Poznań sprzedaje się na Allegro. To nie żart!

Bogna Kisiel
Pamiątki z Poznania, oryginalne gadżety "z gwiazdką", książki o stolicy Wielkopolski, fotografie Ryszarda Horowitza na pocztówkach, publikacje dla dzieci - wszystko to można kupić nie ruszając się z domu. Wystarczy wejść na stronę: www.poznan.allegro.pl i wybrać interesujący nas produkt.

PRZECZYTAJ TAKŻE:
Poznań: 21 topowych marek wizytówką miasta
Nowy pomysł na promocję: konsorcjum marki Poznań
Kupuję: Made in Poznań

- Dzięki firmie Allegro, która bardzo aktywnie włącza się w działania Konsorcjum Marki Poznań, realizujemy nowatorski na skalę polską projekt - twierdzi Borys Fromberg, zastępca dyrektora biura promocji magistratu. - Do tej pory żaden samorząd nie wykorzystał tej platformy, by "handlować miastem".

Z pewnością oferta online będzie stanowić nie lada gratkę dla kolekcjonerów i pasjonatów, którzy poszukują produktów związanych z Poznaniem. Zdaniem B. Fromberga, nie brakuje osób, które kolekcjonują gadżety, czy też zainteresowanych książkami o naszym mieście, które na przykład dostępne są jedynie na rynku regionalnym, a nieosiągalne za granicą. Sprzedaż przez internet im to umożliwi.

W ofercie miasta są m.in.: kubki, magnesy, notesy, torby, wybór książek o Poznaniu, w tym dla najmłodszych (np. "Legenda o założeniu Poznania", "Legenda o poznańskich koziołkach", "Legenda o rogalach świętomarcińskich") czy gra planszowa "Posnania. Budujemy miasto".

- Sprzedaż internetowa zyskuje coraz większe znaczenie - uważa Katarzyna Kamińska, dyrektor Wydawnictwa Miejskiego Posnania, które będzie ją prowadziło. - To, co jest normą w komercyjnym handlu, nie zostało dotychczas zauważone i wykorzystane przez samorządy. Dlatego Poznań wprowadza swoją ofertę na największą internetową platformę handlową w Polsce.

Borys Fromberg przypomina, że miasto już ma doświadczenia w tej dziedzinie - ubiegłoroczną akcję alleRogal, która zakończyła się sukcesem.

Wtedy, dzięki współpracy miasta i firmy Allegro, sprzedano przez internet w Polsce i za granicą ponad tonę rogali świętomarcińskich. I nie zysk w tym przypadku był istotny, ale promocja regionalnego wypieku, a tym samym Poznania. Dlatego postanowiono pójść za ciosem i zaoferować przez internet oficjalne gadżety Poznania.

- Pracujemy nad kolejnymi produktami, by zwiększyć ofertę miasta w internecie - zapowiada B. Fromberg. Dyrektor nie chce zdradzić, jakie rzeczy ma na myśli, ale wyjaśnia, że związane będą z turystyką. I dodaje: - Warto zwrócić uwagę, że Allegro jest zintegrowane z innymi portalami społecznościowymi. Dlatego ta platforma stanowi nie tylko narzędzie handlowe, ale i promocyjne.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie