Teraz najważniejsze prace – patrząc na ich uciążliwość – koncentrują się w rejonie Śródki, ul. Głogowskiej, mostu Lecha, ale też na ul. Jackowskiego i Górnym Tarasie Rataj. W samym centrum przebudowywana jest ul. Taczaka i ul. Garncarska – nie można tu wcale przejechać samochodami.
Śródka jest obecnie jednym z głównych, niepolecanych kierowcom rejonów Poznania. W rejonie ronda tworzą się codziennie korki, bo od początku sierpnia naprawiany jest tu węzeł rozjazdowy od strony ul. Wyszyńskiego (to drugi etap modernizacji w rejonie ronda). Naprawa torowiska zamknęła ruch tramwajowy między rondem a placem Wielkopolskim, objęła ona prace przy dwóch rozjazdach, torze na łuku przed mostem Chrobrego, ponadto wymieniana jest nawierzchnia drogowa przy ul. Wolnica. Na rondzie nie można – patrząc od strony ul. Wyszyńskiego - przejechać na linii ul. Jana Pawła II – ul. Podwale. Dla samochodów i autobusów wyznaczono tymczasowe przejazdy na ul. Wyszyńskiego. Prace te mają zakończyć się jeszcze przed początkiem roku szkolnego.
Sprawdź też:
Torowisko naprawiane jest też na ul. Głogowskiej, od mostu Dworcowego do ul. Hetmańskiej, a także przed wiaduktem na Górczynie. W pierwszej jej części prowadzone są jednocześnie prace Aquanetu, co kumuluje utrudnienia w rejonie przed parkiem Wilsona, patrząc od centrum. Natomiast przy wiadukcie Kosynierów Górczyńskich, na wysokości skrzyżowania Głogowskiej z ul. Zgoda i ul. Ściegiennego prace nad torowiskiem i odtworzeniem nawierzchni jezdni uniemożliwiły przejazd na linii tych dwóch ostatnich ulic, samochody korzystają zatem z możliwości przejazdu przez tory za skrzyżowaniem, patrząc w kierunku centrum. Prace na ul. Głogowskiej mają także zakończyć się w ostatnich dniach sierpnia.
Do finiszu zbliża się też remont torowiska na Górnym Tarasie Rataj – tramwaje odbyły tu i na rondzie Żegrze kilka dni temu jazdy testowe (zakończyły się już też prace na skrzyżowaniu ul. Kurlandzkiej, Inflanckiej i Żegrza, gdzie od 31 lipca wymieniono nawierzchnię), a pasażerowie wsiądą do nich na stałe już we wrześniu.
Kończą się też wakacyjne prace trapiące kierowców jadących ul. Grunwaldzką, przy której budowana jest droga rowerowa – ich koniec zaplanowany jest na przełom sierpnia i września – najpóźniej do października.
Za to takiego luksusu nie będą mieli kierowcy jadący przez most Lecha, którzy przez rok zdążyli się już przyzwyczaić do korków, związanych z rozbiórką starej i budową nowej północnej nitki. Nowa konstrukcja tej nitki już stoi, trwają przy niej prace, a ruch samochodowy będzie na nią skierowany w końcu stycznia przyszłego roku.
Sprawdź też:
Nieprzejezdna (nie licząc dojazdów do posesji) pozostaje też ul. Jackowskiego, której modernizacja sięgnie końca listopada – drogowcy posuwają się od strony Kraszewskiego do wejścia do szpitala.
Do końca wakacji mają być prowadzone prace przy innej ważnej drodze wylotowej z miasta – przy ul. Bałtyckiej, na wysokości firmy Unilever. Tu rozbudowywana jest sygnalizacja świetlna, przez co prędkość ograniczona jest do 30 km/godz.
Mniejszą prędkość i jazdę w sąsiedztwie ekip drogowych mają też zagwarantowaną kierowcy na ul. Naramowickiej, między ul. Sielawy a ul. Rubież. Do 30 września ulica jest rozbudowywana – poszerzana o ciąg pieszo-rowerowy, kanalizację deszczową, miejsca parkingowe i zjazdy z posesji.
W poniedziałek 19 sierpnia, rozpoczęły się prace remontowe na odcinku ul. Głogowskiej od ul. Żwirowej do ul. Wykopy i Ceglanej (a w praktyce nawet od ul. Kopanina), na jezdni wyprowadzającej ruch z miasta w kierunku Komornik. Początkowo remontowana jest jedna nitka jezdni, a ruch odbywa się na drugiej, później drogowcy wejdą też na tę drugą nitkę. Prace, zaplanowane do 31 sierpnia, obejmą też drugą jezdnię ul. Głogowskiej – wlotową – od ul. Komornickiej do ul. Rawickiej
Kierowcy spotkają się z utrudnieniami także od 19 sierpnia – i także do końca wakacji:
- w rejonie skrzyżowania ul. Reymonta i Chociszewskiego,
- przy ul. Droga Dębińska (między Bielnikami a kortami tenisowymi AWF)
- przy ul. Kazimierza Wielkiego.
W pierwszym przypadku prace prowadzone są nocami, przy wyłączonej sygnalizacji (która jest modernizowana), ograniczeniu prędkości i przy możliwym zamknięciu jednego pasa od strony Reymonta. Przy Drodze Dębińskiej budowane są przyłącza cieplne, zatem ruch ma się odbywać po jednym pasie ruchu w każdą stronę i wahadłowo na krótkich odcinkach. A przy ul. Kazimierza Wielkiego do 26 sierpnia można spodziewać się ograniczeń w ruchu wskutek budowy linii energetycznej.
Sprawdź też:
W poniedziałek, 19 sierpnia rozpoczęła się też budowa przyłączy kanalizacyjnych na Krzesinach – potrwa ona jednak dłużej, bo do połowy grudnia. Także związana będzie z utrudnieniami, zwężeniami jezdni i chodników, czy wyłączeniami z ruchu, a obejmie ulice Zawiertowską, Przemyską, Świątniczki, Siewierską, Podjaryszki i Nad Krzesinką.
Co ciekawe, ilość i duży zakres tegorocznych prac remontowych spowodował, że przesunięto zaplanowany na wrzesień remont torowiska przy ul. Matyi, od Towarowej do Wierzbięcic. Naprawa torów będzie przeprowadzona w czasie przebudowy węzła Wierzbięcice przy okazji budowy tramwaju na ul. Ratajczaka.
Zobacz też:
Sprawdź też:
Poznań: Na Górny Taras Rataj powróciły tramwaje - zobacz wideo:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?