18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Rozbudowa VW stoi pod znakiem zapytania

Mateusz Ludewicz
Spotkanie mieszkańców Zielińca z władzami fabryki Volkswagena.
Spotkanie mieszkańców Zielińca z władzami fabryki Volkswagena.
Sprzeciw wobec planów zamknięcia ulicy Smołdzinowskiej, umożliwienie lewoskrętu na skrzyżowaniu ulicy Warszawskiej i Sośnickiej i stumetrowy pas drzew, który będzie chronił przed hałasem. To główne postulaty zaprezentowane przez Stowarzyszenie Nasz Zieliniec podczas spotkania z władzami poznańskiego Volkswagena. Koncern i mieszkańcy cały czas zastanawiają się nad najlepszymi rozwiązaniami dla osiedla w związku z planami rozwoju fabryki.

VW w stolicy Wielkopolski chce wybudować dział produkcji karoserii nowego caddy. Inwestycja ta oznacza jednak zamknięcie ulicy Smołdzinowskiej - głównego połączenia Zielińca z centrum miasta.

W zamian za Smołdzinowską koncern zaproponował mieszkańcom dwie alternatywy komunikacyjne. Pierwsza z nich zakładała przebudowę ulicy Leśnej, tak aby mogły jeździć po niej autobusy i samochody. Druga to umożliwienie lewoskrętu na skrzyżowaniu ulicy Warszawskiej i Sośnickiej.


Czytaj także:
Poznań: Vw chce rozwoju, mieszkańcy spokoju [FILM ZDJĘCIA]
Poznań: Rozbudowa Volkswagena w ogniu krytyki

Nad najlepszym rozwiązaniem dla Zielińca podczas trwających od kilku miesięcy spotkań roboczych zastanawiają się mieszkańcy i władze VW. Ostatnio swoje propozycje przedstawiło Stowarzyszenia Nasz Zieliniec.

Jego przedstawiciele sprzeciwiają się zamknięciu ulicy Smołdzinowskiej. - Ta droga to najkrótsze połączenie naszego osiedla z centrum miasta, dworcem PKP czy przystankiem autobusu podmiejskiego - wylicza Elżbieta Cegielska, prezes Naszego Zielińca. - Naszym zdaniem fabryka może zbudować nową halę i jednocześnie zachować dotychczasową przejezdność ulicy. Istnieją takie techniczne możliwości - dodaje.

Stowarzyszenie uważa, że nad Smołdzinowską VW powinien wybudować nadziemny łącznik. Pod nią miałaby natomiast przebiegać tunel, którym będą mogły poruszać się tylko pojazdy należące do koncernu. Dzięki temu zachowane zostałoby komunikacyjne połączenie pomiędzy dwoma częściami fabryki.

Nasz Zieliniec sprzeciwia się także przebudowie ulicy Leśnej.

- Nie zgadzamy się na wycinkę ponad hektara drzew - mówi Roman Pelczarski, który reprezentuje także stowarzyszenia My Poznaniacy i mieszka na Zielińcu. I dodaje: - Obok nowej hali powinien powstać też stumetrowy pas wysokich drzew. To uchroni nasze domy przed hałasem.

Nasz Zieliniec uważa także, że minimum 20 procent powierzchni poznańskiej fabryki powinny stanowić tereny zielone i proponuje, aby na dachu nowego działu karoserii znalazły się "roślinne tarasy".

VW zapewnia, że liczy się, ze zdaniem przedstawicieli mieszkańców. - Przeanalizujemy te postulaty i na najbliższym spotkaniu przedstawimy nasze wnioski - mówi Piotr Danielewicz, rzecznik VW Poznań. - Negocjacje cały czas trwają. Jestem przekonany, że w najbliższym czasie uda nam się wypracować kompromis - dodaje.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected].

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski