Jeden ze współwłaścicieli uważa, że taki dokument nie jest mu potrzebny: dom jest prywatny, lokatorzy niemajętni, a miasto przez całe dziesiątki lat neonem z zoo się nie interesowało. Co więcej, w tym roku zwrócił się do Biura Promocji UMP z ofertą, że może ścianę wynająć Poznaniowi na promocję, ale dostał odpowiedź negatywną.
Wydział prawdopodobnie nie był zainteresowany, gdyż jego zadaniem jest promowanie miasta poza nim, a nie w nim samym. Współwłaściciel domu twierdzi, że kamienica wymaga remontów. Pieniądze z reklamy przeznaczy właśnie na ten cel.
- W lipcu 2010 zwracaliśmy się zarówno do administratora budynku, jak i do zoo z prośbą o rozważenie odtworzenia wyglądu dawnego neonu zachowanego jedynie w formie rysunku - tłumaczy dr Iwona Błaszczyk z biura MKZ. - Ta reklama zoo była przykładem wysokiego poziomu poznańskiej sztuki użytkowej z lat 1970-1980.
Jako przykład pozytywny zachowania neonu z lat 70. podano Poznańskie Słowiki przy ul. Święty Marcin, który dzięki sponsorowi odrestaurowano.
Współwłaściciel kamienicy uważa też, że na budynku reklamy wisiały wcześniej i urzędnicy nie interweniowali. A obecna reklama poprawiła wygląd otoczenia, bo zasłoniła zniszczoną ścianę.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?