- Liczymy, że jeszcze przed świętami wielkanocnymi uzyskamy pozwolenie na rozbudowę terminala pasażerskiego, na ukończeniu są też prace projektowe związane z modernizacją płyty lotniska - mówi Grzegorz Bykowski, członek zarządu Ławicy.
Obligacje będą emitowane w latach 2011-2013, a pozyskane z nich pieniądze zostaną przeznaczone na: rozbudowę i modernizację terminala, budowę równoległej do pasa startowego drogi kołowania, rozbudowę miejsc postojowych dla samolotów oraz modernizację drogi startowej. Te - zakrojone na dwa lata - przedsięwzięcia (większość z nich będzie gotowa przed Euro 2012) pozwolą zwiększyć przepustowość lotniska do 3 mln pasażerów rocznie i poprawią standard obiektu.
Obligacje będą skierowane do instytucji finansowych i muszą być spłacone do 2020 r. Ławica została przez bank na tyle dobrze oceniona, że obligacje nie są zabezpieczane, np. przez gwarancje samorządu.
- Poznań jest jednym z pierwszych polskich miast, któremu udało się pozyskać środki na stworzenie nowoczesnego regionalnego portu lotniczego, efektywnie wykorzystując dofinansowanie z UE - wyjaśnia Rafał Petsch, dyrektor zarządzający Departamentem IF i SP w Banku Pekao SA.
Skąd reszta pieniędzy?
Inwestycje obejmują 300 mln zł, więc pieniądze z obligacji nie wystarczą. Poza tym 54,5 mln zł przekażą (po 50 proc.) udziałowcy Ławicy: miasto Poznań i samorząd województwa, 88 mln zł port uzyskał z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko, 26 mln zł z programu związanego z bezpieczeństwem lotnisk, a 8 mln euro z regionalnego programu operacyjnego. Reszta pieniędzy to środki własne portu.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?