Poznań przyjął nowe standardy rowerowe. Będzie bezpieczniej na drogach?

Marcin IdczakZaktualizowano 
Przy poznańskich skrzyżowaniach bedzie pięć rodzajów śluz rowerowych
Przy poznańskich skrzyżowaniach bedzie pięć rodzajów śluz rowerowych Picasa
Maciej Wudarski, zastępca prezydenta miasta zatwierdził Standardy Rowerowe Poznania.

To dokument, który ma być dużym ułatwieniem dla służb miejskich, rad osiedli, organizacji rowerowych oraz projektantów podczas prac koncepcyjnych i przygotowaniu dokumentacji technicznych nowych ulic i tras w Poznaniu. Pozwoli na szybką budowę bezpiecznych dróg rowerowych. - To efekt kilku miesięcy pracy - wspomina - Maciej Wudarski.

Z nowych zasad zadowolony jest Wojciech Makowski, oficer rowerowy. - Wprowadzenie nowych standardów zapewni jednolitą, wysoką jakość poznańskich tras rowerowych - tłumaczy Wojciech Makowski. - Dokument obejmuje, reguluje wszystkie kluczowe elementy infrastruktury. Wskazuje, jak projektować drogi i pasy rowerowe, różne rodzaje śluz dla jednośladów, jak prowadzić rowerzystów przez skrzyżowania czy wzniesienia - dodaje.

Jednak lepsza ma być nie tylko jakoś wykonanych tras. Powinna spaść liczba wypadków i niebezpiecznych sytuacji na ulicach. - Możliwe, że kierowcy nie od razu docenią te starania, ale rozdzielenie ruchu rowerowego i samochodowego znacznie poprawia bezpieczeństwo - tłumaczy Tadeusz Mirski z sekcji rowerzystów miejskich. Według niego zwiększa się wówczas także płynność przejazdów po ulicach. Dzięki temu w Poznaniu będzie więcej rowerzystów a przez to spadnie liczba kierowców.

Co ma się zmienić w projektowaniu tras rowerowych, a przy okazji zwykłych ulic? Miedzy innymi drogi dla jednośladów mają być w miarę proste. Nie będzie już przycisków przy sygnalizatorach, które trzeba było włączać po podjechaniu. Zielone ma się uaktywnić przy dojeździe do krzyżówki. Na nich będą śluzy rowerowe (aż pięć różnych rodzajów), które umożliwiają ruszenie rowerzystom przed samochodami.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

z
zdziwiony

Sam sobie nie wierzę.Czy tonący źe normatywnym projektowe mogą tworzyć każde jednostki miejskie według swego uznania?Dawno temu tego typu przepisy tworzyły jednostki podległe właściwemu Ministerstwo i obowiązywały w całym kraju.Czy teraz" szlachcic na zagrodzie równy wojewodzie"?

w
wasik

słyszałem, że ten koleś tzn. oficer walczy z niepełnosprawnymi - chce ich wykurzyć ze ścieżek pieszo-rowerowych. tylko myśli o rowerzystach - czyli piesi, dzieci, niepełnosprawni won z miasta !

ż
żółwik

Tez ten oficijer sie wykazał. Zlecił komuś opracowanie wytycznych, pewnie koledze, i uważa, że cudów dokonał.... jak zwykle miasto kolesiostwa....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3