Poznań: Są pieniądze na przebudowę Bukowskiej [MAPA]

    Poznań: Są pieniądze na przebudowę Bukowskiej [MAPA]

    Katarzyna Fertsch

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Dzisiaj śródmiejska część Bukowskiej jest wąskim gardłem komunikacyjnym w Poznaniu
    1/3
    przejdź do galerii

    Dzisiaj śródmiejska część Bukowskiej jest wąskim gardłem komunikacyjnym w Poznaniu ©Sławomir Seidler

    Tylko po jednym pasie ruchu dla samochodów i to bez możliwości skrętu w lewo. Za to oddzielny pas dla autobusów na całym śródmiejskim odcinku ulicy Bukowskiej w Poznaniu. Takie zmiany szykują drogowcy, by odkorkować dojazd do lotniska Ławica. Planują, że przebudowa zakończy się jeszcze przed mistrzostwami Euro 2012. Pieniądze są.
    W tym roku radni przeznaczyli na przebudowę śródmiejskiej części Bukowskiej około 3,5 mln zł.
    - W przyszłorocznym budżecie zarezerwowano kolejnych prawie 12 mln zł - mówi Mirosław Kruszyński, zastępca prezydenta Poznania.

    CZYTAJ RÓWNIEŻ:
    Koniec remontu mostu Lecha
    Ulica Hetmańska jak zajezdnia
    Stworzą samoobsługowe wypożyczalnie rowerów


    Pieniędzy ma wystarczyć na przebudowę odcinka między ulicami Zeylanda a Polską, czyli fragment, na którym dzisiaj tworzą się korki. Co dokładnie zostanie zrobione?

    - Zmieni się organizacja ruchu, ale także przebudujemy jezdnie, stworzymy ścieżki rowerowe, wymienimy krawężniki i nawierzchnię jezdni - wyjaśnia Kazimierz Skałecki, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich. - Na skrzyżowaniach pojawią się nowe sygnalizacje świetlne.

    Te ostatnie prace, czyli budowa sygnalizacji świetlnych, rozpoczną się jeszcze w tym roku. Drogowcy mają nadzieję, że do końca grudnia powstanie także projekt przebudowy ulicy Bukowskiej. Tak, by wszystko udało się zrobić przed mistrzostwami Euro 2012.

    - Nie do końca kwietnia, ale jeszcze być może nawet wcześniej. Przynajmniej mamy taką nadzieję - dodaje Kazimierz Skałecki.

    Prezydent Kruszyński w podawaniu terminów jest bardziej ostrożny. Jednak zapewnia, że na pewno przed Euro spora część Bukowskiej zostanie przebudowana.

    Nowa śródmiejska część tej ulicy ma mieć po jednym pasie ruchu dla samochodów w stronę Ławicy i centrum. Na całej długości będzie też pas dla autobusów oraz taksówek. Pojazdy pojadą nim od Zeylanda do Przybyszewskiego. Za tym ostatnim skrzyżowaniem włączą się do normalnego ruchu. Za ulicą Przybyszewskiego (patrząc od centrum) pas dla autobusów będzie po przeciwnej stronie, czyli dla pojazdów jadących w stronę centrum. Drogowcy obliczyli, że właśnie Przybyszewskiego jest ulicą, na której tworzą się największe korki. Aby było miejsce dla autobusów, zlikwidowane zostaną wszystkie lewoskręty (nie będzie też pasów do skrętów).

    Pomysłów na usprawnienie Bukowskiej było kilka. Drogowcy konsultowali je z poznaniakami przez internet, a urzędnicy spotykali się z mieszkańcami, taksówkarzami i radnymi osiedlowymi.

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (21)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To przypomina leczenie syfa za pomocą pudru.

    Pan Obywatel (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 6

    Kosmetyka za 15,5 mln zł.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Specjalnie się dziś przejechałem Bukowską...

    Obiektywny (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 9

    .. no i faktycznie to co zapowiedzieli, to tylko "kosmetyka" a nie przebudowa.

    Bukowska aż się prosi, żeby ją poszerzyć o 2 pasy.

    Przynajmniej tam gdzie się realnie da (od Polskiej do Polnej...rozwiń całość

    .. no i faktycznie to co zapowiedzieli, to tylko "kosmetyka" a nie przebudowa.

    Bukowska aż się prosi, żeby ją poszerzyć o 2 pasy.

    Przynajmniej tam gdzie się realnie da (od Polskiej do Polnej - a już na pewno od Polskiej do Przybyszewskiego)
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    I...

    Obiektywny (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 4

    Naprawdę jest na to tyle miejsca, że bez problemu można by było przeprowadzić budowę nowych pasów bez utrudnień w obecnym ruchu, a potem przenieść ruch na nowe pasy i dostosować do nich trzy obecne...rozwiń całość

    Naprawdę jest na to tyle miejsca, że bez problemu można by było przeprowadzić budowę nowych pasów bez utrudnień w obecnym ruchu, a potem przenieść ruch na nowe pasy i dostosować do nich trzy obecne pasy.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    wymiana

    anka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 7

    Szymon dobrze pracujesz dla urzędników miasta i wydziałów w tym ZDM Natomiast dobrze byłoby wykonać-ruch wymiany na okres roku decydentów miasta ,urzdników z Poznania z podobnymi
    z Krakowem czy...rozwiń całość

    Szymon dobrze pracujesz dla urzędników miasta i wydziałów w tym ZDM Natomiast dobrze byłoby wykonać-ruch wymiany na okres roku decydentów miasta ,urzdników z Poznania z podobnymi
    z Krakowem czy Wrocławiem po naukę i odpowiedzialność jaka występuje za otrzymywane pensje/tak wysokie/ przed mieszkańcami ,jak powinno wyglądać uczciwe wykonywanie obowiązków ,jak sie rządzi i komu powinno się słuzyć.Nie potrzeba wycieczek po Europie .Tam są dobre przykłady.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    wymiana odpowiedz

    Szymon (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 6

    Ja nie pracuję dla żadnych urzędników miasta, wydziały czy ZDM. Tylko piszę to co myślę. To, że popiera się dany remont, przebudowę lub inwestycję nie jest równoznaczne, że popieram obecną władzę w...rozwiń całość

    Ja nie pracuję dla żadnych urzędników miasta, wydziały czy ZDM. Tylko piszę to co myślę. To, że popiera się dany remont, przebudowę lub inwestycję nie jest równoznaczne, że popieram obecną władzę w Poznaniu. Jak każda inna władza ta obecna w Naszym Mieście ma zarówno swoje wady i zalety. A to, że chcą uprawić ulice Bukowska i ruch tam panujący to tylko jest na plus dla nich. Tak więc nie krytykujmy tak wszystkiego.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Inna przyczyna korków

    dede (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 7

    Przy okazji tej debaty chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jedną przyczynę korków w Poznaniu. To marny stan nawierzchni na niektórych ruchliwych skrzyżowaniach, zwłaszcza tam, gdzie są tory...rozwiń całość

    Przy okazji tej debaty chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jedną przyczynę korków w Poznaniu. To marny stan nawierzchni na niektórych ruchliwych skrzyżowaniach, zwłaszcza tam, gdzie są tory tramwajowe. Na przykład skrzyżowanie Dąbrowskiego z Przybyszewskiego - Żeromskiego, już kilka razy nieudolnie remontowane. Na jednym zielonym dla Żeromskiego - Przybyszewskiego mogłoby przejechać o wiele więcej samochodów, gdyby nie to, że w trosce o stan amortyzatorów kierowcy czołgają się tam 5 km/godz. To samo mamy na krzyżówce Pułaskiego i Al. Wielkopolskiej.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wątpliwość

    Stały czytelnik ANTONI. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 4

    Po zapoznaniu się z artykułem mam wątpliwości. Autobusy i taksówki jadąc przez skrzyżowanie z ul. Przybyszewskiego na swój pas ( przeznaczony dla nich), kiedy będzie ich kilka na czerwonym świetle,...rozwiń całość

    Po zapoznaniu się z artykułem mam wątpliwości. Autobusy i taksówki jadąc przez skrzyżowanie z ul. Przybyszewskiego na swój pas ( przeznaczony dla nich), kiedy będzie ich kilka na czerwonym świetle, a tak będzie na pewno, nie wpuszczą "zwykłych pojazdów, które i tak będą korkowały ul. Bukowską- tak z jednej strony jak i drugiej. To skrzyżowanie przez zmianę pasa dla autobusów i taksówek będzie BARDZO KOLIZYJNE ! Nie wiem jak specjaliści od techniki ruchu wyliczyli ale wydaje się, że wariant " dwa pasy ruchu na wprost i ew. w prawo" ze śródmieścia ( w kierunki lotniska Ławica ) i jeden pas ruchu w kierunku śródmieścia to lepsze rozwiązanie gdyż więcej pojazdów pozwoli "wyprowadzić" i szybciej ze śródmieścia niż do niego wprowadzić co oczywiście powoduje mniejszy tłok w śródmieściu. Ewentualnie można przed ważnymi skrzyżowaniami dopuścić na poszerzony pasa dla prawoskrętów ( ale tylko dla nich !). Pomysł ze zmianą strony dla buspasa od i do ul. Przybyszewskiego osobiście uważam za chybiony. Może się mylę. Oby. A tak nawiasem - korki były , są i będą. Należy się do tego po prostu przyzwyczaić, bo nagle nie wybudujemy 6-pasmowych ulic w jednym kierunku. Wkurza kierowców tylko cwaniactwo innych ( tzw. "kubiców" ( przepraszam, nie chcę obrazić znakomitego polskiego kierowcy Pana Kubicy ), którzy jadą pasem nie przeznaczonym do jazdy na wprost i tuż przed skrzyżowaniem wpychają się przed innych czekających cierpliwie w korku co zakłóca płynność ruchu i obniża jego szybkość bo przecież zielone światło trwa tylko określony czas i przepuszcza określoną ilośc pojazdów i to tych " wpychających" się i irytuje czekających. Moim zdaniem to jest główna przyczyna naszej irytacji.Jednorazowe akcje policji raz w roku nic tu nie dają. Albo proszę zobaczyć jak ruszamy na skrzyżowaniach po zapaleniu sie zielonego światła : szukamy i włączamy bieg, pojazd przed nami odjeżdża 30-50 metrów to ruszamy, i tak następny, a później narzekamy że są korki. Nigdzie na świecie tak nie jeżdżą ! Skrzyżowanie jest miejscem kolizyjnym i należy z niego szybko " uciekać". Ale to już inna bajka. Przepraszam za długi wywód. Pozdrawiam.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nie dyskutować

    skin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 7

    ROBIĆ !!! a nie dyskutować ,cokolwiek, jakkolwiek ALE ROBIĆ !!!! MĄDRALI OD GADANIA O L A Ć!!!!.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bus pas ale z taxi

    mateopoznantablet (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 15

    mam nadzieję że buspas nie będzie miał monopolu ztm? cała publiczną komunikacja w tym taxi powinna mieć prawo dostępu. może i prywatny transport zbiorowy?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Transport zbiorowy tak, TAXI - nie

    j23 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 7

    Taksówki wynocha. Taksówka wioząca jedną czy dwie osoby robi TAK SAMO KORKUJE MIASTO jak samochód prywatny. Jeżeli dla kogoś robić wyjątek to dla transportu zbiorowego - wszystkie autobusy ale...rozwiń całość

    Taksówki wynocha. Taksówka wioząca jedną czy dwie osoby robi TAK SAMO KORKUJE MIASTO jak samochód prywatny. Jeżeli dla kogoś robić wyjątek to dla transportu zbiorowego - wszystkie autobusy ale tylko pod warunkiem że wiozą co najmniej 5 osób. Może być nawet że busiki ale takie które wiozą coś więcej niż szanowną "dupę" kierowcy.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dc

    Szymon (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 6

    Z tego co wiem ma tak być, że z tego pasa będą mogły tez korzystać taksówki i inny transport publiczny. Najważniejsze jednak będzie to aby kierowcy prywatnych samochodów nie wpychali się na ten pas.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    taxi

    ncl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 14

    W artykule jest mowa o taksówkach.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Osobne pasy dla autobusów

    Gąsiu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 8

    Już raz był taki eksperyment z osobnym pasem dla autobusów na Niepodległości. Korki były większe a o ile pamiętam są tam chyba 2 linie niezbyt często kursujące. Mieszkałem kilka miesięcy w...rozwiń całość

    Już raz był taki eksperyment z osobnym pasem dla autobusów na Niepodległości. Korki były większe a o ile pamiętam są tam chyba 2 linie niezbyt często kursujące. Mieszkałem kilka miesięcy w Krakowie. I tam rozwiązanie z osobnym pasem ma sens, gdyż Al. Wieszczów ma 3 pasy i kursują tam dziesiątki autobusów, busów, linie podmiejskie i dalekobieżne. Co kilka sekund jedzie tam pojazd transportu zbiorowego. A samochody mają swoje 2 pasy. I świetnie ustawiona jest sygnalizacja świetlna, której cykle są 4 razy dłuższe niż w Poznaniu. Na każdy cykl skrzyżowanie opuszczają dziesiątki samochodów, w przeciwieństwie do Poznania, gdzie światła zapalają się na kilka sekund i zanim samochody porządnie ruszą znów jest czerwone. W Poznaniu sygnalizacja świetlna jest najgorsza w Polsce i dlatego są takie korki!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    cd rozważań

    Szymon (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 9

    Co do sygnalizacji świetlnej to się zgadzam. Zmiana świateł jest stanowcza za krótka. jednak wydaje mi się, że oddzielny pas dla komunikacji miejskiej i zbiorowej to bardzo dobry i racjonalny...rozwiń całość

    Co do sygnalizacji świetlnej to się zgadzam. Zmiana świateł jest stanowcza za krótka. jednak wydaje mi się, że oddzielny pas dla komunikacji miejskiej i zbiorowej to bardzo dobry i racjonalny pomysł. Zwłaszcza na tamtym odcinku miasta.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bukowska powinna być 4-pasmowa. Miejsca jest dosyć.

    Gość1 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 5

    To tylko typowa łatanina.
    Rozumiem, że część rowerzystów jedzie na lotnisko odlecieć?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Słuszną linię ma nasza władza.

    Silimarol (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 9

    Tak jest, zamknijcie jeszcze teraz Bukowską, bo za dobrze się jeździ po Poznaniu. A swoją drogą ciekawe kto na lotnisko jedzie autobusem?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    przebudowa

    ncl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 15

    Zapewniam, że wiele osób jeździ autobusem na lotnisko. Nie każdy posiada samochód, nie każdemu się to też opłaca. Nie zapominajmy jednak, że niektórzy ludzie dojeżdżają w tamtą stronę do pracy lub...rozwiń całość

    Zapewniam, że wiele osób jeździ autobusem na lotnisko. Nie każdy posiada samochód, nie każdemu się to też opłaca. Nie zapominajmy jednak, że niektórzy ludzie dojeżdżają w tamtą stronę do pracy lub do domu. Z rowerami jest tak samo. Poznań jest idealnym miejscem do przemieszczania się na rowerze, ale niestety nie daje się rowerzystom warunków. Może dzięki pasom dla autobusów i rowerów więcej osób zostawi samochód pod miastem i przesiądzie się w inny środek transportu. Miasto stanie się dla ludzi i poprawi to bezpieczeństwo. Mimo tego, że lotnisko usytuowane jest tak blisko centrum, co rzadko się zdarza, podróż w tamtą stronę to koszmar.

    Może faktycznie - zamykanie kolejnej ulicy, czy ograniczanie na niej ruchu w czasie tak nasilonych remontów to niezbyt dobry pomysł, ale cóż - jeżeli nie ma innej opcji ja wolę pocierpieć ;).zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    przebudowa Bukowskiej - jak najbardziej TAK!!

    Szymon (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 15

    A nie pomyślałeś o osobach z poza Poznania, które dojada do naszego miasta np pociągiem lub autobusem a potem muszą przerzucić się na lotnisko.

    A drogi rowerowe to bardzo dobry pomysł. Czy w...rozwiń całość

    A nie pomyślałeś o osobach z poza Poznania, które dojada do naszego miasta np pociągiem lub autobusem a potem muszą przerzucić się na lotnisko.

    A drogi rowerowe to bardzo dobry pomysł. Czy w tamta stronę rowerzyści nie jeżdżą?

    Nie rozumiem dlaczego znów są narzekania. Sa remonty w mieście ludzie stękają. Nie ma remontów, inwestycji tez źle. Powiedzcie, kiedy będziecie zadowoleni z własnego miastazwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nigdy

    emi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 8

    Nigdy nie beda zadowoleni, bo w ludzkiej naturze lezy biadolic, stekac, narzekac. Dostrzegac tylko negatywy a pozytywy traktowac jako rzecz oczywista. Ale niech ten sam krytyk stanie w korku na...rozwiń całość

    Nigdy nie beda zadowoleni, bo w ludzkiej naturze lezy biadolic, stekac, narzekac. Dostrzegac tylko negatywy a pozytywy traktowac jako rzecz oczywista. Ale niech ten sam krytyk stanie w korku na Bukowskiej, zacznie przeklinac, ze wladze nic nie robia, aby ten stan rzeczy polepszyc. Tak, tak... nigdy nie bedziemy zadowoleni... A swoja droga krytykowac to kazdy potrafi, ale wskazac alternatywe - to juz za trudne zadanie.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Słuszną linię ma nasza władza

    Silimarol (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 6

    Właśnie dlatego, że nie jestem z Poznania a muszę tutaj jeździć uważam, że to nie jest pomysł na chwilę obecną a dopiero na moment kiedy, wszystki inne drogi będą zrobione (po EURO). To, że drogi...rozwiń całość

    Właśnie dlatego, że nie jestem z Poznania a muszę tutaj jeździć uważam, że to nie jest pomysł na chwilę obecną a dopiero na moment kiedy, wszystki inne drogi będą zrobione (po EURO). To, że drogi trzeba przebudowywać, to oczywiste, ale z głową, nie na hurra.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo