Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Rowerzyści pokazali, że chcą zmian na ul. Grunwaldzkiej

Marcin Idczak
Poznań: Rowerzyści pokazali, że chcą zmian na ul. Grunwaldzkiej
Poznań: Rowerzyści pokazali, że chcą zmian na ul. Grunwaldzkiej Waldeamr Wylegalski
Na jednośladach chcieli wziąć udział w dyskusji o zmianach komunikacyjnych w Poznaniu. Petycję o wydzielenie pasów podpisało ponad 800 osób.

Ponad stu rowerzystów, w tym Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania wzięli udział w przejeździe jednośladami po ul. Grunwaldzkiej.

- To był nasz głos w sprawie propozycji wprowadzenia zmian na tej ulicy - mówi Lech Mergler z Prawa do Miasta, jeden z organizatorów przejazdu. - Taka klamra zapinająca konsultacje społeczne w sprawie nowych rozwiązań komunikacyjnych - dodaje.

Wyjaśnia, że miało to być wystąpienie w imieniu pasażerów tramwajów, pieszych i rowerzystów. Według biorących udział w przejeździe trzeba stworzyć takie warunki, by ci uczestnicy ruchu mogli się swobodnie poruszać po ul. Grunwaldzkiej.

Tym bardziej, że około 75 procent jadących tą arterią korzysta z transportu publicznego (dane z plany transportowego aglomeracji - red). - Oczywiście to także nasze poparcie dla propozycji zmian, ale również dla władzy, która chce je wprowadzać - wyjaśnia Lech Mergler.

Jeszcze przed wyjazdem prezydentowi miasta wręczono pisma, podpisane przez ponad 800 osób, w których członkowie ruchów miejskich domagają się zmian na tej jednej z głównych arterii w Poznaniu.
- Wysłuchałem już różnych stron, teraz chciałem usłyszeć co powiedzą rowerzyści o propozycjach zmian - stwierdza Jacek Jaśkowiak. Dodał, że sam jest za wprowadzeniem nowych rozwiązań komunikacyjnych w mieście.

Dla przejazdu cyklistów bardzo wyrozumiali byli kierowcy. - Choć jest piątkowe popołudnie, to na szczęście swoją demonstracją nie spowodowali jakiś ogromnych korków - mówi Michał Kobierski, który jechał za kolumną jednośladów. Przypomnijmy, że przygotowane zostały dwie koncepcje zmian na ul. Grunwaldzkiej. Pierwsza z nich dotyczy budowy trasy rowerowej od Junikowa po okolice Kaponiery. Zgodnie z nią od skrzyżowania z ul. Wojskową, po Matejki i Stolarską jezdnia ma być zwężona do jednego pasa dla samochodów. Na drugim zaplanowane jest stworzenia trasy rowerowej. Natomiast pomiędzy Stolarską, a przystankiem przy Sheratonie ma zostać wydzielone torowisko tramwajowe.

Oba projekty bardzo podzieliły poznaniaków. Część uważa, że to doskonałe rozwiązanie, które usprawni ruch w mieście. Inni natomiast argumentują, że przez to znacznie powiększą się korki, a samochodowe zatory ,,zagoszczą” na łazarskich, a być może i jeżyckich wąskich uliczkach pomiędzy kamienicami.

Do obu projektów przyszło łącznie 300 uwag i słów poparcia. Teraz są one analizowane przez odpowiedzialnych za tworzenie projektów drogowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski