18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria

Poznań: Radni przeciw podwyżce cen biletów

Maciej Roik
Radni nie zgodzili się na podwyżkę cen biletów
Radni nie zgodzili się na podwyżkę cen biletów Waldemar Wylegalski
Na razie nie ma zgody radnych na podwyżkę cen biletów komunikacji miejskiej. Choć Zarząd Transportu Miejskiego i władze miasta twierdzą, że z powodu rosnących kosztów jest ona niezbędna, w piątek ich przedstawiciele usłyszeli stanowcze: nie.

Projekt uchwały negatywnie zaopiniowali członkowie komisji gospodarki komunalnej i polityki mieszkaniowej Rady Miasta. Ostateczna decyzja zapadnie podczas wtorkowej sesji.

Według przymiarek, 15 minutowy bilet miałby kosztować 2,6 zł, z kolei 30 minutowy zdrożałby do 3,4 zł. A sieciówka nie kosztowałaby już 81 ale 105 złotych. Zmiany miałyby zacząć obowiązywać od 1 maja.

Kolejne podwyżki nastąpiłyby na początku 2013 i 2014 roku. Wówczas bilet 15 minutowy miałby kosztować kolejno: 2,8 zł, a potem 3 złote, a bilet 30 minutowy 3,6 i 3,8 zł.

Podczas komisji radni nie szczędzili słów krytyki. Ich zdaniem pomysł trzeba dobrze przemyśleć, bo według prognoz, wzrost cen biletów odstraszy poznaniaków od komunikacji zbiorowej. I choć zmiana sprawiłaby że wpływy do miejskiej kasy byłyby większe, sprzedanych biletów byłoby o kilka milionów mniej.

- Dofinansowanie komunikacji, to z perspektywy miasta najlepiej wydane pieniądze. Bo w mniejszym czy większym stopniu każdy jeździ tramwajem - przekonywał radny Michał Grześ z PiS. - Dlatego musimy się zastanowić, czy podwyżki są korzystne dla całego miasta, czy może tylko dla budżetu - mówił i podkreślał, że zmian nie poprze.

Projektu uchwały bronił Mirosław Kruszyński, zastępca prezydenta Poznania. Jego zdaniem nie tylko cena decyduje o tym, czy jeździmy komunikacją zbiorową.

- Muszą zostać wprowadzone szykany dla transportu indywidualnego - mówił zastępca prezydenta.

Zdaniem radnego Tomasza Lewandowskiego z SLD, błąd popełniono już wcześniej.

- Nikt nie zapytał mieszkańców, czy chcą luksusowej komunikacji miejskiej i tym samym zgadzają się na podwyżki, czy może wystarczy im niższy poziom, ale tańsze usługi - mówił.

Wczorajsza komisja zakończyła się w ciemnościach. Około godz. 18 w Urzędzie Miasta wyłączono prąd.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kierowca
Te podwyżki mają pokryć "dziurę", którą zafundowali nam niekompetenyni urzędnicy, którzy nakazywali zdrapywanie herbów z tramwajów, okazało się że ktoś czegoś nie zrozumiał(?!). Ile pieniędzy zostało wyrzuconych w błoto za głupotę urzędników, a teraz ja mam za to płacić? Niedoczekanie! Jeżdżę samochodem i nie przesiądę się do autobusu!
e
emeryt
Najlepiej podzielić MPK na 150 spółek jak to zrobiono z PKP a tym panom prezesom będą rosły drugie brody a motłoch niech płaci słono za bilety,a prezydent Grobelny da 10 tysięcy premi Kruszyńskiemu za dobrze wykonaną pracę na rzecz miasta.
P
POZNAN umiera
za brudny zdewastowany tabor /rozpadajace n4016,nl 202, gt8/ i MPK które nie potrafi sobie poradzić z kloszardami terroryzującymi swoim odorem pasażerów płacących za bilety
w
was
zrobi tak wiecej osob - bedzie wiecej korkow itp. ale widocznie nikt o tym nie mysli
M
Marych
Facet który to powiedział ma siedzenie wożone do i z magistratu, plus dochody 10000 zł netto na miesiąc, więc po prostu nie wie o czym mówi.
W
Wacek.....
Trzeba zmniejszyć ilości etatów prezesów, spółek w MPK. dokoać analizy etatów darmozjadów, rady nadzorcze i inni biorących duże pieniądze , bo zwykli robotnicy obsługujący transport MPK w Poznaniu i nie tylko. Niedawno MPK w Poznaniu podało do wiadomości w mediach, że zwolniaja około 60 pracowników bezpośrednio obsługujących transport MPK, a zarzadzający mają sie dobrze i nikt ich nie ruszy. O co tu chodzi w tym interesie. Jeszcze trzeba dodać urzęników zajmujących się w Urzedzie Miasta Poznania, którzy też są związani z MPK Poznań. Jeżeli tak się przeprowadzi reformę w transporcie MPK Poznan i tak w całym kraju, to nie trzeba kominować i głupoty pisać o podwyżce biletó, bo ta podwyżka nic absolutnie nie da. Okaże się, że dalej bez ekonomii MPK będzie tkwić w totalnym bałaganie.
Z
Zofija
odpowiedzialne za podwyżki cen biletów MPK które uderza w najbiedniejszych czyli udręczonych Poznaniaków żyjących na skraju ubóstwa w zniszczonym przez mafie podupadającym prowincjonalnym grajdole należy uznać za zdrajców i wrogów narodu polskiego i ich gęby pokazywać na plakatach tak by prawdziwi Polacy wiedzieli komu napluć w gębę.
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski