Poznań się sypie, przecieka, pęka. Co z tymi inwestycjami? [GALERIA]

KAEF
Wybudowany na Euro 2012 przez kilkanaście miesięcy służył jako przystanek tramwajowo-autobusowy. Dzisiaj zatrzymują się już na nim tylko tramwaje. Wszystko dlatego, że przystanek "Bałtyk" zaczął się sypać. W czerwcu rozpocznie się jego gruntowny remont. A to oznacza, że... nie wytrzymał nawet dwóch lat!Więcej: Przystanek "Bałtyk" się sypie! A policjanci korzystają... [ZDJĘCIA] Marcin Idczak
Fakt, że po 40 latach trasa katowicka w Poznaniu zaczęła się sypać, nie dziwi chyba nikogo. Ale dlaczego sypią się obiekty zbudowane kilka lat (a nawet miesięcy!) temu? Czy to wynik niedbalstwa czy pośpiechu? Komentujcie!

Wideo

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
JA

zobacz na sygnalizacje świetlną z lotniska na bułgarską. Nie mineły 2 lata i już jest zmieniana na nową !.

I
Insajder

Skąd te fuszerki? Proszę bardzo:

1. Infrastruktura Euro 2012 (nie mylić z Euro Poznań 2012, które zajmowało się tylko stadionem i teraz sieroty po tej spółeczce lądują np. w radzie nadzorczej MPK) - gniazdo łapówkarzy (np. p. G.M. z "żądaniami" od kilku do kilkunastu tysięcy za zlecenie np. nikomu niepotrzebnej ekspertyzy lub audytu. Czasem chłopaki tak się zapędzali, że za robótkę wycenioną na 15 000 zł życzyli sobie 10 000 łapówki... Oczywiście podobno, ponieważ CBA niczego nie znalazła - a wystarczyło dać "na kabel" komórkę p. M.W. i sprawa byłaby prosta ;)

2. Kompletni dyletanci w urzędzie Miasta - od prezydenta Kruszyńskiego (miejsce pracy: UM, MPK, Dalkia, GOAP, PP - taki nasz współczesny DaVinci!), poprzez WGKiM, idąc dalej ZDM, ZTM i last but not least - BNW. Wszystkie te jednostki (i parę innych) brało udział w "przełomowym" przedsięwzięciu, czyli organizacji Euro 2012. Z jakim skutkiem? Równie "przełomowym" na pewno, ale ja go jakoś nie widzę...

3. Presja czasu i niemożliwe do spełnienia terminy oraz przymykanie oczu podczas odbiorów. Stadion (jedna z trybun) grozi katastrofą, jeśli nie zostaną przeprowadzone dodatkowe prace. A zostaną, ale po wyborach, jako "rutynowe" i "zwykłe". Trasa na Franowo utraciła gwarancje np. na systemy p.poż., ponieważ geniusze z ZTM zapomnieli dokonywać konserwacji i przeglądów. Peron 7 - zacieki, zła izolacja oraz koszmarny system odwodnienia. Poznań Główny - bez komentarza.

Tyle, w jak zwykle ogromnym skrócie.

31węzłowy Burke

"Ten kraj to ściema". I nic więcej nie da się już dodać .31

G
Gość

tam wszedzie widac brak estetyki w wykonaniu ,ludzie zatrudnieni w firmach to tylko liczaca sie sztuka w firmie i potem widac po odbiorze ze to syf , ci nadzorujiacy inzynierowie nie majia pojiecia jak w rzeczywistosci powinno byc oddany obiekt to zwykle ciamajdy po znajomosciach a stanowiskach , kazdy inzynier powinien przejsc przeszkolenia w niemczech , sucholeski wiadukt wystarczy sie po nim przejc sypie sie kompletnie brak estetyki wykonania zamiast beonu piasek ile lat to wyczyma ?

x
xiadz

w najbliższych wyborach lokalnych trzeba rozpie....lić ten chory układ wzajemnych PO_wiązań i wypie...lić ze stołków PO_przyklejane do nich na butapren dooopy szczotkowłosego i jego PO_magiera z łostrowa

k
krscp

Do punktu 5 zapomniałem dodać, że przebudowa kosztować miała 120 mln, a będzie kosztować co najmniej 325 ml.

k
krscp

1. Tak, tylko że miasto na wspomożenie remontów zabytkowych kamienic przeznaczyło w budżecie 2014 równe 500 tys. zł. W tym samym budżecie wydatki na spłaty kredytów to 80 mln zł, a 270 mln pochłonie odbudowa 500 m estakady katowickiej. 6 mln to promocja miasta.
2 . Tak, tylko może nie zauważyłeś, ale do galerii przyklejony jest dworzec główny, a droga z przystanku na dworzec prowadzi przez galerię. Oczywiście to inwestycja PKP i inwestora prywatnego, ale czy tylko mi się wydaje, że miasto powinno aktywnie włączyć się w projektowanie głównego dworca w mieście i prowadzić nadzór, a nie zostawić wszystko woli dewelopera i cieszących się z darmochy kolejarzy?
3. Tak, tylko nie wiedzieć czemu, miasto chce wydać nieistniejące 270 mln na jej odbudowę, stawiając wszystkich pod ścianą, mimo, że o stanie technicznym estakady wiadomo od dawna i można było przygotować tańsze alternatywy. Zapytaj w ZDM czy mają choć jedną. Żeby zebrać 270 mln trzeba będzie oszczędzać na wszystkich innych inwestycjach.
4. Kamienica obecnie należy już do Przemysława Woźnego. Zgadzam się jednak, że polskie prawo nie przewiduje bata na właścicieli zabytkowych obiektów, którzy doprowadzają je do ruiny. Sołtysówka i kamienica na Niegolewskich na Łazarzu to kolejne miejsca, które mogą runąć. Gdyby nie upór powiatowego inspektora nadzoru budowlanego, P. Łukaszewskiego, pewnie już dawno by spłonęły.
5. Tak, tylko jej przebudowa miała się zakończyć jesienią 2012 i kosztować 120 mln zł. W międzyczasie upadł wykonawca, co mogło pociągnąć opóźnienia, ale jest wiosna 2014 a końca nie widać. To, że Most Uniwersytecki jest w fatalnym stanie można było zobaczyć z okien pociągu do Warszawy,a le dla ZDM była to tajemnica do czasu rozpoczęcia II etapu przebudowy Kaponiery. Czy tak powinna być zaplanowana inwestycja?
6. Nie przesadzaj, 40 lat temu to jeszcze jednego szpadla w tym miejscu nie wbili. Do końca lat 80 kopali rów, więc przystanku były budowane w latach 90, do 1997 roku. A nie pomnę ile razy były remontowane.
7. Patrz punkt 1. Nota bene, secesja w architekturze skończyła się mniej więcej ok. 1920 roku.

A
Asia

Cena jak najbardziej ma być wyznacznikiem, pod warunkiem normalnego NADZORU kontrolującego materiały i wykonawstwo. Do tego 10 lat gwarancji minimum pod rygorem odpowiedzialności karnej. I wtedy cena byłaby adekwatna do wymogów.

A
Asia

Nie widać kompletnie zainteresowania jakichkolwiek służb, nadzoru w tym zakresie. Dlaczego? Zapewne, bo tak to się odbywa, "papiery" są przepychane przez nadzór, odbiory itd. Dlaczego Ci ludzie biorą na siebie taką "robotę". Nasuwają się tylko dwie odpowiedzi: wiedzą, że nikt im nic nie zrobi (vide: sprzedaż parku Kulczykowi - komuś spadł włos z głowy?) lub/oraz ... każdy chce żyć...

t
taksówkarz

Nowa poznańska jakość! Wstyd!

m
mK

Nie biadolmy tylko niech się wyborcy zorganizują i zmobilizują i kartką wyborczą zmienią wreszcie rzeczywistość Poznania! Stawiać na nowych ludzi ale kompetentnych i takich którzy nie zagonią się urzędniczemu układowi.......
Ten urzędniczy układ kumoterstwa, niemożności i nieudolności to jak rak na zdrowym organizmie! Trzeba go wypalić bo będzie dalej toczyć i niszczyć nasze miasto........

k
kk

Kolejnym "Asem" jest Ryszard Dembiński, który był wiceprezesem spółki Poznań Euro2012 nadzorującej budowę stadionu. Jak wyglądał ten nadzór to wszyscy wiedzą. Wylądował w innej miejskiej spółce Wielkopolskie Centrum Wspierania Inwestycji, która niemal dubluje się z nowo powołaną spółunią Poznańskie Inwestycje Miejskie, która to z kolei zatrudnia takich mędrców jak Nowakowski do tej pory zasiadający w spółce miejskiej Infrastruktura Euro2012. A to ona nadzorowała budowę tunelu, opłakiwanego teraz przez radnego Sternalskiego, Kaponiery itd.
Lista skompromitowanych jest długa. Ryszard G. uczynił z Poznania istną stajnię Augiasza.

i
i ja

A można pikować w górę?

P
Posener

Większość przedstawionych tu obiektów nie była zbudowana w pośpiechu kilka lat (a już w ogóle nie miesięcy!) temu. Poza tym co mają do tego władze miasta?
1. Kamienicę przy Dąbrowskiego wybudowali niemieccy zaborcy i to dawno, dawno temu
2. Galerię PCC wybudowała sobie prywatna firma. Ich problem i kasa.
3. Trasę katowicką wybudowała komuna 40 lat temu - do niej pretensje.
4. Odbudowana tuż po II WŚ kamienica (skłod) przy Paderewskiego należy do prywatnego obcokrajowca - do niego pretensje
5. Kaponierę wybudowała komuna, ponad 40 lat temu - do niej pretensje.
6. Wiadukty i schody nad PST wybudowała komuna 40 lat temu - do niej pretensje.
7. Secesyjne kamienice wybudowano jeszcze w okresie międzywojennym - do Sanacji pretensje

Czyli zostało tylko 5 współczesnych fuszerek, w tym tylko 4 miejskie - nieźle jak na tak dużą ilość inwestycji w ostatnim dwudziestoleciu. Inne piękne, nowe obiekty póki co bez problemu stoją i zdobią miasto.

p
podpiss

"Fakt, że po 40 latach trasa katowicka w Poznaniu zaczęła się sypać, nie dziwi chyba nikogo."
To nieprawda. Owszem dziwi. Konstrukcje żelbetowe (nietymczasowe) projektowane i budowane są z trwałością 50 lub 100lat. To, że w Poznaniu rozpada się trasa katowicka wynika z wykonywanej a tym samym nadzorowanej niepoprawnie konserwacji jak również jej braku w odpowiednim czasie. Nieprawdą jest, że w chwili wybudowania, mimo wad wykonawczych typowych dla budownictwa końca "komuny" trasa katowicka skazana była na rozbiórkę po 40 latach użytkowania.
Za ten stan rzeczy odpowiadają urzędnicy miejscy, a za nich ten fatalny Ryszard G.
Za to sił na konserwację obecnego układu poznańskiego nie szczędzą żałośni radni, impotenci polityczni z PO i cyrkowcy z PRO w radzie miasta.
Do redakcji: proszę wybrać się na most Lecha - remontowany pewnie z 15 lat temu. Podąża w ślady trasy katowickiej. To wystarczający dowód niekompetencji urzędasów od Ryszarda G. mających rzekomo dbać o dobro publiczne.

Dodaj ogłoszenie