Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: PST wydłuża się do dworca [FILM ZDJĘCIA]

Katarzyna Fertsch
Trwa budowa trasy tramwajowej do dworca kolejowego
Trwa budowa trasy tramwajowej do dworca kolejowego Grzegorz Dembiński
Trzy tygodnie wcześniej udało się zlikwidować tory kolejowe na budowie trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego. Zapas czasu może się okazać bardzo potrzebny. Teraz budowlańcy natrafili na nowe trudności: rzeczywistość po raz kolejny nie zgadza się z planami.

Tory kolejowe, które kolidowały z sieciami trakcyjnymi budowanej "pestki" miały zostać usunięte do końca roku. Ale już 10 grudnia po nowych torach pojechały pociągi (prowadzą do peronów nr 5 i 6).

PRZECZYTAJ TAKŻE:
Poznań: Umowa na wydłużenie PST podpisana
Poznań: Wydłużenie PST będzie droższe o 25 mln zł
Poznań: Przetarg "PST" z poślizgiem
Poznań: PST przed Euro, ale co potem?

- Zależało nam na tym, żeby prace zakończyć wcześniej, ponieważ zmieniał się rozkład jazdy PKP. I udało się - mówi Maciej Bulski ze spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012, która nadzoruje projekt.

Jednak nie tylko ta strona budowy się zmieniła. Inaczej wygląda także część od tzw. dziury toruńskiej (przy wyjeździe na Roosevelta). Tam wyrównano już ziemię, wycięto drzewa, usunięto betonowe słupy i resztki fragmenty torów. Przebudowane muszą zostać gazociągi oraz ciepłociąg. Co jeszcze będzie się dziać w najbliższym czasie? - Do Euro 2012 chcemy przebudować tunel i przejście z między peronem 6 a Dworcem Zachodnim - dodaje Maciej Bulski. - Przejście będzie szersze, pojawią się windy oraz schody ruchome - przypomina.

Ekipa budowlana pojawiła się przy budynku dworca. I to właśnie tu natrafiła na niespodziewane komplikacje. Podobnie jak wcześniej na Kaponierze czy na wiadukcie Chartowo, tak i tutaj to, co budowlańcy znaleźli pod ziemią, nie zgadza się z dokumentacją. Dlatego zamiast maszynami, trzeba kopać ręcznie. To spowalnia prace. Bo zanim "wkroczy" koparka, robotnicy muszą wykopać dziury u sprawdzić, co znajduje się pod ziemią.

Na wydłużenie trasy poznańskiej "pestki" do Dworca Zachodniego wykonawca ma jeszcze sporo czasu. Termin wyznaczono na koniec przyszłego roku. Dzięki temu, że czasu jest dużo, inwestycję uda się zrealizować taniej. W sumie cały projekt ma kosztować ok. 130 mln zł (z wykupem ziemi, projektem, dokumentacją i pracami).

Najbardziej na zakończenie budowy czekają pasażerowie, którzy codziennie jeżdżą "pestką". Dzięki nowej trasie skutecznie uda się rozwiązać problem korkowania się wyjazdu z PST na ulicę Roosevelta.

- Codziennie przemierzam trasę z Piątkowa na Łazarz. Jeśli tramwaj będzie omijał most Teatralny i Kaponierę, to na pewno dojazd będzie zajmował dużo mniej czasu - uważa Małgorzata Kopacka, pasażerka MPK. - To główny powód mojej radości z powodu przyznania na Euro.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski