Poznań: Rozkład jazdy MPK zostaje, ale cięcia będą

Katarzyna FertschZaktualizowano 
Zarząd Transportu Miejskiego nie wprowadzi cięć (rzadszych kursów) w rozkładzie jazdy. Nie oznacza to jednak, że nie będzie innych oszczędności.

Obecnie pracownicy ZTM-u pracują nad dwiema koncepcjami. Jedna z nich zakłada, że część przegubowców mogłaby zostać zastąpiona krótkimi autobusami. - Przyjrzymy się dokładnie liniom, na których kursują autobusy przegubowe - zapowiada Zbigniew Rusak, szef zarządu. - Jeśli nie jeżdżą pełne pasażerów, poprosimy MPK, by na tych liniach kursowały krótsze pojazdy.

Mniejsze autobusy nie tylko zużywają mniej paliwa i są łatwiejsze w utrzymaniu, ale też tańsze od przegubowców. Poza tym ZTM planuje wprowadzić stawki za przejazdy poszczególnymi pojazdami, a więc za kurs krótszym autobusem przewoźnik otrzyma mniejszą zapłatę. Kolejny pomysł na oszczędności też dotyczy autobusów. Zdaniem Rusaka, niepotrzebne są linie, których trasy pokrywają się z drogą tramwajów. Zapowiada więc, że autobusy takie będą likwidowane. - Nie ma to sensu, żeby tą samą trasą jechał i tramwaj, i autobus - mówi.

Wcześniej planowano wprowadzić cięcia w rocznym rozkładzie jazdy. W zeszłym tygodniu wycofano się jednak z pomysłu. Zbigniew Rusak zapewnia, że wpływu na decyzję nie miał ogłoszony przez Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania "obywatelski protest komunikacyjny".

- To młodzi ludzie i należy się cieszyć, że potrafią się buntować. Jednak w wielu punktach swojej petycji przeczyli sami sobie - mówi dyrektor zarządu. - Wycofaliśmy się z pomysłu z powodów czysto praktycznych.

Po pierwsze, tramwaje zjeżdżające jednocześnie do zajezdni po godzinach szczytu komunikacyjnego, powodowałyby korki (na Głogowskiej - utrudniony byłby przejazd samochodem zarówno w stronę centrum, jak i Górczyna). Po drugie, nie ustalono, jak MPK miałoby wynagradzać motorniczych, którzy w czasie rozrzedzenia rozkładu siedzieliby w zajezdni i czekali na szczyt komunikacyjny. Po trzecie, do niektórych napraw potrzebne jest opróżnienie zajezdni z pozostałych tramwajów.

- Nie oznacza to jednak, że porzucamy pomysł na zawsze - ostrzega Rusak. - Musimy się lepiej przygotować, sporządzić odpowiednie wyliczenia.

polecane: FLESZ: Niebawem zmiana czasu, jedna z ostatnich

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3