zachodnim, gdzie ma być ostatni przystanek trasy PST? Od połowy grudnia trwa przebudowa przejścia podziemnego pomiędzy Dworcem Głównym PKP a Zachodnim. Tunel trzeba było zamknąć, ale ma być dostępny przed Euro. Po przebudowie będzie on szerszy niż obecnie. Trzeba będzie w nim wykonać dojścia do przystanków na trasie PST.

- Na razie najmniej problemów jest przy budowie odcinka "pestki" przy moście Teatralnym. Na ten teren nie weszły jeszcze ekipy Hydrobudowy. Nastąpi to dopiero w drugim etapie projektu Kaponiera - dodaje Bogdan Bresch prezes poznańskiego oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji.

Koszt całkowity przedłużenia PST to ponad 115 mln zł. Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi prawie 43 mln zł.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski